C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
3 2 0 1 6 3
Vakinformatie voor de
totale Schoonheidsbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Telefoon: +31 (0)24 3 246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.debeautysalon.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Jos Kennis (hoofdredacteur)
j.kennis@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlMandy Sponselee (media-adviseur)
m.sponselee@gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Vaktijdschrift De Beautysalon heeft
het HOI Keurmerk. Dit betekent
dat de oplage is gegarandeerd en
gecontroleerd.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
42,-
Per jaar in Europa
€
51,-
Losse verkoop
€
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3 246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1572-3208
© Copyright 2016
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie, micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever.
De Beautysalon besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-
ledig uit te sluiten. De uitgever en de
auteurs zijn dan ook op geen enkele
wijze verantwoordelijk voor schade, van
welke aard ook, die is ontstaan als gevolg
van handelingen en/of beslissingen die
gebaseerd zijn op de bedoelde informatie.
Beste lezer!
Graag stel ik me aan u voor als de nieuwe hoofdredacteur van vaktijdschrift De
Beautysalon. Tot ruim tien jaar geleden heb ik deze functie ook vervuld en in de tussen-
liggende tijd ben ik, als bladenmaker in hart en nieren, altijd in dienst gebleven van het
mediabedrijf dat De Beautysalon uitgeeft.
In de afgelopen maanden (waarin ik me grondig heb verdiept in de professionele schoon-
heidsbranche ter voorbereiding op mijn nieuwe functie) was ik me er vaak van bewust in
hoeverre de professionele schoonheidsbranche is veranderd. Internet is een veel grotere
rol gaan spelen, er is een duidelijke trend van meer specialisatie onder beauty profes-
sionals, leveranciers zijn gestopt en andere zijn gestart, het hele vakbeurzencircuit is
opnieuw geformeerd en ongetwijfeld dien je als ondernemer veel meer een ‘allrounder’
te zijn dan tien jaar geleden het geval was.
Erg positief om te zien is dat mijn collega’s in de afgelopen jaren bepaald niet stil heb-
ben gezeten, maar al deze ontwikkelingen hebben ‘doorvertaald’ naar De Beautysalon.
Hierdoor heeft het magazine zich geëvolueerd tot een belangrijke informatiebron in de
sector. Uiteraard heb ik het dan niet alleen over het tijdschrift zelf, maar ook over onze
online activiteiten. Daarbij wil ik graag benadrukken dat ik veel waarde hecht aan direct
contact met u als lezer van De Beautysalon. Heeft u nu of in de toekomst een nieuwsitem
waarover u ons wilt vertellen, wilt u van gedachten wisselen over een bepaald thema en/
of heeft u een suggestie voor een redactioneel artikel: twijfel dan niet, maar laat het me
weten! Uw inbreng kan zeker van waarde zijn om de inhoud van De Beautysalon nog
verder aan te scherpen en het is zeker niet denkbeeldig dat collega-schoonheidsspecialis-
ten hiermee hun voordeel kunnen doen.
Het belangrijkste gesprekonderwerp binnen de sector van dit moment is ongetwijfeld
de discussie rondom IPL- en laserbehandelingen. Een uitgebreid artikel hierover is te
vinden vanaf pagina 35. Ook onze vaste columnist Jan Zwoferink (p. 31) geeft hierover
zijn mening en deze kan ik alleen maar onderschrijven. Het is treurig dat de overgrote
meerderheid van vakbekwame schoonheidsspecialisten de dupe is van de miskleunen
van een kleine minderheid. Maar we leven in een maatschappij waarin consumenten
streng beschermd worden en dat is maar goed ook. Dat nieuwe regelgeving noodzakelijk
is, wordt dan ook door vrijwel niemand betwist. Overigens was het prachtig om te zien
hoe goed ANBOS erin is geslaagd om de krachten van individuele leden (en de sector
als geheel) te bundelen. Dat de IPL/Laser-petitie ruim 51.000 keer is ondertekend was
een indrukwekkend resultaat en laten we hopen dat dit bijdraagt aan een constructieve
oplossing. U leest er ongetwijfeld meer
over in de eerstvolgende editie van De
Beautysalon (2 september) waarin we ook
vooruitblikken op de komende najaars-
beurzen. Voor nu wens ik u veel leesple-
zier en een mooie zomer toe!
Hoofdredacteur De Beautysalon
j.kennis@gpmedia.nlDe Visie
Jos Kennis
51.000 HANDTEKENINGEN
DRAGEN HOPELIJK BIJ AAN
EEN CONSTRUCTIEVE OPLOSSING
Vakinformatie voor de totale Schoonheidsbranche
|
Juni 2016
|
12e jaargang no. 3
|
Prijs
€
10,50
de beautysalon
S
PECIAL
HANDEN,VOETEN
&NAGELS
COVERSTORY
SOTHYS
DOSSIER
IPL/LASER
INTERVIEW
RENATE BROUWER
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)