S
E C O N D
S
K I N
N R
2 2 0 1 6
10
I
N T E R V I E W
“LEG AVENUE HEEFT LINGERIE VOOR IEDERE VROUW DIE ER GOED
UIT WIL ZIEN. HET IS SEXY LINGERIE, IS ABSOLUUT NIET ORDINAIR EN
STRAALT WAT MEER KLASSE UIT”, VERTELT JOYCE MALLO. ZE IS SINDS
TWEE JAAR VERANTWOORDELIJK VOOR DE MARKETING EN COM-
MUNICATIE VAN LEG AVENUE EUROPE. RUIM VIER JAAR GELEDEN
HAALDE DIRECTEUR TRUDY PIJNACKER SAMEN MET WALTER KROES
HET AMERIKAANSE LINGERIE-EN BEENMODEMERK NAAR EUROPA.
“WE ZIJN EEN INNOVEREND BEDRIJF DAT DE LAATSTE TRENDS EN
ONTWIKKELINGEN OP DE VOET VOLGT”, ALDUS JOYCE. IN DIT INTER-
VIEW VERTELT ZE ONDER MEER OVER DE GROEI VAN LEG AVENUE
EUROPE IN DE AFGELOPEN JAREN.
Het hoofdkantoor en het magazijn van Leg Avenue Europe zijn gevestigd in
Wijchen (bij Nijmegen). Vanuit het hoofdkantoor zorgt Joyce samen met
Trudy voor de branding van Leg Avenue Europe. “In de afgelopen jaren heeft
Leg Avenue in Europa een groei doorgemaakt”, vertelt Joyce. “Trudy en Walter
werken al een lange tijd samen met Leg Avenue Amerika, dus toen het merk
een distributiekanaal in Europa wilde, was de samenwerking een logische
keuze.”
Leg Avenue bestaat in Amerika al dertig jaar en heeft een uitgebreide col-
lectie kousen, feestkostuums, accessoires, nachtmode en sexy lingerie in het
assortiment. “Vanuit Amerika zit er een team achter het merk dat nooit stilzit.
Ze volgen de laatste trends en ontwikkelingen in mode op de voet en ont-
wikkelen regelmatig nieuwe ontwerpen”, gaat Joyce verder. “De ontwerpers
in Amerika zijn eigenlijk zelfs ‘early-adopters’; ze zijn op de hoogte van de
modetrends en van daaruit ontwerpen ze de lingerie en hosiery.”
INPUT UIT EUROPA
“Daarnaast is er ook ruimte voor onze input. Vanuit Europa geven wij vaak
feedback over de nieuwste ontwerpen”, aldus Joyce. “Europa heeft toch een
andere markt, want hier is er bijvoorbeeld weinig animo voor mini-jurkjes
en in Amerika wel. Dat hebben we aangegeven en nu is er een collectie met
zwarte jurkjes die iets langer zijn, speciaal voor Europese vrouwen ontwik-
keld. Die samenwerking is dus echt heel goed.”
“In Amerika maken ze een aantal stijlen en dan beslissen we samen met het
team daar of de ontwerpen ook geschikt zijn voor Europa. In principe nemen
we vrijwel alle nieuwe collecties over, maar soms werkt iets niet in Europa en
dat koppelen we dan terug. Iedereen heeft een ander idee bij een collectie,
daarom is het ook zo goed dat we met z’n allen overleggen.”
LINGERIE VOOR IEDERE VROUW
“De lingerie van Leg Avenue is vrouwelijk, elegant en heeft veel sexappeal”,
vertelt Joyce verder. “Het is ook lingerie die geschikt is voor na vijf uur. Met
Leg Avenue zitten we in het midden tot hoog segment. Het is een mooi merk
omdat het maatbereik heel divers is. We hebben ook grotere maten en dat
vind ik goed aan Leg Avenue. Iedere vrouw moet er mooi uit kunnen zien,
want elke vrouw is ook mooi.”
NIEUWSTE COLLECTIES
De nieuwste collecties beenmode, lingerie en nachtmode van Leg Avenue
werden in februari voor het eerst aan de Nederlandse pers gepresenteerd. In
het Conservatorium Hotel in Amsterdam organiseerde Leg Avenue Europe
een persevent. “We richten ons steeds meer op consumenten marketing en
de branding van Leg Avenue’, vertelt Joyce. “Tijdens zo’n event komen blog-
gers en consumentenbladen ook in aanraking met Leg Avenue en daar heb-
ben onze klanten uit de B2B uiteindelijk ook voordeel van. Leg Avenue krijgt
meer naamsbekendheid, dus de consument komt sneller in aanraking met Leg
Avenue.”
‘
VROUWEN
DURVEN STEEDS
MEER
OP HET
GEBIED VAN
SEXY LINGERIE
’