Previous Page  34 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 34 / 52 Next Page
Page Background

B

e d r i j f s p r o f i e l

D

e

B

e a u t y s a l o n

n r

2 2 0 1 7

34

PUUR COMPANY

GEEFT KWETSBARE

KINDERHUID DE AANDACHT DIE HET VERDIENT

“Als moeder wil je natuurlijk het beste voor je kinderen”, legt Dieke uit. “Van

vrienden en familie om me heen kreeg ik vaak de vraag welke verzorgingsproduc-

ten nu echt goed zijn voor kinderen, helemaal als hun kinderen een gevoelige en/

of eczeemhuid hadden. Natuurlijke kwaliteitsproducten zonder onnodige toevoe-

gingen en agressieve stoffen. Het bleek lastig om deze producten speciaal voor

kinderen te vinden. Aangezien een kinderhuid vijf keer droger is dan een volwas-

sen huid, is het wel belangrijk dat je de juiste producten gebruikt.”

VAN DROOM NAAR WERKELIJKHEID

Ruim vijf jaar geleden is Dieke begonnen met de productontwikkeling van

Loverock, haar eigen huidverzorgingslijn voor kinderen. Dieke: ““Opgegroeid in

een ondernemersgezin in de huidverzorgingsbranche, ben ik doordrongen van

het feit dat het gebruik van natuurlijke kwaliteitsproducten een positieve bijdrage

levert aan de gezondheid. Daarnaast wordt de bewustwording van het gebruik van

duurzame producten ook steeds groter. Logischerwijs wilde ik duurzame, natuur-

lijke kwaliteitsproducten maken. Elk begin start bij goede research: Wat maakt de

kinderhuid nu precies zo anders en welke ingrediënten moet je juist wel of juist

niet gebruiken? In samenwerking met een Rotterdamse dermatoloog hebben we

gekeken wat belangrijk is voor de kinderhuid. Ook heb ik nagedacht over wat een

kind allemaal doet, aangezien ze al veel vrijer zijn dan een baby. De kinderhuid

wordt daardoor aan veel meer schadelijke invloeden (zon, kou, wind, chloorwater

in het zwembad) blootgesteld dan de babyhuid.”

“Vanuit deze wetenschap ben ik gestart met de ontwikkeling”, vervolgt Dieke.

“We hebben bewust gekozen voor een Nederlands laboratorium zodat ik naast

de laborant kan zitten en mee kan beslissen op microniveau. Hierdoor worden

DE APPEL VALT NIET VER VAN DE BOOM IN HET GEZIN

VAN DIEKE VAN GRONINGEN. HAAR OUDERS ZIJN BEKENDE

ONDERNEMERS IN DE SCHOONHEIDSBRANCHE, WAARDOOR

ZE MOEITELOOS OPGROEIDE IN DE BEAUTYSECTOR. ENKELE

JAREN GELEDEN BEGON HET BIJ DIEKE OOK TE KRIEBELEN EN

BESLOOT ZE OM HAAR DROOM NA TE JAGEN: EEN EIGEN

HUIDVERZORGINGSLIJN VOOR DE KWETSBARE BABY- EN KIN-

DERHUID. VANUIT HAAR BEDRIJF PUUR COMPANY BRENGT

ZE ZOWEL HAAR EIGEN VERZORGINGSLIJN LOVEROCK AAN

DE MAN, ALSOOK TWEE ANDERE PRODUCTLIJNEN SPECIAAL

VOOR KINDEREN.