C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
1 2 0 1 5 3
Vakinformatie voor de
totale Schoonheidsbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Telefoon: +31 (0)24 3 246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.debeautysalon.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Simone Vos (redacteur)
s.vos@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlMandy Sponselee (media-adviseur)
m.sponselee@gpmedia.nlEmiel Bruning (media-adviseur)
e.bruning@gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Vaktijdschrift De Beautysalon heeft
het HOI Keurmerk. Dit betekent
dat de oplage is gegarandeerd en
gecontroleerd.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
42,-
Per jaar in Europa
€
51,-
Losse verkoop
€
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3 246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1572-3208
© Copyright 2016
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie, micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever.
De Beautysalon besteedt de grootst moge-
lijke aandacht aan de juistheid van de
informatie die in het vaktijdschrift wordt
opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-
ledig uit te sluiten. De uitgever en de
auteurs zijn dan ook op geen enkele
wijze verantwoordelijk voor schade, van
welke aard ook, die is ontstaan als gevolg
van handelingen en/of beslissingen die
gebaseerd zijn op de bedoelde informatie.
Vakinformatie voor de totale Schoonheidsbranche
|
Maart 2016
|
12e jaargang no. 1
|
Prijs
€
10,50
de beautysalon
S
PECIAL
VAKBEURZEN
APRIL 2016
COVERSTORY
DR. SPILLER
'VOELT ALS EEN WARM BAD'
UITGELICHT
BEAUTY AWARD 2016
INTERVIEW
HANS BOLDER MEDIK8
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)
Het mooiste gedeelte van mijn beroep als hoofdredacteur van De Beautysalon, is de ontmoe-
ting met schoonheidsspecialistes. Het is belangrijk om te zien hoe het er in de praktijk aan toe
gaat. Daarnaast is het interessant om mee te maken welke trainingen de leveranciers geven
aan hun schoonheidsspecialistes om ze nog beter te informeren over de producten. Tijdens
zulke trainingen kunnen specialistes elkaar tips geven en van elkaar leren.
In Salon X vertelt Lisa (21) dat ze geen concurrentie kent in haar omgeving: “Ik leer graag van
anderen en gun het anderen ook. Als ik een klant krijg die een huidprobleem heeft en ik haar
niet verder kan helpen, dan stuur ik haar door naar een andere schoonheidssalon.” Door met
elkaar te communiceren, blijf je op de hoogte en begrijp je elkaar ook beter. We moeten niet
teveel op ons eigen eilandje leven, want dan missen we wat er in de wereld om ons heen
gebeurt. En de ontwikkelingen gaan door in de beautybranche.
Zo staan in deze beursspecial de twee beautybeurzen centraal. In Den Bosch vindt van 2 tot
en met 4 april Beauty Trade special in de Brabanthallen plaats. De beurs
Beautyspot.nltrade
edition is van 9 tot en met 11 april in Jaarbeurs Utrecht. Bij veel schoonheidsspecialistes levert
deze tweesplitsing verwarring op: kunnen we het beste naar Den Bosch of naar Utrecht gaan?
Of naar allebei? In deze uitgave hebben we voor u twee specials gemaakt; voor iedere beurs is
er een aparte special. Vakblad De Beautysalon staat op de Beauty Trade special in Den Bosch.
Dus mocht u ons willen bezoeken, dan kunt u ons daar vinden!
In januari was ik bij een bijeenkomst voor leveranciers waarin nieuwe trends op online-
gebied werden besproken, georganiseerd door de Jaarbeurs en
beautyspot.nl. De conclusie
van die dag was dat de beautyprofessional en leveranciers niet meer alleen informatie kunnen
zenden naar de klant (via social media), maar op een interactieve manier met de informatie
om moeten gaan. Via Facebook kun je bijvoorbeeld nieuwe producten delen en reviews
over uw salon of leverancier zijn een goede manier om nieuwe klanten te trekken. Online
is niet meer weg te denken uit onze samenleving en daar kan de beautybranche ook goed
op inspelen.
Niet alleen de schoonheidsbranche staat voor keuzes, maar ook voor ons als uitgeverij
van een achttal b-to-b titels is het belangrijk om te vernieuwen. Naast vaktijdschrift De
Beautysalon geven wij nog een zevental vaktitels uit in uiteenlopende branches. Als vaktijd-
schrift De Beautysalon hebben we heldere doelen en plannen voor het komende jaar vastge-
steld. Zo willen wij u op verfrissende wijze informeren over de laatste ontwikkelingen in de
beautybranche en geloven we in een optimale combinatie van print en online.
Waren we vorig jaar al begonnen met een nieuwe verfrissende restyling, dit jaar zetten wij
dit door. Het resultaat is in deze uitgave te zien! Ook online gaan we deze koers voortzetten,
zodat on- en offline elkaar nog meer gaan versterken. U als lezer bent immers ook steeds
vaker op het internet en social media te vinden. Naast een restyling van De Beautysalon, is
er ook een nieuwe rubriek aan het blad toegevoegd: ‘Over de vloer’. Hierin gaat de redactie
langs bedrijven om in iedere uitgave een andere
behandeling uit te lichten. Absolution Nederland
heeft in deze uitgave de primeur met de gezichtsbe-
handeling. Ook zijn de genomineerden voor Beauty
Award 2016 te vinden in deze editie en leest u over
hun motivatie om mee te doen aan de wedstrijd.
Ik wens u veel leesplezier!
De Visie
Simone Vos
‘In de beautybranche gaan de
ontwikkelingen door’