Previous Page  4 / 100 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 4 / 100 Next Page
Page Background

D

e

O

p t i c i e n

n r

2 2 0 1 7

4

I

n h o u d

PAG. 10 INTERVIEW

Tom Kool en Ed Pos starten op 1 april 2012 Lunor Nederland en dat betekent dat zij hun vijfjarig jubileum bereikt hebben. De twee heren en hun assistente

Antoinette spreken we daarom op het kantoor in Delft, van waaruit heel Nederland van Lunor Brillen voorzien wordt! Lunor zelf vierde afgelopen jaar het

25 jarig jubileum en dus mogen we met zekerheid zeggen dat Lunor een exclusieve en gerespecteerde speler is in de wereldwijde optiekbranche.

Tom en Ed steken – zoals we de heren kennen – enthousiast van wal!

PAG. 15 OPTIEK CENTRUM BRABANT

De laatste tijd is er bij Bobo’s Eyewear achter de schermen hard gewerkt aan een uitbreiding van het bedrijf,

ten behoeve van meer efficiëntie, groei en focus. Ron Bouwmans: “Bobo’s Eyewear wordt in de toekomst

onderverdeeld in twee aparte bedrijven: Bobo’s Eyewear, waar alle zonnebrillenmerken onder vallen en Morel

Nederlands b.v. waar alle merken van het Franse Morel worden vertegenwoordigd. Bovendien vallen beide

bedrijven onder de paraplu van Optiek Centrum Brabant (OCB), een overkoepelend orgaan van waaruit meer

nieuwe initiatieven ontplooit gaan worden.” Uiteraard willen wij alle ‘ins and outs’ weten en dus treden wij

in gesprek met Ron en Brian.

15 P. 28 EERSTE NANAWOODY&JOHN AWARDS WORDEN 10 APRIL UITGEREIKT Twee jaar geleden werd NanaWoody&John gelanceerd. De naam verwijst naar Nana Mouskouri, Woody Allen en John Lennon. Drie iconische brildragers die een deel van hun imago zelfs aan hun bril te danken hebben. En dat geldt natuurlijk voor meer beroemdheden. PAG. 38 COVERSTORY Nikon staat bekend als één van de top 100 bekendste merken in de wereld. Al 100 jaar zet Nikon zijn optische expertise in voor ontwikkeling van onderscheidende optische producten met een hoogwaardige kwaliteit zoals steppers, digitale compact- en spie- gelreflexcamera’s, beeldopslag techniek en natuurlijk brillenglazen. Nikon heeft een toonaangevende positie verworven in de optische industrie en een sterke merkbeleving, door de ontwikkeling van innovatieve optische technologieën en het exclusieve Nikon Optical Design Engine (NODE) calculatieproces voor brillenglazen. 28