Previous Page  10 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 10 / 52 Next Page
Page Background

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

5 2 0 1 5

10

I

N T E R V I E W

“De reacties achteraf waren echt overweldigend”, zegt Cor. “We hebben het

jubileum gevierd in Cultureel Centrum Cascade in Hendrik-Ido-Ambacht en

wilden dat het een kennisevent zou zijn met een losse sfeer en een feestelijke

toon. We wilden niet teveel over de producten van Malu Wilz Beauté praten,

maar echt de klanten in het zonnetje zetten. Tegelijkertijd werden wij ook

verrast. Mensen kwamen met cadeaus, bloemen, flessen wijn en kunstwerken

om ons te bedanken. Dat hadden we helemaal niet verwacht. Het leek onze

eigen bruiloft wel”, lacht Cor.

De geschiedenis van Haparko Cosmetics en Malu Wilz

“Tijdens het jubileum hebben we onder meer laten zien hoe Haparko is

begonnen en waar we nu, vijfentwintig jaar later, staan. In 1990 benaderde

de toenmalige eigenaar van Malu Wilz, Janssen Cosmetics, de vader van

Hester met zijn nieuwe merk: Malu Wilz. Hesters vader, Pieter van Hattem,

zat altijd al in de beautybranche en die ging het merk vertegenwoordigen.

Samen met Hester startte hij Haparko Cosmetics en werden we de exclu-

sieve leverancier van het Duitse merk. Na twee jaar kocht Art Professional

de rechten van Malu Wilz over van Jansen Cosmetics en sindsdien doen wij

zaken met hen.”

Trends

Het grote voordeel van werken met Art Professional, is dat zij zowel retail-

merken als merken voor salons verkopen. Hierdoor lopen wij altijd gelijk met

de trends in de winkels en is Malu Wilz dus echt een trendy merk. Dat is ons

unieke selling point: trendy make-up. Maar het is wel een merk dat exclusief

bij schoonheidssalons wordt verkocht en dat vinden we erg belangrijk. Je

zult Malu Wilz niet bij de drogist vinden, want het is de bedoeling dat de

schoonheidsspecialiste advies kan geven over producten en ze ook meteen

kan verkopen.”

Van meubels naar make-up

Cor van der Lee zit inmiddels elf jaar in het familiebedrijf. “Ik heb altijd in de

commercie gewerkt, veelal in de buitendienst. Ik kom uit de meubelbranche

en daarbinnen verkocht ik natuurlijk een heel ander product. Maar de manier

waarop ik met klanten omga en de verkoop is wel hetzelfde. Ik heb het heel

lang voor me uitgeschoven om in het bedrijf te stappen, want een baan in de

cosmetica is toch niet het eerste waar een man aan denkt. Maar voor mijn

schoonvader werd het werk fysiek lastiger en was het nodig dat ik bij het

bedrijf kwam. Hij doet de boekhouding nog, want hij is nog gezond van geest

en hij vindt het leuk om te doen.”

“Ik vind de beautybranche vriendelijker, de wereld is minder hard en met

klanten is het makkelijker om te schakelen dan in de meubelbranche. Het

gaat mij echt om het contact met de klant. Voor schoonheidsspecialistes is de

keuze voor een merk vaak ook emotioneel. Het gaat om de geur en de uitstra-

ling van een merk en ze willen zich kunnen identificeren met een merk. Dat

gedeelte vind ik mooi, dat er emoties bij komen kijken.”

De kracht van Haparko

De kracht van Haparko Cosmetics en het merk Malu Wilz zit volgens Cor

vooral in de eerlijkheid en in de complete leveringen die hun bedrijf biedt.

“We hebben vrijwel alles op voorraad en zorgen ervoor dat de orders com-

pleet verzonden worden. Daarnaast bieden we veel ondersteuning in de

vorm van foto’s voor promotie, goede workshops en trainingen.”

Ook de kennis en de ervaring die in het bedrijf zitten, is erg belangrijk voor

de klanten van Haparko Cosmetics. Zo heeft Hesters vader al ruim vijftig jaar

ervaring en is Hester opgegroeid met de cosmeticabranche. “Ze ging altijd

mee naar beurzen en heeft door de jaren heen ook golven van verandering

meegemaakt”, vertelt Cor.

“Bijvoorbeeld de overstap in de afgelopen jaren van veel schoonheidsspecia-

listen van het hoge segment naar het middensegment. Daarmee komen wij in

aanraking, want wij zitten in het middensegment met ons merk. Het lijkt een

stap terug van hoog- naar middensegment, maar met de hoge concentratie

werkzame stoffen is Malu Wilz zowel huidverzorgend als huidverbeterend.

“Een vijfentwintigjarig jubileum van een merk kun je alleen bereiken als je

trouwe klanten hebt. We wilden onze klanten laten zien dat we ze waarde-

ren en onze nieuwe klanten laten zien wat Malu Wilz Beauté inhoudt”, ver-

telt Cor van der Lee, mede- eigenaar van Haparko Cosmetics, de leverancier

van het exclusieve Duitse merk Malu Wilz Beauté in de Benelux. Daarom

vierde Cor op 9 juni samen met zijn vrouw en mede-eigenaresse Hester van

Hattem dat ze het merk Malu Wilz al een kwart eeuw vertegenwoordigen.

“Vanaf het allereerste begin is Malu Wilz al bij Haparko, dat is een evene-

ment waard”, aldus Cor.

“Trendy make-up van

Malu Wilz is ons

unieke selling point”

Fotografie: Maaike van Esch