Previous Page  10 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 10 / 60 Next Page
Page Background

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

1 2 0 1 6

10

I

N T E R V I E W

“Het draait allemaal om naamsbekendheid. Daar gaat de meeste tijd en energie

in zitten als je net begint”, begint Hans. “We hebben in het begin klanten aange-

schreven, flyers verstuurd, gebeld naar schoonheidsspecialistes en gingen naar

de beautybeurzen. Allemaal in de hoop dat ze met Medik8 wilden gaan werken.

Daarnaast hebben we een persbureau in Amsterdam in de arm genomen, zodat

zij de promotie konden verzorgen voor ons.”

“We hadden geluk dat we een promotiefilmpje mochten maken rondom de

serie ‘Echte Gooische Meiden’. Ineens keken er een paar miljoen mensen naar

ons filmpje en kwamen ze met Medik8 in aanraking. Dat was een hele goede

zet.” zegt Hans. “Maar uiteindelijk is het product zelf het meest belangrijk.

Als ik niet achter de producten van Medik8 zou staan, dan kan ik ze ook niet

verkopen. Ik vind ieder product bijzonder en het werkt écht huidverbeterend.

Er gaat bij de huidverbeterende producten gewoon soms vier jaar onderzoek

aan vooraf, voordat een nieuw product gelanceerd wordt. Daar kan ik dan ook

echt achterstaan.”

HAAL ALLES UIT JEZELF

“Ik geef mijn kinderen ook mee: ‘het maakt niet uit wat je doet, maar zorg ervoor

dat je er alles uithaalt voor jezelf’. Zo sta ik in het leven en zo werk ik ook met

Medik8”, vervolgt Hans. Van oorsprong is de directeur Benelux kapper en in het

verleden runde hij drie kapsalons. Zijn interesse voor dermatologie en huidver-

betering werd gewekt toen hij mannen met haaruitvalproblematiek in zijn kap-

persstoel kreeg. “Ik ben me gaan verdiepen in de dermatologie en specialiseerde

me in haaruitvalproblemen in eerste instantie”, gaat Hans verder. “Maar door

lichamelijke klachten kon ik uiteindelijk het kappersvak niet blijven uitoefenen

en kwam ik in aanraking met de huidverzorgingskant.”

“Ik kwam via via terecht bij de eigenaar van Medik8 en hij was op zoek naar een

directeur voor Nederland. Ik vond dat echt een uitdaging. Ik ben in m’n eentje

begonnen, maar heb al snel mijn nicht erbij gehaald, want zij is schoonheidsspe-

cialiste. Daarnaast ben ik naar Engeland gegaan om advies te vragen aan diverse

artsen en dermatologen, want ik wilde geen gebakken lucht verkopen. In een aan-

‘IK STA ACHTER

IEDER PRODUCT

VAN

MEDIK8

HET VERHAAL ACHTER HET ENGELSE HUIDVERBETERINGSMERK MEDIK8 BEGINT IN 2008, TOEN ELLIOT ISAACS HET MERK OPRICHTTE IN

ENGELAND. ZEVEN JAAR GELEDEN BEGON DIRECTEUR HANS BOLDER MET DE DISTRIBUTIE VAN MEDIK8 VOOR DE BENELUX. INMIDDELS

HEEFT HET BEDRIJF EEN GROEI DOORGEMAAKT EN IS HET VERHUISD NAAR EEN GROTERE LOCATIE BINNEN DIDAM (GLD). “WE ZIJN BEGON-

NEN MET EEN AANTAL FOLDERS EN EEN GOED VERHAAL EN NU ZIJN WE ZO VER DOORGEGROEID DAT WE AAN 235 SCHOONHEIDS-

SALONS LEVEREN DIE EXCLUSIEF MET MEDIK8 WERKEN. DAARNAAST WERKEN NOG 456 ANDERE SALONS MET MEDIK8”, VERTELT HANS

TIJDENS EEN TRAININGSDAG VOOR MEDIK8 ULTIMATE SPECIALISTS (DEPOSITAIRS DIE ALLEEN MET MEDIK8 WERKEN).