Previous Page  3 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 60 Next Page
Page Background

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

1 2 0 1 5 3

Vakinformatie voor de

totale Schoonheidsbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Simone Vos (redacteur)

s.vos@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Mandy Sponselee (media-adviseur)

m.sponselee@gpmedia.nl

Emiel Bruning (media-adviseur)

e.bruning@gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Beautysalon heeft

het HOI Keurmerk. Dit betekent

dat de oplage is gegarandeerd en

gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland

42,-

Per jaar in Europa

51,-

Losse verkoop

10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1572-3208

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie, micro-

film of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van

de uitgever.

De Beautysalon besteedt de grootst moge-

lijke aandacht aan de juistheid van de

informatie die in het vaktijdschrift wordt

opgenomen. Fouten zijn echter niet vol-

ledig uit te sluiten. De uitgever en de

auteurs zijn dan ook op geen enkele

wijze verantwoordelijk voor schade, van

welke aard ook, die is ontstaan als gevolg

van handelingen en/of beslissingen die

gebaseerd zijn op de bedoelde informatie.

Vakinformatie voor de totale Schoonheidsbranche

|

Maart 2016

|

12e jaargang no. 1

|

Prijs

10,50

de beautysalon

S

PECIAL

VAKBEURZEN

APRIL 2016

COVERSTORY

DR. SPILLER

'VOELT ALS EEN WARM BAD'

UITGELICHT

BEAUTY AWARD 2016

INTERVIEW

HANS BOLDER MEDIK8

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708008)

Het mooiste gedeelte van mijn beroep als hoofdredacteur van De Beautysalon, is de ontmoe-

ting met schoonheidsspecialistes. Het is belangrijk om te zien hoe het er in de praktijk aan toe

gaat. Daarnaast is het interessant om mee te maken welke trainingen de leveranciers geven

aan hun schoonheidsspecialistes om ze nog beter te informeren over de producten. Tijdens

zulke trainingen kunnen specialistes elkaar tips geven en van elkaar leren.

In Salon X vertelt Lisa (21) dat ze geen concurrentie kent in haar omgeving: “Ik leer graag van

anderen en gun het anderen ook. Als ik een klant krijg die een huidprobleem heeft en ik haar

niet verder kan helpen, dan stuur ik haar door naar een andere schoonheidssalon.” Door met

elkaar te communiceren, blijf je op de hoogte en begrijp je elkaar ook beter. We moeten niet

teveel op ons eigen eilandje leven, want dan missen we wat er in de wereld om ons heen

gebeurt. En de ontwikkelingen gaan door in de beautybranche.

Zo staan in deze beursspecial de twee beautybeurzen centraal. In Den Bosch vindt van 2 tot

en met 4 april Beauty Trade special in de Brabanthallen plaats. De beurs

Beautyspot.nl

trade

edition is van 9 tot en met 11 april in Jaarbeurs Utrecht. Bij veel schoonheidsspecialistes levert

deze tweesplitsing verwarring op: kunnen we het beste naar Den Bosch of naar Utrecht gaan?

Of naar allebei? In deze uitgave hebben we voor u twee specials gemaakt; voor iedere beurs is

er een aparte special. Vakblad De Beautysalon staat op de Beauty Trade special in Den Bosch.

Dus mocht u ons willen bezoeken, dan kunt u ons daar vinden!

In januari was ik bij een bijeenkomst voor leveranciers waarin nieuwe trends op online-

gebied werden besproken, georganiseerd door de Jaarbeurs en

beautyspot.nl

. De conclusie

van die dag was dat de beautyprofessional en leveranciers niet meer alleen informatie kunnen

zenden naar de klant (via social media), maar op een interactieve manier met de informatie

om moeten gaan. Via Facebook kun je bijvoorbeeld nieuwe producten delen en reviews

over uw salon of leverancier zijn een goede manier om nieuwe klanten te trekken. Online

is niet meer weg te denken uit onze samenleving en daar kan de beautybranche ook goed

op inspelen.

Niet alleen de schoonheidsbranche staat voor keuzes, maar ook voor ons als uitgeverij

van een achttal b-to-b titels is het belangrijk om te vernieuwen. Naast vaktijdschrift De

Beautysalon geven wij nog een zevental vaktitels uit in uiteenlopende branches. Als vaktijd-

schrift De Beautysalon hebben we heldere doelen en plannen voor het komende jaar vastge-

steld. Zo willen wij u op verfrissende wijze informeren over de laatste ontwikkelingen in de

beautybranche en geloven we in een optimale combinatie van print en online.

Waren we vorig jaar al begonnen met een nieuwe verfrissende restyling, dit jaar zetten wij

dit door. Het resultaat is in deze uitgave te zien! Ook online gaan we deze koers voortzetten,

zodat on- en offline elkaar nog meer gaan versterken. U als lezer bent immers ook steeds

vaker op het internet en social media te vinden. Naast een restyling van De Beautysalon, is

er ook een nieuwe rubriek aan het blad toegevoegd: ‘Over de vloer’. Hierin gaat de redactie

langs bedrijven om in iedere uitgave een andere

behandeling uit te lichten. Absolution Nederland

heeft in deze uitgave de primeur met de gezichtsbe-

handeling. Ook zijn de genomineerden voor Beauty

Award 2016 te vinden in deze editie en leest u over

hun motivatie om mee te doen aan de wedstrijd.

Ik wens u veel leesplezier!

De Visie

Simone Vos

‘In de beautybranche gaan de

ontwikkelingen door’