Previous Page  45 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 45 / 52 Next Page
Page Background

I

N T E R V I E W

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

3 2 0 1 5 45

Voordat An bij Pro-Duo ging werken rondde ze in Brussel een studie

Handelswetenschappen af en behaalde ze in Gent een master General

Management aan de Vlerick Business School. Ook heeft ze enkele jaren

voor Ernst & Young gewerkt. “Inmiddels werk ik zes jaar voor Pro-Duo en

in die tijd heb ik verschillende functies voor het bedrijf vervuld”, verduide-

lijkt An. “De overname van de vestigingen van Kappersservice Floral en de

Hairzone retailwinkels in november 2011 is mede door mij uitgevoerd. Ik

heb dit als een zeer veelomvattende, maar ook als een hele mooie opdracht

ervaren. Verder was het voor mij de eerste kennismaking met een prachtig

Nederlands bedrijf.”

Daadkracht & ervaring

Sinds enkele jaren maakt Pro-Duo deel uit van het Amerikaanse Sally

Beauty Holdings (SBH), een beursgenoteerd concern dat met 4.800 winkels

(!) de grootste leverancier van kappers- en beautyproducten ter wereld is.

Op de vraag hoe An het ervaart om voor zo’n grote organisatie te werken,

antwoordt ze: “Het heeft voor- en nadelen. Het grote voordeel is dat we

een sterk en financieel zeer daadkrachtig concern achter ons hebben staan,

waardoor er volop middelen zijn om projecten van de grond te krijgen. Ook

beschikt SBH over een enorme ervaring doordat ze wereldwijd duizenden

winkels hebben. Hun kennis staat ons ter beschikking en daar doen we uiter-

aard ons voordeel mee. Het gegeven dat SBH beursgenoteerd is, maakt het

soms wel lastig. In de praktijk betekent het dat we afhankelijk zijn van de

wens van de aandeelhouders.”

Landelijke dekking

“Voor de komende jaren hebben we onszelf verschillende doelen gesteld

en voor ieder doel geldt dat we de lat behoorlijk hoog hebben gelegd. Met

uitzondering van de Ardennen is het in België momenteel zo dat bijna iedere

schoonheidsspecialist, in welke stad of in welk dorp ook, op maximaal

dertig minuten rijden terecht kan bij een Pro-Duo-vestiging. Deze landelijke

dekking willen we ook in Nederland realiseren. Dat is nog een stevige klus,

want in de praktijk betekent dit dat we moeten doorgroeien naar vijftig tot

zestig Nederlandse vestigingen. Voor heel Europa is het doel om van de hui-

dige 193 vestigingen door te groeien naar zes- tot achthonderd vestigingen

en dat is inclusief vestigingen in landen waar we nu nog niet actief zijn.”

Keuzevrijheid centraal

“Een ander belangrijk doel is dat we de keuzevrijheid van onze klanten

verder willen optimaliseren en dan heb ik het vooral over de manier waarop

zij hun aankoop doen bij Pro-Duo. Mijn visie is om de klant ten allen tijde

centraal te stellen. Het is voor mij heel belangrijk dat de klant kiest via welk

kanaal hij of zij bij ons koopt. Momenteel hebben onze klanten de mogelijk-

heid om producten in één van de winkels aan te schaffen, een bestelling te

plaatsen bij één van onze vertegenwoordigers of een bestelling telefonisch

door te geven. Wanneer een bestelling voor 19.00 uur bij ons binnen is,

heeft de klant het product de volgende dag in huis. In ons logistiek centrum

wordt tot 22.00 uur doorgewerkt. Komend jaar komt er een vierde mogelijk-

heid bij, namelijk het bestellen via onze webshop. Tegelijkertijd blijven we

veel waarde hechten aan persoonlijk contact met de salons die klant bij ons

zijn. Daarom willen we ons vertegenwoordigersteam verder uitbreiden.”

Marketingactiviteiten

“Om specialisten op het gebied van hair en beauty goed op de hoogte te

houden van nieuwe ontwikkelingen bij Pro-Duo zijn er verschillende initia-

tieven. Zo verschijnt eens per jaar onze productcatalogus van 516 pagina’s

in een oplage van 30.000 stuks. Verder zijn onze website en huisstijl begin

dit jaar volledig vernieuwd, bieden we een zeer uitgebreid en gevarieerd

educatieprogramma aan en zijn we erg actief op het gebied van evenemen-

ten en vakbeurzen. Tot slot organiseren we regelmatig evenementen met

scholen. Leerlingen zijn per slot van rekening de toekomst van de Uiterlijke

Verzorgingsbranche, dus we helpen hen graag op weg om een mooie toe-

komst tegemoet te gaan!”

Meer informatie:

Pro-Duo

Tel. 040-2114479

www.pro-duo.nl

Een jaar geleden werd An D’hont aangesteld als de nieuwe Country Manager

van Pro-Duo in Nederland. Met 28 vestigingen, 22 eigen merken en een

assortiment van ruim tienduizend professionele beauty- en kappersproducten

is dit bedrijf de grootste leverancier van ons land. Op het hoofdkantoor van

Pro-Duo in Eindhoven sprak de redactie van De Beautysalon met An D’hont

en wij stellen haar hier graag aan u voor.

“Een belangrijk doel is de

keuzevrijheid van onze klanten

verder te optimaliseren”

Een jaar geleden is An D’hont gestart als Country Manager van Pro-Duo in

Nederland

Fotografie: Maaike van Esch