Previous Page  48 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 48 / 52 Next Page
Page Background

48

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

3 2 0 1 6

S

A L O N

X : B

E A U T Y

W

O R K S

, T

E T E R I N G E N

VOOR DEZE EDITIE VAN SALON X WAS DE REDACTIE VAN DE

BEAUTYSALON TE GAST BIJ JOLANDA HEUTINK, EIGENARESSE

VAN SCHOONHEIDSINSTITUUT BEAUTYWORKS IN TETERINGEN

(BIJ BREDA). HET INSTITUUT VIERT DEZE ZOMER HET VIJFTIENJARIG

BESTAAN EN IS SINDS DE OPRICHTING GEVESTIGD IN EEN INDRUK-

WEKKEND HISTORISCH PAND UIT 1879. OOK DE RUSTGEVENDE

SFEER BIJ BEAUTYWORKS ZELF EN DE RUIME OPZET VAN HET

INSTITUUT ZIJN KENMERKEND VOOR HET SALONCONCEPT, WAAR-

BINNEN HUIDVERBETERING, PROFESSIONALITEIT EN ECHTE AAN-

DACHT VOOR DE KLANT CENTRAAL STAAN. IN EEN UITGEBREID

GESPREK VERTELT JOLANDA HIEROVER EN BEANTWOORDT ZE DE

VRAAG WAT HAAR ALS ONDERNEMER IN DE SCHOONHEIDSBRAN-

CHE BEZIGHOUDT.

BEAUTYWORKS BESTAAT VIJFTIEN JAAR. KUNT U IETS VER-

TELLEN OVER DE BEGINTIJD?

“Samen met mijn man en twee kinderen ben ik in het jaar 2000 naar Teteringen

verhuisd na een grootscheepse verbouwing van het pand. Kort daarop ben ik

op de eerste etage BeautyWorks gestart. Ik heb een paramedische achtergrond

en heb jaren als radiotherapeutisch laborant en ook als afdelingshoofd in een

ziekenhuis gewerkt, waar we veel verschillende huidaandoeningen behandel-

den. In de avonduren heb ik een opleiding tot schoonheidsspecialist gedaan en

ook heb ik werkervaring opgedaan door een tijd in een salon te gaan werken.

Deze ervaring was natuurlijk zeer waardevol toen ik zelfstandig ging werken

en BeautyWorks oprichtte.”

HOE BENT U ERIN GESLAAGD OM EEN BESTAND AAN

VASTE KLANTEN OP TE BOUWEN?

“Ik ben een huidspecialiste pur sang; huidverbetering is echt mijn passie. Op

dit gebied probeer ik op het hoogste professionele niveau te werken. Om dat

te bereiken ben ik altijd blijven investeren, zowel in mijzelf door aanvullende

trainingen te volgen als in de salon zelf. Goede voorbeelden van professionali-

teit zijn dat ik voor mijn klanten altijd een gedegen behandelplan schrijf, voor

hen een dossier bijhoudt en uitsluitend met de beste merken en apparatuur

werk.”

“De constante focus op kwaliteit en op concrete resultaten is mijn belangrijkste

strategie om het bestand aan vaste klanten op te bouwen. Dat werkt heel goed,

maar eigenlijk gaat het te goed. Wanneer ik vijf dagen per week werk, heb ik

net genoeg ruimte in de agenda om alle klanten te behandelen en al het bijko-

mende werk op een goede manier te doen. Maar het bestand aan vaste klanten

groeit nog steeds, waardoor ik met personeel zou kunnen gaan werken. Ik heb

altijd gezegd dat ik dat niet wil, maar in het komende jaar zal ik hierover toch

een beslissing moeten nemen.”

“Een ander belangrijk onderdeel van de opbouw van een mooi bestand

aan vaste klanten, is dat ik ernaar streef om alle kansen te pakken die zich

“ALTIJD

BLIJVEN INVESTEREN

IN JEZELF

IS EEN VOORWAARDE VOOR SUCCES”