49
D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
3 2 0 1 6
“HET IS BELANGRIJK OM DUIDELIJKE
KEUZES TE MAKEN OP HET
GEBIED VAN SPECIALISATIES
EN BEHANDELINGEN, OOK IN
VERBAND MET DE COMMUNICATIE
IN DE RICHTING VAN KLANTEN”
PROFIEL BEAUTYWORKS
BESTAAT SINDS: 2001
SPECIALISATIES: HUIDVERBETERENDE MASSAGETECHNIEKEN
EN ACNÉ
MERKEN:
BABOR, NEODERMA EN OPI
voordoen. In de begintijd van BeautyWorks was mond-tot-mondreclame erg
belangrijk. Dat is nog steeds zo, maar uiteraard zijn de website en Facebook
daar bijgekomen en adverteer ik tegenwoordig ook in een plaatselijk week-
blad, verspreid ik regelmatig flyers en ben ik actief met de organisatie van
events in mijn salon. In het verleden heb ik wel eens geprobeerd om het
bestand aan vaste klanten verder uit te bouwen met de Schoonheidsbon, maar
ik weet inmiddels dat dit niet bij mijn werkwijze past. Mensen reageren hier
alleen op vanwege de lage prijs en vervolgens zie je ze nooit meer terug. Ook
biedt zo’n actie in mijn ogen te weinig mogelijkheden om echte kwaliteit te
leveren. De huid van mijn klanten is meer waard.”
“Een laatste aspect van de ‘BeautyWorks’-filosofie die ik graag met collega’s wil
delen is dat ik iedereen kan adviseren om op het gebied van behandelingen en
specialisaties duidelijke keuzes te maken. Zelf ben ik bijvoorbeeld niet gespe-
cialiseerd in laserbehandelingen. Daarom kies ik ervoor om deze niet zelf uit
te voeren, maar om samen te werken met een huidtherapeute. Eens in de zes
weken kunnen mijn klanten bij haar terecht. Anders gezegd: je kunt niet overal
goed in zijn of je in alle typen behandelingen specialiseren. Mijn advies is dus
om voor enkele specialisaties te kiezen en hier – ook in marketinguitingen – de
nadruk op te leggen.”
BEAUTYWORKS BESTAAT VIJFTIEN JAAR. ZIJN ER BEPAAL-
DE DOELEN DIE U IN DE KOMENDE JAREN WILT BEREIKEN?
“Ik ben helemaal verslingerd aan mijn vak en mijn klanten, dus ik wil zeker
nog een aantal jaren op volle kracht doorgaan en de kansen blijven pakken
die zich aandienen. Daarbij denk ik bijvoorbeeld ook aan de deelname aan
evenementen om op die manier mijn naamsbekendheid verder te verhogen en
mensen te laten zien wat het effect van bepaalde behandelingen is. De laat-
ste tijd merk ik ook duidelijk dat het economisch weer beter gaat en ook dat
biedt weer kansen. In mijn ogen staan alle lichten dus op groen om ook in de
komende tijd succesvol te zijn.”
“Verder heb ik er veel zin in om ook de komende jaren actief te blijven in het
volgen van trainingen en het bezoeken van symposia en vakbeurzen. Dit houdt
je scherp en draagt er zeker aan bij dat je op een zo hoog mogelijk niveau blijft
werken. Dat is uiteindelijk de basis van alles.”
Meer informatie:
Schoonheidsinstituut BeautyWorks
Tel. 076-5816986
www.beautyworks-teteringen.nl