C
O V E R S T O R Y
S
E C O N D
S
K I N
N R
3 2 0 1 5
28
Begin dit jaar werd Hans Hornemann aangesteld als de nieuwe General Manager
van Wacoal. In zijn welkomstwoord sprak hij de ambitie uit om Wacoal binnen
enkele jaren te ontwikkelen tot de grootste bodyfashionproducent ter wereld.
“Het is zeker mogelijk om deze Nr. 1-positie werkelijkheid te laten worden”,
verduidelijkte Hans Hornemann. “Sinds de fusie met Eveden zijn we al aardig op
weg en daar komt bij dat we ons nog intensiever gaan richten op de wensen van
retailers en de consument. De nieuwe lente/zomercollecties die hier vanavond
gepresenteerd worden illustreren dat we hen nog meer dan voorheen gaan ver-
rassen met innovatieve designs.”
Verrassen & verleiden
Voorafgaand aan de presentatie sprak de redactie van Second Skin ook met
Benelux/Scandinavië Manager Edwin van den Bergh. Hij benadrukt eveneens het
belang van sprankelende, nieuwe en verrassende collecties om de consument te
verleiden: “Wacaol verrast en verleidt op vele manieren. Uiteraard doen we dit
met de nieuwe collecties, maar ook door deze op een professionele manier te
presenteren. Ik ben dan ook zeer enthousiast over dit event in Amsterdam; in mijn
ogen is het een geweldige manier om de ‘spirit’ van onze merken over te brengen
op de retailer. Uit alle positieve reacties die ik vandaag heb mogen ontvangen kan
ik concluderen dat dit prima gelukt is!”
Entertainment
De presentatie in Amsterdam werd bezocht door bijna tweehonderd gasten.
Nadat zij met elkaar hadden bijgepraat en getrakteerd waren op cocktails en
culinaire hapjes werd
iedereen uitgenodigd
in de theaterzaal. De
presentatie startte met
een optreden van een
zangeres die plaatsnam
in een hoepel en hoog
boven het publiek uit-
torende. Tussen de ver-
schillende sessies van
de collectiepresenta-
tie door werd de zaal
getrakteerd op meer
muzikaal entertain-
ment van onder meer
David Dam (The Voice
of Holland), een heren-
kwartet en een saxofo-
nist. Het meest specta-
culair echter was het
optreden van een acro-
batenkoppel dat op
enkele meters boven
de catwalk hun kun-
sten vertoonde terwijl
de mannequins onder
hen doorliepen. Een slimme vondst was ook dat de merknaam van het label dat
op dat moment gepresenteerd werd steeds op de wanden werd geprojecteerd,
waardoor goed te volgen was om welke collectie het precies ging. Met andere
woorden: in het Tobacco Theater werden het nuttige en het aangename op een
slimme manier met elkaar gecombineerd.
Collectienieuws Freya
De nieuwe s/s16 lingeriecollectie van Freya is modern, glamoureus en voorziet
in frisse, kleurrijke prints. De beha Utopia valt op door tijdloze botanische prints
op een witte achtergrond, afgemaakt met wit borduurwerk en strikjes. Strawberry
heeft een print die doet denken aan een bloemenweide, eveneens met zomerse
details zoals strikjes en kant. Eyecatchers in de badmodecollectie zijn de bikini
Zodiac en het badpak Rumble. Zodiac heeft een ‘hippie chic’-look door de
combinatie van levendige kleuren met een zwarte omzoming. De Zodiac wordt
geleverd met een hoge tailleslip en een beha die samen goed met een (diep uitge-
De ‘oohs!’ en ‘aahs!’ waren niet van de lucht tijdens de fashionshow die
Wacoal op 29 juni in het centrum van Amsterdam hield. Het was ‘full house’
in het sfeervolle Tobacco Theater (op steenworp afstand van De Dam) en de
gasten genoten zichtbaar van lekkere hapjes en drankjes, muzikale optredens,
acrobatiek en natuurlijk de uitgebreide catwalkpresentatie van de Wacoal-
merken Fantasie, Freya, Elomi, Huit8, Goddess en b.tempt’d by Wacoal.
De lente/zomercollecties van deze merken zijn een goed voorbeeld van de
ambitieuze doelstellingen die Wacoal voor de komende jaren nastreeft, zo
verduidelijkte Hans Hornemann (General Manager Wacoal EMEA) in zijn
openingsspeech.
Huit, Golden Girl