Previous Page  49 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 49 / 52 Next Page
Page Background

S

E C O N D

S

K I N

N R

1 2 0 1 6 49

in de sector. Dan is het makkelijk om een eigen zaak te starten.

Ik wist welke merken het goed zouden doen en ik kan er veel

informatie over geven.”

FAMILIE

De familie is de draaiende motor van het bedrijf, volgens

Hendrik. Op de salontafel in de zaak ligt een map met daarin

een werkstuk over lingerie. Laura maakte het werkstuk op de

basisschool al. “Ik had vroeger de droom om een lingeriezaak te

beginnen”, lacht Laura. “Ik heb een hele tijd bij Livera gewerkt

en daar heb ik veel kennis opgedaan. Maar toen mijn vader

vroeg of ik in de zaak wilde komen werken, hoefde ik niet lang

na te denken. Ik heb zelf een aantal verkoopsters meegenomen die graag bij ons

wilden komen werken.”

Niet alleen Laura, maar ook de andere dochter, Ilse, heeft ambities om in de

zaak te blijven. “Ik wil mijn kinderen iets moois nalaten en naar verloop van

tijd kunnen zij dit mooi overnemen”, vertelt Hendrik. “Straks wordt het Laura’s

winkel, maar ik denk dat het wel moeilijk wordt om de zaak helemaal los te

laten. Ik vind het erg belangrijk om kritisch te zijn op jezelf en op je eigen

bedrijf. Ik ben daar heel scherp op, de uitstraling van de zaak moet goed zijn en

klantvriendelijkheid is erg belangrijk. We helpen de klant en zijn altijd met drie

personeelsleden in de winkel. Mensen moeten zich op hun gemak voelen. Daar

zorgen we bijvoorbeeld voor door in de paskamer het juiste licht te hebben en

onze paskamers zijn groot, zodat mensen er ook met een rollator in kunnen.”

KLANTEN

De klanten van Bodywear Superstore komen uit alle windstreken. “Mensen

komen uit Arnhem, uit de Achterhoek en Montferland maar ook uit Rotterdam

bijvoorbeeld”, aldus Hendrik. “Laatst was er hier een vrouw, die kwam uit

Schiedam, omdat ze had gehoord dat wij beha’s met een grote cupmaat verko-

pen. Ze had Cup I, dus zij was heel blij dat wij én veel keuze hadden en perso-

neel hebben dat goed advies geeft. Het aanbod is zo groot, dat die vrouw hier

kon slagen.”

MANNEN

“Wij willen een centrum zijn, waarin je als klant alles kunt vinden op het

gebied van bodyfashion”, vertelt Hendrik. “We hebben hier ruim achtdui-

zend beha’s hangen, dus de kans dat je zonder beha naar buiten gaat, is

gewoon klein. Vaak komen vrouwen hier eerst een keertje alleen en dan

nemen ze de keer erop hun vriend mee. Mannen gaan hier zitten en die voe-

len zich op hun gemak. Ze kunnen een krantje lezen, maar ze kunnen ook

zelf ondergoed uitzoeken. We hebben namelijk ook ongeveer twaalf man-

nenmerken.”

BORSTPROTHESES EN LINGERIE

In de Bodywear Superstore kunnen vrouwen niet alleen terecht voor veel

verschillende merken en beha’s met grote cupmaten. Sinds november 2015

kunnen vrouwen in de winkel ook terecht voor ambulante borstprotheses en

aangepaste beha’s. “Samen met Patrick Legebeke, de eigenaar van Pavette

Borstprotheses en lingerie, ben ik op het idee gekomen om hiervoor een

aparte ruimte in te richten aan de achterkant van de winkel. We hebben

een coupeuse die van hippere beha’s, die dat toelaten, prothese beha’s kan

maken. Vrouwen kunnen gewoon binnenlopen op woensdag maar als ze het

fijner vinden, kunnen ze ook een afspraak maken bij ons.”

Kwaliteit gaat bij Bodywear Superstore boven kwantiteit, daar is Hendrik van

overtuigd: “We zijn qua oppervlakte wel heel groot, maar we willen in de

beleving klein blijven.”

Meer informatie:

Bodywear Superstore

Tel. +31 (0)26 7370298

info@bodywearsuperstore.nl www.bodywearsuperstore.nl

Bestaat sinds:

2014

Oppervlakte:

400 m²

Aantal medewerkers:

7

Aantal paskamers:

5

Lingeriemerken:

Onder andere: Amoena, Anita , Chantelle,

Triumph, Freya, Felina, Marie Jo

Badmodemerken:

Onder andere: Wacoal, Aubade, Beachlife,

Tweka, Sunflair

Herenondermode merken: Onder andere: Bolas, Muchachomalo,

Hom, Calvin Klein, Schiesser,

A-dam Underwear

Specialisatie:

Speciale maten: van A tot en met K

‘Wij willen een CENTRUM zijn,

WAAR JE ALS KLANT ALLES KUNT VINDEN

OP HET GEBIED VAN

BODYFASHION