Op het gebied van samenwerking met dermatologen ziet Sonja nog verbe-
termogelijkheden voor de beautybranche: “De samenwerking zou geïnten-
siveerd moeten worden. Een goed voorbeeld daarvan is de nog slepende
laserkwestie. Artsen gebruiken snel agressieve behandelmethoden terwijl dat
wellicht niet nodig is.”
PERSONEEL
Ook wat betreft het personeel van de salon zelf zijn de specialismen ver-
deeld over de groep, volgens Sonja. “Je kunt niet overal even goed in zijn.
Daarom zijn de specialiteiten over het team verdeeld. Mijn eigen specialiteit
bestaat uit de diepere peelings. Ik hou ervan dat er merkbaar iets gebeurt.”
Over haar omgang met de dames die voor haar werken zegt Sonja: “Ik ben
geen baas-baas. Wel werk ik uitsluitend met gepassioneerde, verantwoorde-
lijke mensen. De selectie van deze mensen is dus heel belangrijk.” Om het
niveau van haar medewerksters aan haar eisen te laten voldoen geeft ze zelf
trainingen, maar alleen aan haar eigen personeel. “Ik train iedere maandag.
Dan gaat het over: wat doet glucolzuur, wat doet vitamine F? Je moet echt
weten waar je het over hebt. Dan kan je de klanten beter informeren en het
stimuleert ook het plezier in je werk.”
Over het niveau van schoolverlaters in de beautybranche is ze dan ook kri-
tisch. “Ik vind het niveau doorgaans veel te laag, maar natuurlijk zitten er
soms pareltjes tussen. Het heeft overigens lang geduurd voordat ik mezelf
echt schoonheidsspecialiste durfde te noemen.”
MERKEN
Ook voor de merken geldt wat Sonja betreft ‘ieder zijn eigen specialiteit’.
“Sommige merken zijn goed tegen acné, andere met huidverbetering. Als
de samenstelling van producten verandert kan deze situatie weer verande-
ren.” Get Spoiled werkt dus met vele merken. Dr. Schrammek is een Duitse
dermatoloog die producten op basis van kruiden maakt. Cosmelan is vooral
gericht op pigment en bindweefsel. Oolaboo maakt mooie supplementen die
bijna geheel natuurlijk zijn en YoungBlood maakt minerale huidverzorgende
make-up die perfect is voor een touch-up na de behandeling.
Het hoofdmerk van Get Spoiled is Image Skincare. Dit Amerikaanse merk
werkt veel met fruitzuren. Bovendien wordt er bij deze producten geen
gebruik gemaakt van parfums en nare stoffen. Vooral over de werking tegen
rosacea is Sonja erg tevreden.
PROFIEL GET SPOILED
Bestaat sinds:
December 2011 (sinds 2013 op huidige locatie)
Aantal medewerkers: 6
Behandelruimtes:
2 (plannen voor uitbreiding naar 4)
Merken:
Dr. Schrammek, Image Skincare, Cosmelan,
Youngblood, Bio Sculpture, Oolaboo
COMMUNICATIE
Wat betreft de communicatie vertrouwt Get Spoiled grotendeels op
mond-tot-mondreclame. “Vrijwel alles gaat via-via. Op Facebook heb ik
bijna duizend volgers. Dit zou ik kunnen laten doen door een bedrijf, maar
ik vind dat de creativiteit op dit gebied toch uit jezelf moet komen. Maar
werken met computers is niet mijn hobby”, vertrouwt Sonja ons toe.
TOEKOMST
Toch heeft de salon aan populariteit geen gebrek, zo blijkt. De zaak heeft
twee behandelruimtes, maar er worden offertes gemaakt om er twee bij te
laten maken wegens de toegenomen drukte: “We zijn uit ons jasje aan het
groeien. We willen daarom doorgroeien, maar daarbij wel aan de sfeer van
deze salon vast blijven houden.”
Andere toekomstplannen heeft Sonja ook. “Ik ben best wel geneigd om
dingen uit te proberen. Zo ben ik benieuwd naar de mogelijkheden van
PMU (permanente make-up).” Tot slot raadt ze een boek over ondernemen
aan dat hierbij aansluit: The Purple Cow van Seth Godin. Het lijkt erop dat
deze professionele duizendpoot al weer nieuwe uitdagingen gevonden heeft.
Meer informatie:
Get Spoiled
Tel. 026-3707795
www.getspoiled.nlD
e
B
e a u t y s a l o n
n r
1 2 0 1 7
73