Slagersvak nr1-2024 Online

SLAGERSVAK NR 1 2024 4 P. 21 COVERSTORY: IMPERIAL Imperial grijpt Tavola aan om een aantal nieuwe producten onder de aandacht te brengen waarmee slagers en andere versondernemers verdieping kunnen aanbrengen in hun assortiment. De producten sluiten naadloos aan bij het concept van de Belgische leverancier om versspeciaalzaken op meerdere vlakken te ondersteunen met unieke charcuterie. P. 14 VOORBESCHOUWING TAVOLA Ontdek op 17, 18 en 19 maart bij Kortrijk Xpo innovaties en delicatessen bij de 21ste editie van Tavola. De mix van marktleiders en ambachtelijke producenten creëert om de twee jaar een productassortiment van streng geselecteerde en heerlijke high-end artikelen. Van trendy, grootdistributie en start-ups tot bekende merken, klassiekers en verrassende ontdekkingen. P. 18 HAS FOOD EXPERIENCE Op 30 januari konden foodprofessionals, waaronder slagers, tijdens de 16e editie van de HAS Food Experience kennismaken met talenten die de arbeidsmarkt binnenkort gaan betreden. Onder het thema ‘Taste the Future’ werden ongeveer 90 vernieuwende oplossingen in food- en foodsystemen gepresenteerd, bedacht door getalenteerde studenten van de HAS green academy. P. 10 INTERVIEW BEEFYGREEN Voor slagers die streven naar een groener aanbod zonder compromissen te sluiten op het gebied van smaak, beleving, kwaliteit en ambacht is er nu een oplossing die speciaal voor hen is ontwikkeld: De Groene Slager. Dit is een concept van het Helmondse bedrijf BeefyGreen, waarbij de nadruk ligt op de slager ondersteunen bij de bereiding van hybride producten. 10 18 21 14 INHOUD

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4