D
e
B
e a u t y s a l o n
n r
2 2 0 1 7
27
EFFECT
De effectiviteit van La Cure Peau Nette is getest bij vrouwen tussen de
twintig en de vijftig jaar en 90% van hen constateerde dat, gedurende
de behandeling, poriën verkleinden, roodheid minder werd en vlekjes
verdwenen. Ook bevestigden zij dat imperfecties verminderden en de
huid minder glom.
DUURZAAMHEID
Uiteraard is de werking van het product het belangrijkste, maar
alleen dit is nog niet genoeg voor een uitverkiezing tot ‘Beste Groene
Cosmetica 2017’. Hiervoor is het van belang dat het product qua ‘ver-
duurzaming’ een voortrekkersrol aanneemt.
Dit doet Absolutions La Cure Peau Nette onder andere door middel van
het gebruik van ingrediënten die voor ten minste 99% van natuurlijke
oorsprong zijn en waarvan meer dan de helft afkomstig is van bio-
logische landbouw. Bovendien is het product, net als de rest van het
assortiment van Absolution, 100% parabeen-, peg- en ftalaatvrij, zonder
synthetische kleurstoffen en parfums.
Om de ecologische impact, zoals die van transport, te minimaliseren
worden alle producten geproduceerd in Frankrijk. De Absolution-
producten zijn daarom beloond met een ECOCERT-certificatie dat
garant staat voor milieuvriendelijke ingrediënten en productieproces-
sen. Tevens worden er drempelwaarden gesteld aan de hoeveelheid
natuurlijke en organische producten.
JURYOORDEEL
Ook de juryleden van de Beauty Astir Awards waren positief over
de groene eigenschappen van de ‘anti-imperfectie-treatment’ van
Absolution: “Dit product hoort thuis in het rijtje ‘groene cosmetica’,
want het is gecertificeerd door ECOCERT Frankrijk, 99% van de ingredi-
ënten is van natuurlijke oorsprong en 52% is afkomstig van biologische
landbouw. Dat geeft een goed gevoel.” Verder noemde de jury La Cure
Peau Nette een prachtige aanvulling op de rest van het assortiment van
Absolution.
“DIT PRODUCT HOORT
THUIS IN HET RIJTJE GROENE
COSMETICA; DAT GEEFT EEN
GOED GEVOEL”
Bovendien keken de professionele beautyjournalisten, die de jury van de Beauty
Astir Awards vormden, naast duurzaamheid ook nog naar andere aspecten: is het
product innovatief, doet het wat het belooft, is de verpakking gebruiksvriendelijk,
heeft het product een goede prijs/kwaliteitverhouding en zijn het doel, de wer-
king en het gebruik duidelijk voor de consument?
Verschillende beautyjournalisten hebben het product getest en zijn overtuigd. Pia
van Boven was eerst sceptisch: “Het is een raar bruin spulletje, maar het werkt
elke dag als een mini kleimasker. Als ik in de spiegel kijk zie ik kleine en brand-
schone poriën, geen mee-eters meer, een gladder oppervlak en een beduidend
egalere teint.”
Ook andere juryleden waren zeer te spreken over het resultaat van de kuur:
“Soms heeft een heel droge, vale huid een snelle boost nodig. Dit product is je
redding!” Een ander sprak over een “superfijn product met heerlijke geur en origi-
nele verpakking.”
Meer informatie: Absolution Nederland, tel. 055-5431111,
www.absolution.nl