Previous Page  49 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 49 / 52 Next Page
Page Background

49

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

3 2 0 1 6

“HET IS BELANGRIJK OM DUIDELIJKE

KEUZES TE MAKEN OP HET

GEBIED VAN SPECIALISATIES

EN BEHANDELINGEN, OOK IN

VERBAND MET DE COMMUNICATIE

IN DE RICHTING VAN KLANTEN”

PROFIEL BEAUTYWORKS

BESTAAT SINDS: 2001

SPECIALISATIES: HUIDVERBETERENDE MASSAGETECHNIEKEN

EN ACNÉ

MERKEN:

BABOR, NEODERMA EN OPI

voordoen. In de begintijd van BeautyWorks was mond-tot-mondreclame erg

belangrijk. Dat is nog steeds zo, maar uiteraard zijn de website en Facebook

daar bijgekomen en adverteer ik tegenwoordig ook in een plaatselijk week-

blad, verspreid ik regelmatig flyers en ben ik actief met de organisatie van

events in mijn salon. In het verleden heb ik wel eens geprobeerd om het

bestand aan vaste klanten verder uit te bouwen met de Schoonheidsbon, maar

ik weet inmiddels dat dit niet bij mijn werkwijze past. Mensen reageren hier

alleen op vanwege de lage prijs en vervolgens zie je ze nooit meer terug. Ook

biedt zo’n actie in mijn ogen te weinig mogelijkheden om echte kwaliteit te

leveren. De huid van mijn klanten is meer waard.”

“Een laatste aspect van de ‘BeautyWorks’-filosofie die ik graag met collega’s wil

delen is dat ik iedereen kan adviseren om op het gebied van behandelingen en

specialisaties duidelijke keuzes te maken. Zelf ben ik bijvoorbeeld niet gespe-

cialiseerd in laserbehandelingen. Daarom kies ik ervoor om deze niet zelf uit

te voeren, maar om samen te werken met een huidtherapeute. Eens in de zes

weken kunnen mijn klanten bij haar terecht. Anders gezegd: je kunt niet overal

goed in zijn of je in alle typen behandelingen specialiseren. Mijn advies is dus

om voor enkele specialisaties te kiezen en hier – ook in marketinguitingen – de

nadruk op te leggen.”

BEAUTYWORKS BESTAAT VIJFTIEN JAAR. ZIJN ER BEPAAL-

DE DOELEN DIE U IN DE KOMENDE JAREN WILT BEREIKEN?

“Ik ben helemaal verslingerd aan mijn vak en mijn klanten, dus ik wil zeker

nog een aantal jaren op volle kracht doorgaan en de kansen blijven pakken

die zich aandienen. Daarbij denk ik bijvoorbeeld ook aan de deelname aan

evenementen om op die manier mijn naamsbekendheid verder te verhogen en

mensen te laten zien wat het effect van bepaalde behandelingen is. De laat-

ste tijd merk ik ook duidelijk dat het economisch weer beter gaat en ook dat

biedt weer kansen. In mijn ogen staan alle lichten dus op groen om ook in de

komende tijd succesvol te zijn.”

“Verder heb ik er veel zin in om ook de komende jaren actief te blijven in het

volgen van trainingen en het bezoeken van symposia en vakbeurzen. Dit houdt

je scherp en draagt er zeker aan bij dat je op een zo hoog mogelijk niveau blijft

werken. Dat is uiteindelijk de basis van alles.”

Meer informatie:

Schoonheidsinstituut BeautyWorks

Tel. 076-5816986

www.beautyworks-teteringen.nl