S
E C O N D
S
K I N
N R
2 2 0 1 6
32
S
P E C I A A L Z A A K
I N
B E E L D
TWEE LINGERIEZAKEN RUNNEN, EEN VERBOUWING VAN DE WINKEL COÖRDINEREN EN KLANTEN ALTIJD MET
EEN GLIMLACH ONTVANGEN; RAFKE VAN DER SLEEN-VAN DER LINDE KRIJGT HET ALLEMAAL VOOR ELKAAR. IN
FEBRUARI HEROPENDE ZE HAAR LINGERIEZAAK VAN DER LINDE LINGERIE NA EEN VERBOUWING VAN RUIM ZES
WEKEN. HET RESULTAAT MAG ER ZIJN: DE ZAAK IS BIJNA TWEE KEER ZO GROOT, ER ZIJN MEER EN GROTERE
PASKAMERS EN HET IS EEN OPEN EN LICHTE WINKEL. RAFKE: “IK VIND DAT DIT ERBIJ HOORT. JE KUNT NIET
GAAN ZITTEN WACHTEN TOT ER KLANTEN KOMEN, JE MOET BLIJVEN INVESTEREN.”
Het investeren in haar eigen zaak, heeft Rafke niet van een vreemde. Zo nam ze een paar jaar geleden de winkel van haar moeder
over. Die nam de lingeriezaak op haar beurt van haar ouders over. Een écht familiebedrijf. De overgrootouders van Rafke begon-
nen de onderneming in Bleiswijk als textielzaak en door de tijd heen veranderde de zaak in een lingeriewinkel. “Mijn moeder
startte een tweede onderneming naast deze winkel in Bleiswijk”, vertelt Rafke. “Toentertijd liep ik ook altijd al in de winkel en
hielp ik mee.”
TWEE ZAKEN
“Op een gegeven moment breidden we uit naar vijf zaken, maar door diverse omstandigheden werd dat toch teveel. Uiteindelijk
hebben we nu twee winkels over: ééntje in Hillegersberg en deze zaak in Bleiswijk”, gaat Rafke verder. “Ik ben blij met twee
winkels, dan kan ik ze beide goed onder de loep houden. Mijn moeder is regelmatig in de zaak te vinden en ik vind dat zij nog
steeds onderdeel van de winkel is. Daarnaast doet mijn zus de boekhouding, dus het blijft een familiebedrijf.”
Van der Linde Lingerie ging na de grote verbouwing vorig jaar op 13 februari 2016 weer open. “Mensen kennen ons al heel lang,
dus iedereen kwam kijken toen het af was”, aldus Rafke. “Eigenlijk is alles veranderd. Er zijn muren weg, de trap is eruit en het
plafond is eruit. Je kijkt nu direct tegen het dak aan en we hebben geverfd en alles gestyled. Het voordeel van dit pand is dat we
nog een extra opslagruimte hebben. Daar hebben we de hele winkel naartoe verhuisd, zodat onze klanten wel gewoon langs
konden komen tijdens de verbouwing.”
‘Klanten komen voor
GOEDE SERVICE
EN
VRIENDELIJKHEID
’