Previous Page  49 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 49 / 52 Next Page
Page Background

S

A L O N

X

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

3 2 0 1 5 49

gaan in de beste versie van jezelf en daar een lekker gevoel bij hebben. De

Beautyfabriek probeert zichzelf op elk vlak te verbeteren en we vragen daarom

regelmatig naar de mening van de klant. Op deze manier proberen we de beste

service te verlenen aan de klanten.”

Gevoelsmens

Anke is een geboren ondernemer en heeft continu plannen in haar hoofd om het

bedrijf verder te ontwikkelen. “Investeren in kwaliteit staat bij mij hoog in het

vaandel, waardoor ik liever een stoel met verwarming aanschaf dan een nieuwe

vloer. Qua ondernemerschap ben ik te omschrijven als een gevoelsmens. Er zijn

maar weinig dingen die ik heel ver van te voren bedenk, het gaat er bij mij om

dat het gevoel goed moet zijn. Dit is ook het uitgangspunt bij het kiezen van mijn

assortiment. Ik moet een klik met het merk voelen. Het liefst kies ik voor onbe-

kende merken van Nederlandse bodem en ik zie het dan ook als een uitdaging om

deze op de kaart te zetten.”

Een stapje terug

Anke beseft dat ze als ondernemer steeds vaker zaken moet loslaten om de aan-

dacht te verdelen tussen haar gezin en de salon. Gelukkig heeft ze een goed team

waar ze op terug kan vallen en kan ze zich vooral bezig houden met de strategie

van de salon. Zelf zegt ze dat dit goed te plannen is omdat de salon een goede

basis heeft: “De meiden weten wat ze moeten doen en kunnen best even zonder

mij. Op afspraak probeer ik zoveel mogelijk klanten te helpen met bijvoorbeeld

spray-tanning, hairextensions en ontharing. Maar huidverzorging en andere speci-

alistische zaken laat ik over aan het professionele team.”

Nominatie Beautysalon Top 100

De Beautyfabriek is genomineerd voor de Beautysalon Top 100, een consu-

mentenprijs voor beauty- en kapsalons. Tot aan september is het de bedoeling

om zoveel mogelijk stemmen te verzamelen, waarna de laatste tien doorgaan

naar een vakjury. “De Beautyfabriek probeert zoveel mogelijk stemmen te wer-

ven via allerlei kanalen. Er worden veel acties georganiseerd met ondernemers

in Doetinchem om de salon te helpen. De nominatie houdt het team gemoti-

veerd en de actieve samenwerking leidt uiteindelijk tot een grotere betrokken-

heid. We leren heel veel van deze wedstrijden en het is natuurlijk een bron

van nieuwe klanten!”

Beautyfabriek 2.0

“It’s getting bigger en bigger”, benadrukt Anke. “Er is veel potentie om te groeien,

we zijn dan ook in Doetinchem op zoek naar een ander pand. Ik heb verandering

nodig om bezig te blijven en met de lancering van een nieuwe webshop in de

zomer en de aanvulling van nieuwe merken in het assortiment blijft de salon zich

vernieuwen.”

“Alle vernieuwingen dragen bij aan het doel om het de klanten zo makkelijk

mogelijk te maken. Om die reden hebben we bijvoorbeeld ook besloten om meer

avonden open te zijn voor de mensen die overdag werken. Naast de langere ope-

ningstijden willen we ons ook meer toespitsen op het gebied van huidverbetering

en meer ruimte bieden voor behandelingen voor heren. Al met al genoeg plannen

voor in de toekomst.”

In een korte tijd heeft de Beautyfabriek al veel bereikt. Het bedrijf blijft groeien

en is vanaf begin af aan winstgevend. “Ik ben het meest trots op dat alles zo mak-

kelijk is gegaan”, vertelt Anke. “De basis van ons team klopt en de klanten blijven

terugkomen. Klantcontact blijft erg belangrijk, we proberen dan ook zoveel moge-

lijk de verhalen van klanten te onthouden. Hierdoor wordt de band met klanten

steeds groter en blijven ze terugkomen. Ik hoop dat ik altijd zo onbevangen blijf

en mezelf kan blijven want als je echt iets wil, dan is alles mogelijk.”

Voor meer informatie: De Beautyfabriek

Tel. 0314-643434,

www.debeautyfabriek.nl

Profiel ‘De Beautyfabriek’

Bestaat sinds:

2012

Oppervlakte:

140 m²

Medewerkers:

7

Behandelplaatsen:

8

Merken:

Oolaboo Luxury Haircare en Oolaboo

Nutricosmetics, Beautyfabriek Skincare,

Fabbrows, Neicha, Lycon Precision

Waxing, CND Nails, IBX, Balmain Hair,

Keune

Specialisatie:

all-in-one concept, kapsalon/nagelsalon/

beautysalon

“De klant moet altijd de deur uitgaan in

de beste versie van zichzelf”