Previous Page  3 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 52 Next Page
Page Background

3

de

beautysalon

Vakinformatie voor de

totale Schoonheidsbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen

Tel.:

+31 (0)24 3246146

Fax:

+31 (0)24 3246144

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.debeautysalon.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Esther Vervaet (hoofdredacteur)

e.vervaet@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Mandy Sponselee (media-adviseur)

m.sponselee@gpmedia.nl

Emiel Bruning (media-adviseur)

e.bruning@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter grif-

fie van de Arrondissementsrechtbanken

en bij de Kamers van Koophandel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland

42,-

Per jaar in Europa

51,-

Losse verkoop

10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1572-3208

© Copyright 2015

Niets uit deze uitgave mag worden

verveelvoudigd en/of openbaar gemaakt

door middel van druk, fotokopie, micro-

film of welke andere wijze dan ook,

zonder voorafgaande toestemming van

de uitgever. De Beautysalon besteedt

de grootst mogelijke aandacht aan de

juistheid van de informatie die in het

vaktijdschrift wordt opgenomen. Fouten

zijn echter niet volledig uit te sluiten.

De uitgever en de auteurs zijn dan ook

op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook, die is

ontstaan als gevolg van handelingen en/

of beslissingen die gebaseerd zijn op de

bedoelde informatie.

de Beautysalon

C O L O F O N

Inhoud De Beautysalon nr. 2, 2015

p. 10-11

p. 41

p. 38-39

Interview: Loverock

Dieke van Groningen is een passievolle moeder en trots op haar kinderen. Niet

gek dus dat ze op het idee kwam om een huidverzorgingslijn voor kinderen op

te starten. Zo gemakkelijk bleek dat echter niet want Nederland bleek weinig

informatie te hebben over huidverzorging voor kinderen. Uiteraard was ze niet

voor één gat te vangen en ging ze door, totdat ze precies kreeg wat ze wilde. “Ik

wilde een kwaliteitsproduct voor kinderen ontwikkelen omdat de kinderhuid zo

anders is. Loverock is stoer en lief, hard en zacht, blauw en roze tegelijkertijd.”

Wij zijn benieuwd naar de stappen die Dieke heeft gezet om tot deze bijzon-

dere verzorgingslijn te komen en spreken haar in Rotterdam, op haar nieuwe

kantoor.

Beauty Trade Special

De vakbeurs Beauty Trade special bleek ook dit jaar de ‘place to be’ als het gaat

om oriëntatie voor de schoonheidsbranche. Daarnaast was het een belangrijk

podium voor orderplaatsing en directe verkoop. De beurs vond van zater-

dag 7 maart tot en met maandag 9 maart plaats in de Jaarbeurs in Utrecht.

Exposanten pakten uit met innovaties en bezoekers konden deelnemen aan een

hoogwaardig programma van branchegerichte activiteiten.

Interview met Hans Bolder, Medik8

Veel klanten van Medik8 gaven in een enquête aan dat ze niet meer zonder

Internet kunnen en er graag meer willen uithalen. Kennis en tijd spelen echter

altijd een grote rol bij de uitwerking hiervan. Dat zette directeur Hans Bolder

aan het denken. “In oktober kwamen we in contact met een bedrijf dat profes-

sionele internetplatforms maakt voor het MKB en zij hadden de oplossing: een

portaal waar alle Medik8-klanten zich bij kunnen aansluiten, zonder dat ze er

tijd of kennis voor nodig hebben. Simpel gezegd krijgen de klanten een Medik8-

website met daaraan onze producten gekoppeld.” De redactie van vaktijdschrift

De Beautysalon sprak met Hans Bolder om meer te weten te komen over deze

innovatieve aanpak.

Salon X

Op 2 maart viel Karin Manders in de prijzen. Ze mocht een Beauty Award in

ontvangst nemen voor ‘Schoonheidsspecialiste van het Jaar – Regio zuid’. In

de vorige editie werd al duidelijk dat Karin een ambitieuze vakvrouw is en

met deze prijs wordt dit bevestigd. Toch stijgt het winnen van deze erkenning

niet naar haar hoofd. Karin is wars van sterallures. “Het winnen van de Beauty

Award geeft een ontzettende boost, maar aandacht van de pers is niet de boost

die ik zoek. Het gaat mij om erkenning voor mijn werk”, vertelt ze aan de redac-

tie van Vaktijdschrift de Beautysalon. Reden genoeg om met Karin te spreken

over de gevolgen van deze award en te vragen naar haar toekomstplannen.

DE VISIE

De zomertijd is ingegaan, de eerste zonnestralen hebben zich al laten zien en terwijl ik deze visie schrijf, wordt de

eerste ‘rokjesdag’ aangekondigd. Vaktijdschrift De Beautysalon draagt graag een steentje bij aan het zomerse gevoel en

zet deze uitgave in het teken van groen, gezond en zomerproducten. Dat betekent make-up in vrolijke kleuren, 100%

natuurlijke of zelfs biologische huidverzorgingsproducten, voedingsadvies en zonbeschermingsproducten voor volwas-

senen en kinderen.

Als ik aan de zomer denk, denk ik meteen aan nieuwe, luchtige outfits en verzorgde handen

en voeten. In de volgende uitgave besteden we hier dan ook volop aandacht aan zodat al uw

klanten ‘summerproof’ zijn. Misschien verandert Vaktijdschrift de Beautysalon zelf wel van

outfit. Met de ingang van een nieuw seizoen krijgen we tenslotte allemaal zin in verandering,

toch?

Veel leesplezier!

Esther Vervaet

Hoofdredacteur De Beautysalon

e.vervaet@gpmedia.nl

p. 48-49