D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
4 2 0 1 6
11
“JE VAARDIGHEDEN UPGRADEN,
SHOPPEN EN INSPIRATIE OPDOEN;
TIJDENS
BEAUTYSPOT.NLLIVE EDITION
GAAT DIT HAND IN HAND. WE
BIEDEN DUS VOOR IEDER WAT WILS”
“Wat ik erg leuk vind aan de evenementenbranche, is dat je nooit alles tot in
de kleinste details kunt plannen. Er gebeuren altijd onverwachte dingen. Om
daar op een daadkrachtige manier op in te spelen, zijn een flexibele houding
en teamspirit belangrijk. Je hebt als team één gezamenlijke missie en dat vind
ik best een kick. Zeker in de laatste dagen voorafgaand aan de beurs komt
alles waar je maanden aan gewerkt hebt samen en dat blijft altijd bijzonder.”
WIE ZIJN BEHALVE JIJZELF ANDERE DRIJVENDE KRACH-
TEN VAN
BEAUTYSPOT.NLLIVE EDITION?
“De sales managers Tim van den Born en Susanne Hes moeten zeker
genoemd worden, evenals campagnemanager Sophie Spanjer. Content exe-
cutive Maureen van Houten is aan het team toegevoegd vanwege de nieuwe
Topic Theaters en verder zijn de delivery managers Tessa Wassmer en Stefanie
van Lieshout verantwoordelijk voor de aankleding van de beurs. Wienke
Homan is cateringverantwoordelijke en bedacht twee speciale menu’s voor
Beautyspot.nllive edition; het ‘Naughty’- en het heel gezonde ‘Nice’-menu.
Hiermee spelen we in op de uiteenlopende wensen van de bezoekers.”
DE VIER TOPIC THEATERS ZIJN NIEUW TIJDENS DE
KOMENDE BEURS. DE SPONSOR ZORGT DE HELE DAG
VOOR GERICHTE SESSIES, WAARDOOR DE BEURSBEZOE-
KER KENNISMAAKT MET NIEUWE INZICHTEN EN BEHAN-
DELMETHODEN. KUN JE AANGEVEN HOE DIT WORDT
INGEVULD?
“Ieder Topic Theater is exclusief bedoeld voor één sponsor die zich elk op
één onderwerp focussen. Drie van de vier theaters richten zich op nagels.
Magnetic Nail Design richt zich op nieuwe trends en technieken op het
gebied van nagelstyling, Beauty XL verzorgt interactieve presentaties in het
Nagelstrends Theater en Faby informeert over het thema ‘mooie, gezonde
nagels’. Het vierde theater is het ‘Vital Aging Theater’ van Longevity en richt
zich op de toekomst van figuurcorrectie en huidverbetering. Al deze onder-
werpen zijn voortgekomen uit het online platform
Beautyspot.nl. Hierop kun-
nen we uiteraard goed monitoren welke topics populair zijn bij beauty pro-
fessionals en aan welke informatie zij behoefte hebben. Wat dat betreft zijn
de theaters een goed voorbeeld van hoe het online platform en de beurzen
met elkaar geïntegreerd worden.”
DE VOORLOPIGE EXPOSANTENLIJST VAN BEAUTYSPOT.
NL LIVE EDITION TELT ONGEVEER TACHTIG DEELNEMENDE
BEDRIJVEN. IN HOEVERRE BEN JE TEVREDEN OVER HET
AANTAL EN DE KWALITEIT VAN DE DEELNEMERS?
“Met het deelnemersveld bieden we voor elk wat wils. Er zijn exposanten
in iedere branchecategorie en op de beursvloer is er een scheiding tussen
enerzijds skincare, anti-aging en algehele lichaamsverzorging en anderzijds
decoratieve make-up, nagels en lifestyle. Dit is geen ‘harde’ grens, maar deze
verdeling maakt wel dat de bezoekers gemakkelijk uitkomen bij de bedrijven
en merken waarin ze het meest geïnteresseerd zijn.”
WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN DE NAJAARSBEURS
BEAUTYSPOT.NLLIVE EDITION EN DE
BEAUTYSPOT.NLTRADE EDITION, DIE IN HET VOORJAAR PLAATSVINDT?
“De doelgroepen van beide beurzen zijn identiek, namelijk beauty profes-
sionals in de brede zin van het woord. Verder
is de voorjaarbeurs traditiegetrouw groter van
opzet dan de najaarseditie en zijn er doorgaans
ook meer introducties en presentaties van
nieuwe producten en merken. Dit geeft ons tij-
dens de komende najaarseditie de mogelijkheid
om nog meer te focussen op puur inhoudelijke
zaken, zoals nieuwe behandelmethodes, het
aanscherpen van vaardigheden en de behande-
ling van trends en ondernemersvraagstukken. Dit
onderscheid is voor beauty professionals in mijn
ogen een belangrijke reden om beide beurzen te
bezoeken.”
BIJ DE EERSTE
BEAUTYSPOT.NLLIVE EDITION WAS ER EEN
EXPERIENCE HAL EN EEN VERKOOPHAL. WAAROM IS
ERVOOR GEKOZEN DIT ONDERSCHEID NIET MEER DOOR
TE ZETTEN?
“Voor de komende editie is gekozen voor een meer categorische indeling per
branchesegment. Hiermee laten we ook zien dat ‘shoppen’ niet voorop staat,
maar dat productinkoop tijdens de
Beautyspot.nl-beurzen hand in hand gaat met
geïnformeerd worden, je skills te verbeteren en je vakinhoudelijk verdiepen.”
WAT WIL JE DE KOMENDE JAREN NOG GRAAG BEREIKEN
MET DE
BEAUTYSPOT.NLLIVE EN TRADE EDITIONS? IS ER
EEN BEPAALD DOEL DAT JE VOOR JEZELF HEBT GEFOR-
MULEERD?
“Het belangrijkste doel is dat we met de beurzen optimaal aansluiten op
de wensen van beauty professionals. Zolang uit evaluaties en onderzoe-
ken blijkt dat beurzen hiervoor het juiste middel zijn, blijven we hiermee
doorgaan. Wat dit betreft is het belangrijk om de grote mate van flexibiliteit
van ons als organisator te benadrukken. Het is heel eenvoudig: de wens
van beauty professionals staat boven alles. Wanneer wij merken dat kleine
aanpassingen gewenst zijn, dan zorgen we hiervoor. Maar stel dat een rigou-
reuze koerswijziging noodzakelijk is, dan zullen we onze ogen daar niet
voor sluiten. Op deze manier streven we er altijd naar om vooruitstrevend te
zijn en de beurzen nauwkeurig af te stemmen op brancheontwikkelingen en
de wensen van bezoekers.”
Meer informatie:
Beautyspot.nlTel. 030-295 59 11
www.beautyspotlive.nlTICKETS VOOR
BEAUTYSPOT.NLLIVE EDITION ZIJN VOOR
KVK-GEREGISTREERDE BEAUTY PROFESSIONALS GRATIS
VERKRIJGBAAR VIA HUN LEVERANCIER MITS DEZE DEELNEEMT
AAN DE BEURS. OOK IS HET MOGELIJK OM (MET EEN
KVK-NUMMER OF REGISTRATIECODE) VOOR
€
10,- EEN
TICKET TE BESTELLEN VIA
WWW.BEAUTYSPOTLIVE.NL