S
E C O N D
S
K I N
N R
1 2 0 1 6
48
S
P E C I A A L Z A A K
I N
B E E L D
EEN GEZIN MET HART VOOR DE ZAAK, ZO IS DE FAMILIE VERSTEEG TE OMSCHRIJVEN. SINDS EEN JAAR
RUNT HENDRIK VERSTEEG SAMEN MET ZIJN VROUW EN TWEE DOCHTERS DE BODYWEAR SUPERSTORE IN
WESTERVOORT. “HET IS ONS MET DE PAPLEPEL INGEGOTEN OM MET LINGERIE EN BODYFASHION TE WERKEN”,
VERTELT DOCHTER LAURA VERSTEEG. “DAARNAAST WAS HET VROEGER AL MIJN DROOM OM OOIT EEN LINGE-
RIEWINKEL TE BEGINNEN EN DIE WORDT NU WERKELIJKHEID.” HENDRIK IS DE EIGENAAR VAN DE SUPERSTORE,
MAAR HIJ DRAAGT LANGZAAMAAN DE TAKEN OVER AAN ZIJN DOCHTERS. IN DEZE SPECIAALZAAK IN BEELD
STAAN HET GEZIN EN DE GIGANTISCHE ZAAK CENTRAAL.
“Ik zit al sinds 1983 in de ondermode”, vertelt Hendrik. “Voor die tijd was ik vrachtwagenchauffeur, maar toen ontmoette ik Anita
(Engelvaart red.) en ging ik samen met haar de ondermode in. Zij komt echt uit een ondernemersgezin uit de bodyfashionwereld en
ik ben zo ook in die sector terechtgekomen.”
“We zijn een traditionele groothandel, maar ik wilde met alle artikelen en lingerie die ik had meer dan alleen lingerie verkopen
aan klanten die hun eigen winkel hebben”, aldus Hendrik. “Dus zei ik tegen Laura: ‘Ik heb een idee, we gaan mensen helpen die
lingerie nodig hebben. We hebben zoveel merken in onze eigen groothandel, waarom beginnen we niet gewoon zelf een winkel?’”
“Zo is het eigenlijk gegaan. De winkel was zo vol, want we hadden al heel veel merken in het magazijn staan en we hebben een
aantal nieuwe merken aangetrokken. Sapph kwam erbij en Freya, Mey en Schiesser voegden we onder meer ook toe aan het assor-
timent. We hebben alle mooie merken in huis gehaald en daarnaast doen we ook business-to-business met klanten die bijvoorbeeld
een eigen webshop hebben. Niet alle merken willen dat, dus dat doen we alleen bij merken die dat ook goed vinden.”
CONCEPT UITBOUWEN
Bodywear Superstore ligt op een industriegebied, buiten het centrum van de stad Westervoort. Dat is een bewuste keuze geweest,
vertelt Hendrik. “Ik heb erg moeten lobbyen voor dit concept. Het was een hele klus om het van de grond te krijgen, maar nu wil
ik dit graag groter aanpakken in de rest van Nederland. Het grote voordeel is dat ik al veel kennis had opgebouwd over de merken
‘GROOT
QUA
OPPERVLAKTE
,
MAAR KLEIN QUA
BELEVING
’