S
E C O N D
S
K I N
N R
1 2 0 1 6 49
in de sector. Dan is het makkelijk om een eigen zaak te starten.
Ik wist welke merken het goed zouden doen en ik kan er veel
informatie over geven.”
FAMILIE
De familie is de draaiende motor van het bedrijf, volgens
Hendrik. Op de salontafel in de zaak ligt een map met daarin
een werkstuk over lingerie. Laura maakte het werkstuk op de
basisschool al. “Ik had vroeger de droom om een lingeriezaak te
beginnen”, lacht Laura. “Ik heb een hele tijd bij Livera gewerkt
en daar heb ik veel kennis opgedaan. Maar toen mijn vader
vroeg of ik in de zaak wilde komen werken, hoefde ik niet lang
na te denken. Ik heb zelf een aantal verkoopsters meegenomen die graag bij ons
wilden komen werken.”
Niet alleen Laura, maar ook de andere dochter, Ilse, heeft ambities om in de
zaak te blijven. “Ik wil mijn kinderen iets moois nalaten en naar verloop van
tijd kunnen zij dit mooi overnemen”, vertelt Hendrik. “Straks wordt het Laura’s
winkel, maar ik denk dat het wel moeilijk wordt om de zaak helemaal los te
laten. Ik vind het erg belangrijk om kritisch te zijn op jezelf en op je eigen
bedrijf. Ik ben daar heel scherp op, de uitstraling van de zaak moet goed zijn en
klantvriendelijkheid is erg belangrijk. We helpen de klant en zijn altijd met drie
personeelsleden in de winkel. Mensen moeten zich op hun gemak voelen. Daar
zorgen we bijvoorbeeld voor door in de paskamer het juiste licht te hebben en
onze paskamers zijn groot, zodat mensen er ook met een rollator in kunnen.”
KLANTEN
De klanten van Bodywear Superstore komen uit alle windstreken. “Mensen
komen uit Arnhem, uit de Achterhoek en Montferland maar ook uit Rotterdam
bijvoorbeeld”, aldus Hendrik. “Laatst was er hier een vrouw, die kwam uit
Schiedam, omdat ze had gehoord dat wij beha’s met een grote cupmaat verko-
pen. Ze had Cup I, dus zij was heel blij dat wij én veel keuze hadden en perso-
neel hebben dat goed advies geeft. Het aanbod is zo groot, dat die vrouw hier
kon slagen.”
MANNEN
“Wij willen een centrum zijn, waarin je als klant alles kunt vinden op het
gebied van bodyfashion”, vertelt Hendrik. “We hebben hier ruim achtdui-
zend beha’s hangen, dus de kans dat je zonder beha naar buiten gaat, is
gewoon klein. Vaak komen vrouwen hier eerst een keertje alleen en dan
nemen ze de keer erop hun vriend mee. Mannen gaan hier zitten en die voe-
len zich op hun gemak. Ze kunnen een krantje lezen, maar ze kunnen ook
zelf ondergoed uitzoeken. We hebben namelijk ook ongeveer twaalf man-
nenmerken.”
BORSTPROTHESES EN LINGERIE
In de Bodywear Superstore kunnen vrouwen niet alleen terecht voor veel
verschillende merken en beha’s met grote cupmaten. Sinds november 2015
kunnen vrouwen in de winkel ook terecht voor ambulante borstprotheses en
aangepaste beha’s. “Samen met Patrick Legebeke, de eigenaar van Pavette
Borstprotheses en lingerie, ben ik op het idee gekomen om hiervoor een
aparte ruimte in te richten aan de achterkant van de winkel. We hebben
een coupeuse die van hippere beha’s, die dat toelaten, prothese beha’s kan
maken. Vrouwen kunnen gewoon binnenlopen op woensdag maar als ze het
fijner vinden, kunnen ze ook een afspraak maken bij ons.”
Kwaliteit gaat bij Bodywear Superstore boven kwantiteit, daar is Hendrik van
overtuigd: “We zijn qua oppervlakte wel heel groot, maar we willen in de
beleving klein blijven.”
Meer informatie:
Bodywear Superstore
Tel. +31 (0)26 7370298
info@bodywearsuperstore.nl www.bodywearsuperstore.nlBestaat sinds:
2014
Oppervlakte:
400 m²
Aantal medewerkers:
7
Aantal paskamers:
5
Lingeriemerken:
Onder andere: Amoena, Anita , Chantelle,
Triumph, Freya, Felina, Marie Jo
Badmodemerken:
Onder andere: Wacoal, Aubade, Beachlife,
Tweka, Sunflair
Herenondermode merken: Onder andere: Bolas, Muchachomalo,
Hom, Calvin Klein, Schiesser,
A-dam Underwear
Specialisatie:
Speciale maten: van A tot en met K
‘Wij willen een CENTRUM zijn,
WAAR JE ALS KLANT ALLES KUNT VINDEN
OP HET GEBIED VAN
BODYFASHION
’