Previous Page  84 / 100 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 84 / 100 Next Page
Page Background

O P T I E K

a d v i s e u r s

®

ALS ZELFSTANDIG OPTIEKONDERNEMER WORDT ER BEST VEEL VAN U GEVRAAGD. OMDAT U ONDERNEMER BENT ZULT U, NAAST

DE NOODZAKELIJKE VAKTECHNISCHE KENNIS, OOK BEHOORLIJK WAT ONDERNEMERSKENNIS NODIG HEBBEN. MAAR VEEL

ONDERWERPEN OP ONDERNEMERSGEBIED ZIJN DERMATE SPECIALISTISCH DAT HET VAAK BETER IS OM HIERBIJ DE KENNIS VAN

EEN SPECIALIST IN TE SCHAKELEN.

ANTWOORD OPTIEKADVISEUR BERT SMELIK

Goeie vraag en zeker een vraag waar ik als adviseur een duidelijke mening over heb. In mijn werk kijk

ik vaak naar de websites van optiekondernemingen en een van de belangrijkste dingen daarbij is dat ik

altijd zoek naar de mensen in het bedrijf. Helaas zie ik bij veel websites alleen een foto’s van een leeg

interieur en veel tekst over producten.

Wij zijn in de optiek vooral bezig met ‘people business’, de mens staat centraal en zo moet het ook

zijn. We verkopen namelijk niet alleen producten, nee we leveren een belangrijke bijdrage in het leven

van onze klanten, een goed zicht!

De functie van een website voor opticiens is toch vooral dat de website er voor moet zorgen dat de

consument naar onze winkel komt. Dus laten we hen daar zo veel mogelijk aanleiding toe geven. We

moeten daarbij belangstelling en vakkundigheid uitstralen, en vooral ook een warm welkom.

Ik adviseer dan ook om mooie foto’s van je team op je website te plaatsen met een korte omschrijving

van de specifieke kwaliteiten per medewerker. Gebruik vooral ‘actie’ foto’s en plaats foto’s van je interi-

eur waarop mensen te zien zijn. En combineer deze foto’s ook eens met mooie close-ups van de speci-

fieke en vaktechnische vaardigheden die jullie bieden.

Laat je winkel leven op je website! Zorg dat de potentiele klant de koffie zowat al kan ruiken en het

gevoel krijgt dat ze bij jullie op het juiste adres zijn. Krijgen ze dat gevoel niet, dan kiezen ze al snel

voor het kleinste risico, de prijs. En dat is niet goed voor jullie, en zeker ook niet in het belang van de

consument.

‘IK TWIJFEL OF IK FOTO’S EN GEGEVENS VAN ONS TEAM OP ONZE WEBSITE MOET PLAATSEN OF NIET,

WAT IS JULLIE ADVIES HIEROVER?’

Het vakblad De Opticien en het serviceplatform voor de zelfstandige opticiens OPTIEKadviseurs

®

zullen u in elke uitgave ondersteunen met ant-

woorden op veelvoorkomende vragen. De antwoorden hierop zijn gebaseerd op vragen welke de OPTIEKadviseurs

®

dagelijks ontvangen, maar er

is ook de mogelijkheid om uw eigen specifieke vragen te stellen. U kunt deze vragen stellen via email op

vragen@OPTIEKadviseurs.nl

. Alle vragen

zullen anoniem gepubliceerd en behandeld worden.

VRAAG HET UW

OPTIEKadviseur

®

!

DE VRAAG

D

e

O

p t i c i e n

n r

2 2 0 1 7

84

BERT SMELIK

BERT ADVISEERT OPTICIENS AL JAREN VANUIT EEN RUIME ERVARING MET ELK

ASPECT VAN DE OPTIEKBRANCHE. NAAST HET BEMIDDELEN BIJ AAN- EN VERKOOP

VAN OPTIEKONDERNEMINGEN STAAT MENS EN ORGANISATIE BIJ HEM CEN-

TRAAL.

WWW.BE-SMART.NL