Previous Page  11 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 11 / 60 Next Page
Page Background

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

1 2 0 1 6

11

tal producten van Medik8 is één procent retinol als werkzame stof aanwezig

en dat werkt, maar 0,001 procent niet en dat zou ik ook nooit verkopen.”

DE PRODUCTIE

De huidverbeterende producten van Medik8 worden in een fabriek in

Engeland gemaakt en het hoofdkantoor en de opslag van de producten die

in de Benelux verspreid worden, is gevestigd in Didam. Hans: “Het bijzon-

dere aan de productie van Medik8 is dat de producten met de hand worden

bijgevuld in de fabriek. Daarnaast wordt het serum bijvoorbeeld in een

stikstofomgeving bijgevuld, zodat er geen zuurstof bijkomt. Als er zuurstof

bij komt, verandert de samenstelling van het serum namelijk en dat willen

we niet.”

NIEUWE PRODUCTEN

“De fabrikanten maken alleen producten

die niet irriteren, die werken en die nut

hebben. Er zijn nu achttien farmaceuten

die in het product development-team van

Medik8 werken aan de nieuwe produc-

ten”, aldus Hans. “In 2016 komen er zo’n

vijftien nieuwe artikelen op de markt,

waaronder een aantal nieuwe oogpro-

ducten. We merkten dat daar vraag naar

was, dus daar spelen we dan op in.”

Naast de nieuwe oogproducten, komt Medik8 ook dit jaar nog met het

nieuwe anti-ageingconcept: r-Retinoate crème. “Er is al vier jaar studie aan

vooraf gegaan en dat betekent voor mij dus ook dat ik het volledig vertrouw

wanneer we het lanceren. Uiteraard zijn alle producten waarmee we in

2016 komen vrij innovatief, maar deze crème is bijzonder. De hele wereld

kijkt hierbij mee.”

DE MEDIK8-APP

Medik8 komt niet alleen met nieuwe artikelen voor de schoonheidssalons,

maar biedt de professionals ook ondersteuning en trainingen. “We hebben

een app gelanceerd die de schoonheidsspecialistes kunnen inzetten bij het

geven van advies aan hun klanten”, vervolgt Hans. “In de app kunnen de

schoonheidsspecialistes producten en behandelingen voor hun klant aanvin-

ken en daarmee een advies geven aan hun klanten. Ze kunnen het advies

uitprinten en aan de klant meegeven. Dit is echt ondersteunend voor de

verkoop en voor de behandelingen.”

CONTACT MET DE KLANTEN

Het contact met de depositairs is voor Hans en zijn team van groot belang.

“We bieden begeleiding en service en voor de salons die exclusief met

Medik8 werken, bieden we trainingsdagen zoals deze. Dan worden ze op

de hoogte gesteld van alle nieuwe producten en krijgen ze extra uitleg over

de werkstoffen bijvoorbeeld”, aldus Hans.

“Daarnaast vinden we de beautybeurzen erg belangrijk voor het contact

met de klanten en met potentiële nieuwe depositairs natuurlijk”, gaat Hans

door. “Het is wel erg zonde dat er nu zo’n verdeeldheid is over de beurzen,

dus wij hebben besloten om op beide te gaan staan en te zien welke het

beste loopt. We hebben nu op beide beurzen vijftig vierkante meter in plaats

van op één beurs honderd vierkante meter. Hier hebben we voor gekozen

omdat we onze klanten tegemoet willen komen en we zullen zien welke

van de twee beurzen het meest succesvol is. Medik8 staat op de beurzen in

ieder geval met de mooie innovatieve producten en ik hou me vast aan mijn

motto: ‘blijf bij jezelf’, dat is het allerbelangrijkst.”

Medik8 Benelux

staat in stand 5E.030 op de Beauty Trade special in Den

Bosch en in stand 10.E010 op de

Beautyspot.nl

trade edition in Utrecht.

Meer informatie:

Medik8 Benelux, tel. 0316-295357,

www.medik8.nl

‘WE BIEDEN

PROFESSIONALS

ONDERSTEUNING

EN

TRAININGEN