Previous Page  5 / 84 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 5 / 84 Next Page
Page Background

C

o l o f o n

e n

D

e

V

i s i e

Vakblad voor de optiek- en

contactlenzenbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.deopticien.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Hoofdredactie:

Else Witten

e.witten@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Accountmanager:

Gerdo van de Peppel

g.peppel@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en

uitgevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Opticien heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden verveel-

voudigd en/of openbaar gemaakt door mid-

del van druk, fotokopie

microfilm of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van de

uitgever.

De Opticien besteedt de grootst

mogelijke aandacht aan de juistheid

van de informatie die in het vaktijdschrift

wordt opgenomen. Fouten zijn echter niet

volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook op

geen enkele wijze verantwoordelijk voor

schade, van welke aard ook,

die is ontstaan als gevolg van hande-

lingen en/of beslissingen die gebaseerd zijn

op de bedoelde informatie.

In deze uitgave van vaktijdschrift De Opticien besteden we extra veel aandacht aan

het veranderende communicatiegedrag van de consument. Veranderingen die door

de komst van smartphones, tablets en social media in korte tijd enorm veranderd is.

En persoonlijk wist ik niet dat het fenomeen ‘smartphone’ pas tien jaar geleden vorm

begon te krijgen, als ik bekijk hoe ik inmiddels ‘vergroeid’ ben aan mijn iPhone. Zo

raak ik lichtelijk in paniek als ik deze vergeten ben, want naast bellen helpt hij mij

aardig de dag door. De wekker gaat via mijn smarthphone, ik check social media er

op, internet shoppen is een lichtelijke verslaving, en zonder de navigatie vind ik de

weg niet naar een nieuwe afspraak.

En dan te bedenken dat op 9 januari 2007 Steve Jobs de wereld de allereerste iPhone

toonde. Een historisch moment, waarmee het tijdperk van de smartphone definitief

werd ingeluid. Een tijdperk waar we inmiddels allemaal deel van uitmaken en zonder

dat we het bewust door hadden is uw en mijn communicatie- en consumentengedrag

veranderd.

De cijfers liegen er dan ook niet om. Zestig procent van de bevolking gebruikt meer

dan vijf uur per dag digitale apparaten. Kortom, we staren met z’n allen behoorlijk

lang naar het beeldscherm en dat vraagt een andere inspanning van onze ogen. De

Myopie onder jongeren neemt ook in ons land toe. En dan vergeten we nog het blau-

we licht, dat – zo is uit onderzoek gebleken – veel pubers wakker houdt en slapeloos-

heid veroorzaakt. Deze problemen worden in de maatschappij steeds breder gedra-

gen en het lijkt wel of we met z’n allen ons steeds beter realiseren dat er duidelijke

normen en waarden moeten worden opgesteld hoe het beste met digitale apparaten

om te gaan. Ook de leveranciers binnen de optiekbranche komen met oplossingen.

Contactlensleveranciers Bausch+Lomb en CooperVision introduceren nieuwe con-

tactlenzen die inspelen op ons veranderende digitale lifestyle. mark’ennovy brengt

een lens op de markt met ingebouwd blauw licht filter en natuurlijk kennen we alle-

maal de Blueberry brillen van Menrad. En dan vergeten we nog de glasfabrikanten,

die tegenwoordig een breed aanbod aan oplossingen bieden.

Oplossingen die u als zelfstandige opticien aan kunt dragen en daarom is het in het

verkoopgesprek van essentieel belang na te gaan welke levensstijl de klant er op

nahoudt. Maar gegarandeerd dat hij of zij net zo ‘vergroeid’ is met de smarthpone als

ik en er dus volop kansen en mogelijkheden zijn voor de verkoop. En wellicht dat ik

iets boven de vijf uur uit kom – met mijn laptop meegerekend – maar feit blijft wel

dat de cijfers (en daarmee de verkoopkansen) er niet om liegen!

Veel leesplezier gewenst!

Hoofdredacteur De Opticien

Els e Wi tt en

De Visie

D

e

O

p t i c i e n

n r

6 2 0 1 6

3

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)

Vakinformatie voor de totale optiek- en Contactlensbranche

|

December 2016

|

16e jaargang no. 6

|

Prijs

10,50

de opticien

Len &

Vloeistoffen

SPECIAL

COVERSTORY

PROCORNEA BRENGT U

OP (DE) HOOGTE

INTERVIEW

DE PARIJSE CHIQUE VAN LAFONT

WE ZIJN VERANDERD… JA OOK U!