Slagersvak nr 1 2023

SLAGERSVAK NR 1 2023 4 INHOUD 10 15 18 21 P. 10 INTERVIEW BICKERY FOOD GROUP In navolging van Weber biedt Bickery Food Group nu ook het assortiment van The Bastard en Smokey Goodness (met Jord Althuizen). “De slager heeft hiermee drie A-merken in de barbecuewereld te pakken, die niet in het supermarktschap te vinden zijn”, stelt commercieel directeur Oscar Sjoerds. P. 15 REPORTAGE BIJ DE SJROETE FARM De Sjroete Farm, de kalkoenhouderij van Ruud en Sabrina Bos, de derde generatie in het Noord-Limburgse familiebedrijf, is het toonbeeld van een circulaire, duurzame pluimveehouderij en een ultrakorte keten. “In 2017 hebben we gezegd: ‘We gooien het roer om. Geen massa en geen intensiviteit meer, maar terug naar de basis’.” P. 18 CASESTUDY: VAN UHM Het ambachtelijke productieproces bij meesterslager Hans Lowis wordt ondersteund door machines die ook door industriële bedrijvenworden gebruikt: deVCM 360 en MWW 160 van K+GWetter, dat wordt vertegenwoordigd door Van Uhm. “Geavanceerde technologie draagt bij aan de productkwaliteit. En daar zijn onze klanten weer blij mee”, zegt Hans Lowis. P. 21 COVERSTORY: FOODIMPULS Het familiebedrijf Haarsma Foodimpuls heeft de naam van het bedrijf gewijzigd in Foodimpuls. “Bij ons staat alles in het teken van ondernemers in food succesvoller maken”, zegt José Lenes-Haarsma, de derde generatie Haarsma die aan het roer staat bij Foodimpuls.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4