E
V E N T
S
E C O N D
S
K I N
N R
3 2 0 1 5
24
Onder de naam ‘Iconic
Moments’ laat Hanro zien hoe
het zich door de jaren heen
heeft ontwikkeld op het gebied
van stijl en techniek. Het inter-
nationale bedrijf kleedde eer-
der grote sterren als Marilyn
Monroe en Nicole Kidman. De
foto’s van deze hoogtepunten
en innoverende kledingstuk-
ken uit het verleden waren te
bewonderen in de klassieke
zalen van het Waldorf Astoria
Hotel. Na het bekijken van de
rijke geschiedenis van Hanro
spraken wij met Managing
Director Stephan Hohmann om meer te weten te komen over de filosofie en de
kwaliteit van de producten.
Typisch Hanro
Het luxemerk is één van de marktleiders als het gaat om de productie van
hoge kwaliteit daywear, nightwear en loungewear voor dames en heren. Sinds
de oprichting in 1884 door Albert Handschin en Carl Ronus, staat de onder-
neming garant voor ingetogen luxe, natuurlijke elegantie en een uitstekend
draagcomfort.
De Oostenrijker Stephan Hohmann staat al bijna negen jaar aan het roer van
het succesvolle Hanro en kan dan ook veel vertellen over de missie van het
merk. We spraken hierover met de heer Hohmann in de nieuwe Hanro Store in
Amsterdam. “Ik heb Hanro lang geobserveerd en het is mijn doel om het merk
verder te ontwikkelen. Het bedrijf bestaat al meer dan honderd jaar maar blijft
zichzelf steeds vernieuwen door de vraag van de klant goed te onderzoeken.
We staan bekend om de luxe stoffen die worden gebruikt in onze hoogwaardige
producten. Dit jaar is het bijvoorbeeld alweer dertig jaar geleden dat de tijdloze
bestseller 1601 Cotton Seamless werd gelanceerd. Om de verjaardag van deze
spaghetti-top te vieren, lanceren we een speciale editie van dit hemdje in zes
frisse kleuren. De goede kwaliteit wordt vooral bepaald door de look & feel van
de producten. Hiervoor gaan we terug naar de basis en duiken we regelmatig in
de archieven van Hanro om ons opnieuw te laten inspireren. Dit zorgt ervoor
dat we onszelf steeds weer verbeteren en het assortiment kunnen uitbreiden.”
Everybody loves Hanro
Hanro is een middelgroot, internationaal bedrijf dat aan de basis staat van
een sterk merk met een standvastige identiteit. Hohmann legt ons uit hoe het
komt dat het bedrijf deze sterke positie in de markt heeft kunnen bemachtigen.
“Iedereen die voor Hanro werkt, houdt van het merk en de producten. De
Op dinsdag 26 mei streek lingerie- en nachtmodemerk Hanro neer in het
zeer luxueuze Waldorf Astoria Hotel te Amsterdam. Hier etaleerde het
Zwitserse merk de meest succesvolle producten uit verschillende collec-
ties. Na de presentatie van deze klassiekers werd de nieuwe lingerie- en
daywearcollectie voor het komend najaar en winter onthuld. Met deze
tentoonstelling blikt Hanro terug op de hoogtepunten van een succesvolle
bedrijfsgeschiedenis die meer dan 130 jaar beslaat.
Hanro
gaat terug in de tijd met ‘Iconic Moments’