D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
1 2 0 1 6
11
tal producten van Medik8 is één procent retinol als werkzame stof aanwezig
en dat werkt, maar 0,001 procent niet en dat zou ik ook nooit verkopen.”
DE PRODUCTIE
De huidverbeterende producten van Medik8 worden in een fabriek in
Engeland gemaakt en het hoofdkantoor en de opslag van de producten die
in de Benelux verspreid worden, is gevestigd in Didam. Hans: “Het bijzon-
dere aan de productie van Medik8 is dat de producten met de hand worden
bijgevuld in de fabriek. Daarnaast wordt het serum bijvoorbeeld in een
stikstofomgeving bijgevuld, zodat er geen zuurstof bijkomt. Als er zuurstof
bij komt, verandert de samenstelling van het serum namelijk en dat willen
we niet.”
NIEUWE PRODUCTEN
“De fabrikanten maken alleen producten
die niet irriteren, die werken en die nut
hebben. Er zijn nu achttien farmaceuten
die in het product development-team van
Medik8 werken aan de nieuwe produc-
ten”, aldus Hans. “In 2016 komen er zo’n
vijftien nieuwe artikelen op de markt,
waaronder een aantal nieuwe oogpro-
ducten. We merkten dat daar vraag naar
was, dus daar spelen we dan op in.”
Naast de nieuwe oogproducten, komt Medik8 ook dit jaar nog met het
nieuwe anti-ageingconcept: r-Retinoate crème. “Er is al vier jaar studie aan
vooraf gegaan en dat betekent voor mij dus ook dat ik het volledig vertrouw
wanneer we het lanceren. Uiteraard zijn alle producten waarmee we in
2016 komen vrij innovatief, maar deze crème is bijzonder. De hele wereld
kijkt hierbij mee.”
DE MEDIK8-APP
Medik8 komt niet alleen met nieuwe artikelen voor de schoonheidssalons,
maar biedt de professionals ook ondersteuning en trainingen. “We hebben
een app gelanceerd die de schoonheidsspecialistes kunnen inzetten bij het
geven van advies aan hun klanten”, vervolgt Hans. “In de app kunnen de
schoonheidsspecialistes producten en behandelingen voor hun klant aanvin-
ken en daarmee een advies geven aan hun klanten. Ze kunnen het advies
uitprinten en aan de klant meegeven. Dit is echt ondersteunend voor de
verkoop en voor de behandelingen.”
CONTACT MET DE KLANTEN
Het contact met de depositairs is voor Hans en zijn team van groot belang.
“We bieden begeleiding en service en voor de salons die exclusief met
Medik8 werken, bieden we trainingsdagen zoals deze. Dan worden ze op
de hoogte gesteld van alle nieuwe producten en krijgen ze extra uitleg over
de werkstoffen bijvoorbeeld”, aldus Hans.
“Daarnaast vinden we de beautybeurzen erg belangrijk voor het contact
met de klanten en met potentiële nieuwe depositairs natuurlijk”, gaat Hans
door. “Het is wel erg zonde dat er nu zo’n verdeeldheid is over de beurzen,
dus wij hebben besloten om op beide te gaan staan en te zien welke het
beste loopt. We hebben nu op beide beurzen vijftig vierkante meter in plaats
van op één beurs honderd vierkante meter. Hier hebben we voor gekozen
omdat we onze klanten tegemoet willen komen en we zullen zien welke
van de twee beurzen het meest succesvol is. Medik8 staat op de beurzen in
ieder geval met de mooie innovatieve producten en ik hou me vast aan mijn
motto: ‘blijf bij jezelf’, dat is het allerbelangrijkst.”
Medik8 Benelux
staat in stand 5E.030 op de Beauty Trade special in Den
Bosch en in stand 10.E010 op de
Beautyspot.nltrade edition in Utrecht.
Meer informatie:
Medik8 Benelux, tel. 0316-295357,
www.medik8.nl‘WE BIEDEN
PROFESSIONALS
ONDERSTEUNING
EN
TRAININGEN
’