Previous Page  26 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 26 / 44 Next Page
Page Background

NB T M

a g a z i n e

n r

2 2 0 1 7

26

I

n t e r v i e w

A

d v e r t e n t i e

Als we op bezoek zijn in Wijchen bij Beko Techniek is de verbouwing van het bedrijfspand in volle gang. De showroom is leeg en

de vloer staat op het punt om vervangen te worden, maar verder is het ‘business as usual’. Toch is er veel veranderd in de afgelopen

maanden, zo horen wij van Henk Elemans en Richard Guldemundt. “De organisatie zoals die voorheen stond kon onze orderverwer-

king niet meer aan. Dan moet je aanpassingen doorvoeren en dat hebben we dan ook gedaan. Daarnaast wilden we graag nog effici-

ënter werken en nog meer kwaliteit bieden richting klanten”, zo begint Henk Elemans.

OPSPLITSING

“Daarom hebben we de organisatie herzien”, zo vervolgt hij. “We hebben bepaalde afdelingen opgesplitst. Een afdeling Operations

is in het leven geroepen – waar Joost Schellingerhout verantwoordelijk voor is geworden – en daaronder valt de serviceafdeling, de

logistieke planning van machines, gereedschappen en service. Ook de inkoop van onderdelen en bakkerijgereedschappen valt onder

Operations. De inkoop van machines blijft de verantwoordelijkheid van de verkoopbinnendienst, omdat dat specifieke machine- en

leverancierskennis vereist.” “De verkoopbinnendienst heeft een meer commerciële functie en is meer naar buiten gericht”, zo vult

Richard Guldemundt Henk Elemans aan. “We willen graag dat onze binnendienst een verlengstuk van de buitendienst wordt. Alles

met het oog op het optimaal ondersteunen van onze klanten en efficiënter werken.”

GROEIPIJN

De interne veranderingen zijn dus ingegeven door een duidelijke groei. “Je mag zeggen dat we wat groeipijn hebben gehad en een

professionalisering van de organisatie was dan ook gewenst met het oog op de afhandeling van orders en de toekomst. We willen

graag verder groeien en daar hoort een goede interne organisatie bij. Sec gezegd is het medewerkersbestand gegroeid en hebben we

afdelingen gesplitst, om betere service en kwaliteit te garanderen.”

ER IS DE AFGELOPEN PERIODE HET NODIGE VERANDERD BIJ

BEKO TECHNIEK. INTERN IS BIJVOORBEELD DE ORGANISATIE

HERZIEN ÉN ER HEEFT EEN VERBOUWING PLAATSGEVON-

DEN. DE REDEN: INSPELEN OP GROEI, EFFICIËNTIEVER-

BETERING EN VOORBEREID ZIJN OP DE TOEKOMST. WIJ

SPRAKEN MET HENK ELEMANS (ALGEMEEN DIRECTEUR) EN

RICHARD GULDEMUNDT (COMMERCIEEL MANAGER) OVER

DEZE RECENTE ONTWIKKELINGEN. “DOOR DE GROEI DIE

WIJ ALS BEKO TECHNIEK DE AFGELOPEN JAREN HEBBEN

GEREALISEERD, WAREN WE GENOODZAAKT DE ORGANI-

SATIE AAN TE PASSEN OM VERDERE GROEI TE BEWERKSTEL-

LIGEN EN OM AAN DE WENSEN VAN ONZE KLANTEN TE

KUNNEN BLIJVEN VOLDOEN”, ZO HOREN WIJ ONDER MEER

VAN BEIDE HEREN.

Beko Techniek

IS

KLAAR

VOOR DE TOEKOMST

Richard Guldemundt, Joost

Schellingerhout en Henk Elemans