Previous Page  17 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 17 / 52 Next Page
Page Background

S

P E C I A L

:

( P

E R M A N E N T E

) M

A K E

-

U P

&

V I S A G I E

/

H U I D V E R B E T E R I N G

Het cosmeticamerk T.LeClerc

bestaat sinds 1881 en staat bekend

om het losse poeder. Een brug slaan

tussen huidverzorging en make-up

staat centraal bij T.LeClerc. Het poe-

der is niet alleen gemaakt om de

schoonheid te accentueren, maar

ook om de huid te corrigeren. Eén

van de werkzame stoffen in het

poeder is Japans rijstpoeder, dat een absorberend effect heeft. Daarnaast is

het bananenpoeder, dat een gele kleur heeft, een verhelderend poeder van

T.LeClerc.

Chic & Gold

De nieuwe lijn Chic & Gold bestaat uit zes make-upproducten die speciaal

voor de feestdagen zijn gemaakt. In deze collectie zit een compact poeder in de

kleur Coffret Gold, twee crème-oogschaduws in de kleuren Or frois (rosé) en Or

Chaud (koper), een eyeliner Brun Moiré en twee nagellakken. De ene nagellak

is een topcoat met gouden deeltjes en de andere is goudkleurig.

Goede combinaties

“T.LeClerc komt vier keer per

jaar met een nieuwe look”, ver-

telt Roxanne Eerens van Care

Cosmetics. “De kerstlook is dan

een aanvulling op de najaars-

look, zodat onze klanten de make-up altijd kunnen combineren. De crème-

oogschaduw is simpel aan te brengen. Dat kan ook gewoon met de vingertop.

Tijdens de productpresentatie laat Roxanne bij één van de aanwezigen meteen

zien hoe de make-up aangebracht kan worden. “Het is altijd erg belangrijk om

te kijken naar de huidtinten in iemand gezicht. Daar pas je dan de make-up op

aan”, adviseert Roxanne.

Darphins 8 Flower Nectar Oil Cream

Het andere Franse merk dat tijdens de productpresentatie aan bod komt, is

Darphin. Dit merk heeft een drie stappenplan voor elke huidtype en iedere

huidconditie. Het plan bestaat uit een serum, een aromatische olie en een

crème. De nieuwste crème in het assortiment is de 8 Flower Nectar Oil Cream,

waarbij het 8-Flower Nectar Essential Oil Elixir is verwerkt in de nachtcrème. In

deze nieuwe crème zijn acht verschillende bloemen opgenomen en de geur is

opgebouwd net zoals in een parfum. De Franse trainster van Darphin, Chantal

Reeves, vertelt tijdens de presentatie dat klanten met deze crème de spa in

huis kunnen halen en kunnen genieten van een ontspannen nachtrust door de

diverse geuren en aroma’s.

Meer informatie:

Care Cosmetics, tel. 078-6521580,

www.carecosmetics.nl

Luxe, geur en beleving zijn drie thema’s die centraal staan tijdens de

productpresentatie van de Franse merken Darphin en T.LeClerc van leve-

rancier Care Cosmetics. Op 28 september presenteerde Care Cosmetics

in Amsterdam de nieuwe lijnen van de twee Franse beautymerken uit hun

portfolio. T.LeClerc heeft voor de kerstperiode de lijn Gold & Chic en

Darphin introduceert een nieuwe nachtcrème: 8 Flower Nectar Oil Cream.

D

E

B

E A U T Y S A L O N

N R

5 2 0 1 5 17

Tijdens het event werd

duidelijk dat Neoderma

een nieuwe weg inslaat

op meerdere gebie-

den. Zo krijgt het merk

een nieuwe uitstraling:

“Neoderma heeft een

groen hart en respect

voor de natuur. Daarom

waren de verpakkingen

altijd in groentinten. Het

groene hart verandert

niet, maar Neoderma

krijgt in het najaar van 2016 een meer internationale uitstraling”, vertelt Samantha

Oudenbroek, General Manager van Neoderma Hettinga Benelux. “Het wordt

strakker en hipper. We gebruiken de kleuren zwart en wit en krijgen een nieuw

logo.”

Vernieuwingen bij Neoderma

Neoderma is 23 jaar geleden in Cyprus gestart en vanaf het eerste begin is Iwona

Hettinga de exclusieve distributeur in de Benelux met haar Neoderma Hettinga.

“Het is de bedoeling dat de Neoderma-salons overal ter wereld dezelfde uitstra-

ling krijgen. Dat doen we om de herkenbaarheid van de producten en salons te

vergroten. Zo willen we overal dezelfde geur in de salons hebben en komt de

inrichting van de salons overeen”, aldus Iwona Hettinga.

Nieuwe productlijnen voor apotheken en de retailmarkt

In het najaar van 2016 lanceert Neoderma een nieuwe lijn voor apotheken en een

lijn voor de retailmarkt. “Uiteraard zijn dit andere producten dan de Neoderma-

artikelen bij de schoonheidssalons. Het is de bedoeling dat consumenten die niet

bij de schoonheidssalon komen, toch in aanraking komen met ons merk. Dan

hopen we natuurlijk dat ze daardoor naar de salon gaan voor professioneel advies

en behandelingen. Beide lijnen bevatten een beperkt aantal producten en worden

in andere verpakkingen aangeboden”, vertelt Samantha.

Goede afspraken

“De strategie komt vanuit Cyprus en ik heb besloten om erin mee te gaan”, zegt

Iwona Hettinga. “Ik ga goede afspraken maken met de winkels en apotheken en

zorg ervoor dat de producten strikt gescheiden blijven van de producten die bij

de schoonheidssalons verkrijgbaar zijn. De profes-

sionele markt is en blijft de belangrijkste partner

van Neoderma en krijgt te allen tijden de meeste

ondersteuning.”

Tot slot maakt het team van Neoderma bekend dat

ze in 2016 niet op de beautybeurzen staan. “We

organiseren in het najaar van 2016 een symposi-

um, omdat we persoonlijke aandacht willen geven

aan onze depositairs”, aldus Samantha. De exacte

datum en locatie van het symposium volgen nog.

Meer informatie: Neoderma Hettinga Benelux

Tel. 070-3634025,

www.neoderma.nl

Het internationale cosmeticamerk Neoderma komt in 2016 met een aantal

nieuwe ontwikkelingen. Het merk wil graag inspelen op de veranderende

markt en de behoefte van de professional. Tijdens een bijeenkomst op

het hoofdkantoor in Den Haag maakte het team van Neoderma Hettinga

Benelux de nieuwe plannen van het merk voor 2016 bekend.

Nieuwe ontwikkelingen voor cosmeticamerk

Neoderma

in 2016

Iwona Hettinga is de di-

recteur van Neoderma

Hettinga Benelux

General Manager Samantha Oudenbroek van

Neoderma Hettinga Benelux geeft een presentatie

over de nieuwe look & feel van Neoderma

Care Cosmetics

presenteert nieuwe make-up

en huidverzorging met mooie texturen