S
E C O N D
S
K I N
N R
2 2 0 1 6 15
“Vrouwenbenen moeten er mooi uit zien. We hebben onderzoek gedaan naar wat vrouwen willen en ze willen
vooral shapewear, geen ladders in hun panty’s en een panty die goed blijft zitten.”
“Daarnaast willen vrouwen graag het gevoel hebben dat ze geen panty aan hebben en in de zomer is een
‘cooling effect’ gewenst”, aldus Sybille. “De Super Summer Sheer technology van Lycra
®
merk is ontworpen
voor de warme zomermaanden. De glans blijft goed en de panty is erg duurzaam”, gaat Sybille verder. “De
vezel die voor deze nieuwe technologie wordt gebruikt, is ultradun (12dtex T 777F) en daarnaast is de panty
ladder-proof.”
LYCRA
®
F!T FINDER
De tweede Invista-noviteit wordt gepresenteerd door een drietal dat samenwerkte aan de nieuwe app ‘Lycra
®
F!t Finder’: Wim Bakker (Invista), Richard Barnes (Select Research) en Maciej Kopytek (Ferax). Deze app is
een voorbeeld van het feit dat Lycra
®
meer is dan alleen een vezelmerk. Innovaties veranderen en daarom
gaat Invista met de tijd mee en lanceert een app voor het merk Lycra
®
. De
‘Lycra
®
F!t Finder’ is een app die het lichaam van de klant scant en een
3D-model hiervan maakt. Vervolgens kan uit de scan opgemaakt worden
welke maat de klant precies moet hebben. “Iedereen heeft een ander
figuur”, vertelt Richard Barnes, CEO van Select Research. “Daarom heb-
ben we een app ontwikkeld die meer gericht is op de individuele klant. Er
wordt een foto van de voor- en zijkant van het lichaam gemaakt en daarna
geeft de app een 3D-model weer van de vormen. De app moet nog verder
ontwikkeld worden, maar de start is gemaakt.”
FASHIONSHOW
De eerste conferentie dag wordt afgesloten met een cocktail diner en een
fashionshow. Modellen gehuld in de nieuwste panty’s die gemaakt zijn van
Lycra
®
vezels lopen over de catwalk. De panty’s variëren van de kleuren
bordeaux rood en groen tot aan uitbundige prints die op de stof gedrukt
zijn. De nieuwste ‘Future Forward’-thema’s van Invista staan tijdens de
show centraal.
INNOVATIES
Ook de tweede dag staat in het teken van innovatie en de toekomst. Robert
Kirkwood van Invista vertelt over de veranderingen op het gebied van inno-
vatie: “In 1958 begon Invista als vezelproducent, maar door de jaren heen
‘INVISTA CREËERT
EEN HEEL CONCEPT’
Sybille Bald, Global Segment Director Legwear van Invista
vertelt over de innovaties in beenmode
zijn we meer consumentgericht gaan werken en ontwikkelen we meer ideeën”, vertelt
Robert. “We produceren niet alleen vezels, maar hebben een heel concept gecreëerd.
Waarin is de consument geïnteresseerd? Daar kijken we naar. En het is ook van belang
hoe een vezel verwerkt wordt in een product. We richten ons meer op het concept dan
alleen op de vezel.”
Invista onthult op de tweede conferentie-dag een nieuw merk voor compressie in panty’s:
Lycra
®
Energize™ powered by Fusion™ technology. Deze innovatie combineert een
vitaliserend gevoel voor de consument met een functi-
onaliteit voor mooi gevormde benen. “Compressie heeft
altijd een medische lading, maar met deze nieuwe Lycra
®
Energize™ laat Invista zien dat een panty met compres-
sie ook erg geschikt voor shaping en contouring van de
benen, vertelt Sybille Bald”
Tijdens de lezingen staat niet alleen innovatie voorop,
maar ook duurzaamheid en het milieu zijn onderwerpen
die voorbij komen. Zo kondigt Invista ook de Lycra
®
AcquaNRG technologie aan, die helpt bij het reduce-
ren van water- en energieverbruik bij de productie. De
innovaties van Invista, de uiteenlopende lezingen over
de trends en toekomst van de beenmode-industrie en de netwerkgelegenheden tussen de
lezingen door, zorgen ervoor dat de tweedaagse conferentie een mooi geheel vormt voor
de industrie. Inspirerend en motiverend, dat is Lycra
®
Fiber Moves IV Future Forward.
Meer informatie:
Invista Sárl
Tel. +49 (0)213164400
www.invista.com