Slagersvak Nr4-2021 Online

s l a g e r s v a k n r 4 2 0 2 1 38 S l a g e r i j i n B e e l d : B e e f & S t e a k PLANNEN VOOR DE TOEKOMST Beef&Steak heeft door de jaren heen een prima groei doorgemaakt. Tijd dus voor de onderneming om te gaan verhuizen. “Volgend jaar juni beginnen we met de verbouwing, zodat we op tijd klaar zijn voor Kerst 2022. Het gaat om een nieuw pand waar we zeker de tien jaar die erna volgen prima vooruit kunnen”, zegt Van der Pijl. “Ik ben in 2008 echt heel klein begonnen en enkele jaren later verhuisd toen dat te klein werd. We lopen in het huidige pand in Ter Aar tegen onze limiet aan. Vandaar dat we gaan verhuizen.” Behalve een nieuw pand is Van der Pijl ook continu bezig met verbetering van de bedrijfsformule. “Als ondernemer houd je constant alle bedrijfsaspecten tegen het licht. Waar kunnen we groeien, hoe kunnen we online beter gevonden worden, waar kunnen we stappen zetten om onze dienstverlenging te verbeteren? We krijgen binnenkort een nieuwe huisstijl. Ook gaan we de webshop vernieuwen. Zoals een traditionele slager zijn toonbank om de zoveel tijd vernieuwd, doen wij dat met onze huisstijl en webshop.” Hetzelfde geldt indirect voor de bedrijfsformule. “Dan moet je vooral denken aan nieuwe markten”, verduidelijkt hij. “Sommige slagers zijn in de loop der jaar kant-en-klaarmaaltijden en broodjes gaan verkopen om zo compleet mogelijk te zijn. Dat gaan wij niet doen, maar we kijken altijd of er nieuwe markten aangeboord kunnen worden. Sowieso wil ik, nu het weer kan, meer op reis om nieuwe zaken te ontdekken. Field research werkt nu eenmaal beter dan desk research.” TRENDSETTER BINNEN DE BRANCHE Van der Pijl vertelt dat hij met Beef&Steak ‘altijd trendsettend is geweest’. “Over de flat iron steak hebben we het al gehad, maar we waren bijvoorbeeld ook de allereerste die een picanha in zijn geheel aanbood. Veel slagerijen maakten er rosbief van of sne- den er biefstuk van, maar niemand kende het als één stuk vlees voor op de barbecue. Toen wij dat gingen doen, volgde al snel de rest. Hetzelfde gebeurde bij Same Day Delivery. Wij eerst, toen de rest. Ook toen wij gingen werken met recyclebare verpak- kingen, volgden de anderen. Wij worden als ondernemer van alle kanten bekeken en gekopieerd. Dat zie ik als een groot compliment.” Voor slagerijen die een webshop overwegen of online willen groeien, heeft Van der Pijl tot slot nog een paar kleine tips. “Online verkopen is echt een hele andere tak van sport dan het verkopen van vlees vanuit je winkel. Bedenk dus goed wat je gaat doen en als je het doet, doe het dan goed. Dus met een goede webshop en eventueel met ondersteuning van professionals voor je marketing en je online bestellingen. Zeker als je ook pakketten wilt gaan versturen, moet je goed weten wat je wil en hoe je het gaat doen. Maar”, zo stelt hij, “omarm online als een extra verkoopmogelijkheid! Zeker voor de drukke feestdagen of om mensen te triggeren voor je barbecuepakketten is een goede webshop of website met bestelmogelijkheid eigenlijk een noodzaak geworden.” Meer informatie: Beef&Steak, tel. +31 (0)172-577147, www.beefensteak.nl “ONLINE SLAGERS MET EEN LANDELIJKE DEKKING ZIE JE NIET VEEL. DE HANDLING, DE VERPAKKINGEN EN DE LOGISTIEK VERGEN IETS HEEL ANDERS VAN JE DAN WANNEER JE EEN FYSIEKE WINKEL HEBT EN EEN ONLINE BESTELLING GEWOON BIJ DE TOONBANK AFGEHAALD KAN WORDEN” www.GAASTERLANDER.nl Advertentie

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAyNDU4