Previous Page  28 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 28 / 56 Next Page
Page Background

C

O V E R S T O R Y

S

E C O N D

S

K I N

N R

3 2 0 1 5

28

Begin dit jaar werd Hans Hornemann aangesteld als de nieuwe General Manager

van Wacoal. In zijn welkomstwoord sprak hij de ambitie uit om Wacoal binnen

enkele jaren te ontwikkelen tot de grootste bodyfashionproducent ter wereld.

“Het is zeker mogelijk om deze Nr. 1-positie werkelijkheid te laten worden”,

verduidelijkte Hans Hornemann. “Sinds de fusie met Eveden zijn we al aardig op

weg en daar komt bij dat we ons nog intensiever gaan richten op de wensen van

retailers en de consument. De nieuwe lente/zomercollecties die hier vanavond

gepresenteerd worden illustreren dat we hen nog meer dan voorheen gaan ver-

rassen met innovatieve designs.”

Verrassen & verleiden

Voorafgaand aan de presentatie sprak de redactie van Second Skin ook met

Benelux/Scandinavië Manager Edwin van den Bergh. Hij benadrukt eveneens het

belang van sprankelende, nieuwe en verrassende collecties om de consument te

verleiden: “Wacaol verrast en verleidt op vele manieren. Uiteraard doen we dit

met de nieuwe collecties, maar ook door deze op een professionele manier te

presenteren. Ik ben dan ook zeer enthousiast over dit event in Amsterdam; in mijn

ogen is het een geweldige manier om de ‘spirit’ van onze merken over te brengen

op de retailer. Uit alle positieve reacties die ik vandaag heb mogen ontvangen kan

ik concluderen dat dit prima gelukt is!”

Entertainment

De presentatie in Amsterdam werd bezocht door bijna tweehonderd gasten.

Nadat zij met elkaar hadden bijgepraat en getrakteerd waren op cocktails en

culinaire hapjes werd

iedereen uitgenodigd

in de theaterzaal. De

presentatie startte met

een optreden van een

zangeres die plaatsnam

in een hoepel en hoog

boven het publiek uit-

torende. Tussen de ver-

schillende sessies van

de collectiepresenta-

tie door werd de zaal

getrakteerd op meer

muzikaal entertain-

ment van onder meer

David Dam (The Voice

of Holland), een heren-

kwartet en een saxofo-

nist. Het meest specta-

culair echter was het

optreden van een acro-

batenkoppel dat op

enkele meters boven

de catwalk hun kun-

sten vertoonde terwijl

de mannequins onder

hen doorliepen. Een slimme vondst was ook dat de merknaam van het label dat

op dat moment gepresenteerd werd steeds op de wanden werd geprojecteerd,

waardoor goed te volgen was om welke collectie het precies ging. Met andere

woorden: in het Tobacco Theater werden het nuttige en het aangename op een

slimme manier met elkaar gecombineerd.

Collectienieuws Freya

De nieuwe s/s16 lingeriecollectie van Freya is modern, glamoureus en voorziet

in frisse, kleurrijke prints. De beha Utopia valt op door tijdloze botanische prints

op een witte achtergrond, afgemaakt met wit borduurwerk en strikjes. Strawberry

heeft een print die doet denken aan een bloemenweide, eveneens met zomerse

details zoals strikjes en kant. Eyecatchers in de badmodecollectie zijn de bikini

Zodiac en het badpak Rumble. Zodiac heeft een ‘hippie chic’-look door de

combinatie van levendige kleuren met een zwarte omzoming. De Zodiac wordt

geleverd met een hoge tailleslip en een beha die samen goed met een (diep uitge-

De ‘oohs!’ en ‘aahs!’ waren niet van de lucht tijdens de fashionshow die

Wacoal op 29 juni in het centrum van Amsterdam hield. Het was ‘full house’

in het sfeervolle Tobacco Theater (op steenworp afstand van De Dam) en de

gasten genoten zichtbaar van lekkere hapjes en drankjes, muzikale optredens,

acrobatiek en natuurlijk de uitgebreide catwalkpresentatie van de Wacoal-

merken Fantasie, Freya, Elomi, Huit8, Goddess en b.tempt’d by Wacoal.

De lente/zomercollecties van deze merken zijn een goed voorbeeld van de

ambitieuze doelstellingen die Wacoal voor de komende jaren nastreeft, zo

verduidelijkte Hans Hornemann (General Manager Wacoal EMEA) in zijn

openingsspeech.

Huit, Golden Girl