Previous Page  48 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 48 / 52 Next Page
Page Background

S

E C O N D

S

K I N

N R

1 2 0 1 6

48

S

P E C I A A L Z A A K

I N

B E E L D

EEN GEZIN MET HART VOOR DE ZAAK, ZO IS DE FAMILIE VERSTEEG TE OMSCHRIJVEN. SINDS EEN JAAR

RUNT HENDRIK VERSTEEG SAMEN MET ZIJN VROUW EN TWEE DOCHTERS DE BODYWEAR SUPERSTORE IN

WESTERVOORT. “HET IS ONS MET DE PAPLEPEL INGEGOTEN OM MET LINGERIE EN BODYFASHION TE WERKEN”,

VERTELT DOCHTER LAURA VERSTEEG. “DAARNAAST WAS HET VROEGER AL MIJN DROOM OM OOIT EEN LINGE-

RIEWINKEL TE BEGINNEN EN DIE WORDT NU WERKELIJKHEID.” HENDRIK IS DE EIGENAAR VAN DE SUPERSTORE,

MAAR HIJ DRAAGT LANGZAAMAAN DE TAKEN OVER AAN ZIJN DOCHTERS. IN DEZE SPECIAALZAAK IN BEELD

STAAN HET GEZIN EN DE GIGANTISCHE ZAAK CENTRAAL.

“Ik zit al sinds 1983 in de ondermode”, vertelt Hendrik. “Voor die tijd was ik vrachtwagenchauffeur, maar toen ontmoette ik Anita

(Engelvaart red.) en ging ik samen met haar de ondermode in. Zij komt echt uit een ondernemersgezin uit de bodyfashionwereld en

ik ben zo ook in die sector terechtgekomen.”

“We zijn een traditionele groothandel, maar ik wilde met alle artikelen en lingerie die ik had meer dan alleen lingerie verkopen

aan klanten die hun eigen winkel hebben”, aldus Hendrik. “Dus zei ik tegen Laura: ‘Ik heb een idee, we gaan mensen helpen die

lingerie nodig hebben. We hebben zoveel merken in onze eigen groothandel, waarom beginnen we niet gewoon zelf een winkel?’”

“Zo is het eigenlijk gegaan. De winkel was zo vol, want we hadden al heel veel merken in het magazijn staan en we hebben een

aantal nieuwe merken aangetrokken. Sapph kwam erbij en Freya, Mey en Schiesser voegden we onder meer ook toe aan het assor-

timent. We hebben alle mooie merken in huis gehaald en daarnaast doen we ook business-to-business met klanten die bijvoorbeeld

een eigen webshop hebben. Niet alle merken willen dat, dus dat doen we alleen bij merken die dat ook goed vinden.”

CONCEPT UITBOUWEN

Bodywear Superstore ligt op een industriegebied, buiten het centrum van de stad Westervoort. Dat is een bewuste keuze geweest,

vertelt Hendrik. “Ik heb erg moeten lobbyen voor dit concept. Het was een hele klus om het van de grond te krijgen, maar nu wil

ik dit graag groter aanpakken in de rest van Nederland. Het grote voordeel is dat ik al veel kennis had opgebouwd over de merken

‘GROOT

QUA

OPPERVLAKTE

,

MAAR KLEIN QUA

BELEVING