3
de
beautysalon
Vakinformatie voor de
totale Schoonheidsbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen
Tel.:
+31 (0)24 3246146
Fax:
+31 (0)24 3246144
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.debeautysalon.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Esther Vervaet (hoofdredacteur)
e.vervaet@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlMandy Sponselee (media-adviseur)
m.sponselee@gpmedia.nlEmiel Bruning (media-adviseur)
e.bruning@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter grif-
fie van de Arrondissementsrechtbanken
en bij de Kamers van Koophandel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland
€
42,-
Per jaar in Europa
€
51,-
Losse verkoop
€
10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1572-3208
© Copyright 2015
Niets uit deze uitgave mag worden
verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt
door middel van druk, fotokopie, micro-
film of welke andere wijze dan ook,
zonder voorafgaande toestemming van
de uitgever. De Beautysalon besteedt
de grootst mogelijke aandacht aan de
juistheid van de informatie die in het
vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten
zijn echter niet volledig uit te sluiten.
De uitgever en de auteurs zijn dan ook
op geen enkele wijze verantwoordelijk
voor schade, van welke aard ook, die is
ontstaan als gevolg van handelingen en/
of beslissingen die gebaseerd zijn op de
bedoelde informatie.
de Beautysalon
C O L O F O N
Inhoud De Beautysalon nr. 2, 2015
p. 10-11
p. 41
p. 38-39
Interview: Loverock
Dieke van Groningen is een passievolle moeder en trots op haar kinderen. Niet
gek dus dat ze op het idee kwam om een huidverzorgingslijn voor kinderen op
te starten. Zo gemakkelijk bleek dat echter niet want Nederland bleek weinig
informatie te hebben over huidverzorging voor kinderen. Uiteraard was ze niet
voor één gat te vangen en ging ze door, totdat ze precies kreeg wat ze wilde. “Ik
wilde een kwaliteitsproduct voor kinderen ontwikkelen omdat de kinderhuid zo
anders is. Loverock is stoer en lief, hard en zacht, blauw en roze tegelijkertijd.”
Wij zijn benieuwd naar de stappen die Dieke heeft gezet om tot deze bijzon-
dere verzorgingslijn te komen en spreken haar in Rotterdam, op haar nieuwe
kantoor.
Beauty Trade Special
De vakbeurs Beauty Trade special bleek ook dit jaar de ‘place to be’ als het gaat
om oriëntatie voor de schoonheidsbranche. Daarnaast was het een belangrijk
podium voor orderplaatsing en directe verkoop. De beurs vond van zater-
dag 7 maart tot en met maandag 9 maart plaats in de Jaarbeurs in Utrecht.
Exposanten pakten uit met innovaties en bezoekers konden deelnemen aan een
hoogwaardig programma van branchegerichte activiteiten.
Interview met Hans Bolder, Medik8
Veel klanten van Medik8 gaven in een enquête aan dat ze niet meer zonder
Internet kunnen en er graag meer willen uithalen. Kennis en tijd spelen echter
altijd een grote rol bij de uitwerking hiervan. Dat zette directeur Hans Bolder
aan het denken. “In oktober kwamen we in contact met een bedrijf dat profes-
sionele internetplatforms maakt voor het MKB en zij hadden de oplossing: een
portaal waar alle Medik8-klanten zich bij kunnen aansluiten, zonder dat ze er
tijd of kennis voor nodig hebben. Simpel gezegd krijgen de klanten een Medik8-
website met daaraan onze producten gekoppeld.” De redactie van vaktijdschrift
De Beautysalon sprak met Hans Bolder om meer te weten te komen over deze
innovatieve aanpak.
Salon X
Op 2 maart viel Karin Manders in de prijzen. Ze mocht een Beauty Award in
ontvangst nemen voor ‘Schoonheidsspecialiste van het Jaar – Regio zuid’. In
de vorige editie werd al duidelijk dat Karin een ambitieuze vakvrouw is en
met deze prijs wordt dit bevestigd. Toch stijgt het winnen van deze erkenning
niet naar haar hoofd. Karin is wars van sterallures. “Het winnen van de Beauty
Award geeft een ontzettende boost, maar aandacht van de pers is niet de boost
die ik zoek. Het gaat mij om erkenning voor mijn werk”, vertelt ze aan de redac-
tie van Vaktijdschrift de Beautysalon. Reden genoeg om met Karin te spreken
over de gevolgen van deze award en te vragen naar haar toekomstplannen.
DE VISIE
De zomertijd is ingegaan, de eerste zonnestralen hebben zich al laten zien en terwijl ik deze visie schrijf, wordt de
eerste ‘rokjesdag’ aangekondigd. Vaktijdschrift De Beautysalon draagt graag een steentje bij aan het zomerse gevoel en
zet deze uitgave in het teken van groen, gezond en zomerproducten. Dat betekent make-up in vrolijke kleuren, 100%
natuurlijke of zelfs biologische huidverzorgingsproducten, voedingsadvies en zonbeschermingsproducten voor volwas-
senen en kinderen.
Als ik aan de zomer denk, denk ik meteen aan nieuwe, luchtige outfits en verzorgde handen
en voeten. In de volgende uitgave besteden we hier dan ook volop aandacht aan zodat al uw
klanten ‘summerproof’ zijn. Misschien verandert Vaktijdschrift de Beautysalon zelf wel van
outfit. Met de ingang van een nieuw seizoen krijgen we tenslotte allemaal zin in verandering,
toch?
Veel leesplezier!
Esther Vervaet
Hoofdredacteur De Beautysalon
e.vervaet@gpmedia.nlp. 48-49