De geschiedenis van de nylonkous start op 15 mei 1940, de dag die de dames-
kleding voor altijd zou veranderen. Deze dag ging de geschiedenis in als N-Day
(Nylon Day). De nieuwe kousen gingen in New York voor het eerst voor een
betaalbare vier dollar in de verkoop en waren alleen verkrijgbaar met een naad.
Later werd dit hét kenmerk van deze producten.
Van nylon kousen naar luxe beenmode
Omdat de nylon in 1940 geen elastische vezels bevatte, waren de panty’s rek-
baar tot een bepaald punt. Tussen 1965 en 1970 kreeg de nylon kous concurren-
tie van nieuwe standaardpanty’s. Deze waren praktisch en kregen een nieuwe
rol in de dameskleding: ze waren te dragen als een chique stijl van beenmode
voor speciale gelegenheden. Wolford heeft het met moderne materialen moge-
lijk gemaakt dat kousen en panty’s nu beter passen en comfortabeler zijn.
De klassieke ‘Image String Body’ en ‘Image tights’ zijn de stijliconen van
Wolford. Om de verjaardag van de kous te vieren, heeft Wolford deze topstuk-
ken opnieuw onder de loep genomen en op verschillende vlakken een moderne
draai gegeven. Vandaag de dag is er een grote verscheidenheid in kleuren,
motieven en visuele effecten zoals glinsterende materialen. De mogelijkheden
zijn eindeloos: van natuurlijke tinten die onzichtbaar zijn op de huid tot en met
Swarovski-stenen op de limited editions.
Essentials
Op het gebied van lingerie heeft het Oostenrijkse bedrijf een nieuwe underwear-
collectie ontwikkeld voor de herfst en winter. Deze lijn is onderverdeeld in drie
thema’s ‘Sensivity’, ‘Vitality’ en ‘Elegance’. Elke stijl is te herkennen aan typische
kleuren en designs.
Sensivity bestaat uit de nieuwe Neon-serie vol essentiële lingerie-stukken: van
een sexy tanga tot aan een luxe panty. De lijn combineert nieuwe stijlen met
zachte tule die zorgt voor maximale comfort.
De Vitality-lingerie wordt vormgegeven in de minimalistische en moderne
Louie-lijn die in rijke kleuren verschijnt. De elegante lingerie heeft een optimaal
draagcomfort en voelt erg licht aan. De kleuren zijn expressief en opgebouwd
uit natuurlijke tinten: dark grey-brown, raven, classic dark blue, navy en zwart.
Tevens lanceert Wolford de Elegant-collectie. De Clair-serie is het toppunt van
dit elegante ondergoed: het zachte kant wordt gecombineerd met lichte tule en
maken de lingerie vrouwelijk en comfortabel. Naast de kleuren ‘classic black’
en ‘dynamic red’, is de Clair-serie ook verkrijgbaar in ‘whitewash’: ideaal voor
bruidslingerie.
Voor Wolford is 2015 een bijzonder jaar. Alweer 75 jaar geleden verschenen de
eerste, betaalbare nylonkousen op de Amerikaanse markt. Om de verjaardag van
de voorloper van de panty te vieren, lanceert het beenmodemerk een vernieuw-
de versie van de Wolford-klassiekers. Daarnaast viert het beenmodemerk dit jaar
haar 65e verjaardag met een aantal hoogtepunten op het gebied van lingerie en
beenmode. Tijdens LingeriePro in Antwerpen is Wolford te vinden in stand F209.
Wolford
staat stil bij N-Day met vernieuwde klassiekers
Voor aanvullende informatie:
Wolford Benelux, Tel. +31 (0)20 6641840 (Nederland)
Tel. +32 (0)3 4513931 (België),
www.wolford.comC
O L L E C T I E N I E U W S
S
E C O N D
S
K I N
N R
3 2 0 1 5 13