Previous Page  3 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 52 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

3 2 0 1 6 3

Vakinformatie voor de

totale Schoonheidsbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Jos Kennis (hoofdredacteur)

j.kennis@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Mandy Sponselee (media-adviseur)

m.sponselee@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Beautysalon heeft

het HOI Keurmerk. Dit betekent

dat de oplage is gegarandeerd en

gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland

42,-

Per jaar in Europa

51,-

Losse verkoop

10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1572-3208

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie, micro-

film of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van

de uitgever.

De Beautysalon besteedt de grootst moge-

lijke aandacht aan de juistheid van de

informatie die in het vaktijdschrift wordt

opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-

ledig uit te sluiten. De uitgever en de

auteurs zijn dan ook op geen enkele

wijze verantwoordelijk voor schade, van

welke aard ook, die is ontstaan als gevolg

van handelingen en/of beslissingen die

gebaseerd zijn op de bedoelde informatie.

Beste lezer!

Graag stel ik me aan u voor als de nieuwe hoofdredacteur van vaktijdschrift De

Beautysalon. Tot ruim tien jaar geleden heb ik deze functie ook vervuld en in de tussen-

liggende tijd ben ik, als bladenmaker in hart en nieren, altijd in dienst gebleven van het

mediabedrijf dat De Beautysalon uitgeeft.

In de afgelopen maanden (waarin ik me grondig heb verdiept in de professionele schoon-

heidsbranche ter voorbereiding op mijn nieuwe functie) was ik me er vaak van bewust in

hoeverre de professionele schoonheidsbranche is veranderd. Internet is een veel grotere

rol gaan spelen, er is een duidelijke trend van meer specialisatie onder beauty profes-

sionals, leveranciers zijn gestopt en andere zijn gestart, het hele vakbeurzencircuit is

opnieuw geformeerd en ongetwijfeld dien je als ondernemer veel meer een ‘allrounder’

te zijn dan tien jaar geleden het geval was.

Erg positief om te zien is dat mijn collega’s in de afgelopen jaren bepaald niet stil heb-

ben gezeten, maar al deze ontwikkelingen hebben ‘doorvertaald’ naar De Beautysalon.

Hierdoor heeft het magazine zich geëvolueerd tot een belangrijke informatiebron in de

sector. Uiteraard heb ik het dan niet alleen over het tijdschrift zelf, maar ook over onze

online activiteiten. Daarbij wil ik graag benadrukken dat ik veel waarde hecht aan direct

contact met u als lezer van De Beautysalon. Heeft u nu of in de toekomst een nieuwsitem

waarover u ons wilt vertellen, wilt u van gedachten wisselen over een bepaald thema en/

of heeft u een suggestie voor een redactioneel artikel: twijfel dan niet, maar laat het me

weten! Uw inbreng kan zeker van waarde zijn om de inhoud van De Beautysalon nog

verder aan te scherpen en het is zeker niet denkbeeldig dat collega-schoonheidsspecialis-

ten hiermee hun voordeel kunnen doen.

Het belangrijkste gesprekonderwerp binnen de sector van dit moment is ongetwijfeld

de discussie rondom IPL- en laserbehandelingen. Een uitgebreid artikel hierover is te

vinden vanaf pagina 35. Ook onze vaste columnist Jan Zwoferink (p. 31) geeft hierover

zijn mening en deze kan ik alleen maar onderschrijven. Het is treurig dat de overgrote

meerderheid van vakbekwame schoonheidsspecialisten de dupe is van de miskleunen

van een kleine minderheid. Maar we leven in een maatschappij waarin consumenten

streng beschermd worden en dat is maar goed ook. Dat nieuwe regelgeving noodzakelijk

is, wordt dan ook door vrijwel niemand betwist. Overigens was het prachtig om te zien

hoe goed ANBOS erin is geslaagd om de krachten van individuele leden (en de sector

als geheel) te bundelen. Dat de IPL/Laser-petitie ruim 51.000 keer is ondertekend was

een indrukwekkend resultaat en laten we hopen dat dit bijdraagt aan een constructieve

oplossing. U leest er ongetwijfeld meer

over in de eerstvolgende editie van De

Beautysalon (2 september) waarin we ook

vooruitblikken op de komende najaars-

beurzen. Voor nu wens ik u veel leesple-

zier en een mooie zomer toe!

Hoofdredacteur De Beautysalon

j.kennis@gpmedia.nl

De Visie

Jos Kennis

51.000 HANDTEKENINGEN

DRAGEN HOPELIJK BIJ AAN

EEN CONSTRUCTIEVE OPLOSSING

Vakinformatie voor de totale Schoonheidsbranche

|

Juni 2016

|

12e jaargang no. 3

|

Prijs

10,50

de beautysalon

S

PECIAL

HANDEN,VOETEN

&NAGELS

COVERSTORY

SOTHYS

DOSSIER

IPL/LASER

INTERVIEW

RENATE BROUWER

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)