Previous Page  73 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 73 / 76 Next Page
Page Background

Op het gebied van samenwerking met dermatologen ziet Sonja nog verbe-

termogelijkheden voor de beautybranche: “De samenwerking zou geïnten-

siveerd moeten worden. Een goed voorbeeld daarvan is de nog slepende

laserkwestie. Artsen gebruiken snel agressieve behandelmethoden terwijl dat

wellicht niet nodig is.”

PERSONEEL

Ook wat betreft het personeel van de salon zelf zijn de specialismen ver-

deeld over de groep, volgens Sonja. “Je kunt niet overal even goed in zijn.

Daarom zijn de specialiteiten over het team verdeeld. Mijn eigen specialiteit

bestaat uit de diepere peelings. Ik hou ervan dat er merkbaar iets gebeurt.”

Over haar omgang met de dames die voor haar werken zegt Sonja: “Ik ben

geen baas-baas. Wel werk ik uitsluitend met gepassioneerde, verantwoorde-

lijke mensen. De selectie van deze mensen is dus heel belangrijk.” Om het

niveau van haar medewerksters aan haar eisen te laten voldoen geeft ze zelf

trainingen, maar alleen aan haar eigen personeel. “Ik train iedere maandag.

Dan gaat het over: wat doet glucolzuur, wat doet vitamine F? Je moet echt

weten waar je het over hebt. Dan kan je de klanten beter informeren en het

stimuleert ook het plezier in je werk.”

Over het niveau van schoolverlaters in de beautybranche is ze dan ook kri-

tisch. “Ik vind het niveau doorgaans veel te laag, maar natuurlijk zitten er

soms pareltjes tussen. Het heeft overigens lang geduurd voordat ik mezelf

echt schoonheidsspecialiste durfde te noemen.”

MERKEN

Ook voor de merken geldt wat Sonja betreft ‘ieder zijn eigen specialiteit’.

“Sommige merken zijn goed tegen acné, andere met huidverbetering. Als

de samenstelling van producten verandert kan deze situatie weer verande-

ren.” Get Spoiled werkt dus met vele merken. Dr. Schrammek is een Duitse

dermatoloog die producten op basis van kruiden maakt. Cosmelan is vooral

gericht op pigment en bindweefsel. Oolaboo maakt mooie supplementen die

bijna geheel natuurlijk zijn en YoungBlood maakt minerale huidverzorgende

make-up die perfect is voor een touch-up na de behandeling.

Het hoofdmerk van Get Spoiled is Image Skincare. Dit Amerikaanse merk

werkt veel met fruitzuren. Bovendien wordt er bij deze producten geen

gebruik gemaakt van parfums en nare stoffen. Vooral over de werking tegen

rosacea is Sonja erg tevreden.

PROFIEL GET SPOILED

Bestaat sinds:

December 2011 (sinds 2013 op huidige locatie)

Aantal medewerkers: 6

Behandelruimtes:

2 (plannen voor uitbreiding naar 4)

Merken:

Dr. Schrammek, Image Skincare, Cosmelan,

Youngblood, Bio Sculpture, Oolaboo

COMMUNICATIE

Wat betreft de communicatie vertrouwt Get Spoiled grotendeels op

mond-tot-mondreclame. “Vrijwel alles gaat via-via. Op Facebook heb ik

bijna duizend volgers. Dit zou ik kunnen laten doen door een bedrijf, maar

ik vind dat de creativiteit op dit gebied toch uit jezelf moet komen. Maar

werken met computers is niet mijn hobby”, vertrouwt Sonja ons toe.

TOEKOMST

Toch heeft de salon aan populariteit geen gebrek, zo blijkt. De zaak heeft

twee behandelruimtes, maar er worden offertes gemaakt om er twee bij te

laten maken wegens de toegenomen drukte: “We zijn uit ons jasje aan het

groeien. We willen daarom doorgroeien, maar daarbij wel aan de sfeer van

deze salon vast blijven houden.”

Andere toekomstplannen heeft Sonja ook. “Ik ben best wel geneigd om

dingen uit te proberen. Zo ben ik benieuwd naar de mogelijkheden van

PMU (permanente make-up).” Tot slot raadt ze een boek over ondernemen

aan dat hierbij aansluit: The Purple Cow van Seth Godin. Het lijkt erop dat

deze professionele duizendpoot al weer nieuwe uitdagingen gevonden heeft.

Meer informatie:

Get Spoiled

Tel. 026-3707795

www.getspoiled.nl

D

e

B

e a u t y s a l o n

n r

1 2 0 1 7

73