S
P E C I A L
:
( P
E R M A N E N T E
) M
A K E
-
U P
&
V I S A G I E
/
H U I D V E R B E T E R I N G
Het cosmeticamerk T.LeClerc
bestaat sinds 1881 en staat bekend
om het losse poeder. Een brug slaan
tussen huidverzorging en make-up
staat centraal bij T.LeClerc. Het poe-
der is niet alleen gemaakt om de
schoonheid te accentueren, maar
ook om de huid te corrigeren. Eén
van de werkzame stoffen in het
poeder is Japans rijstpoeder, dat een absorberend effect heeft. Daarnaast is
het bananenpoeder, dat een gele kleur heeft, een verhelderend poeder van
T.LeClerc.
Chic & Gold
De nieuwe lijn Chic & Gold bestaat uit zes make-upproducten die speciaal
voor de feestdagen zijn gemaakt. In deze collectie zit een compact poeder in de
kleur Coffret Gold, twee crème-oogschaduws in de kleuren Or frois (rosé) en Or
Chaud (koper), een eyeliner Brun Moiré en twee nagellakken. De ene nagellak
is een topcoat met gouden deeltjes en de andere is goudkleurig.
Goede combinaties
“T.LeClerc komt vier keer per
jaar met een nieuwe look”, ver-
telt Roxanne Eerens van Care
Cosmetics. “De kerstlook is dan
een aanvulling op de najaars-
look, zodat onze klanten de make-up altijd kunnen combineren. De crème-
oogschaduw is simpel aan te brengen. Dat kan ook gewoon met de vingertop.
Tijdens de productpresentatie laat Roxanne bij één van de aanwezigen meteen
zien hoe de make-up aangebracht kan worden. “Het is altijd erg belangrijk om
te kijken naar de huidtinten in iemand gezicht. Daar pas je dan de make-up op
aan”, adviseert Roxanne.
Darphins 8 Flower Nectar Oil Cream
Het andere Franse merk dat tijdens de productpresentatie aan bod komt, is
Darphin. Dit merk heeft een drie stappenplan voor elke huidtype en iedere
huidconditie. Het plan bestaat uit een serum, een aromatische olie en een
crème. De nieuwste crème in het assortiment is de 8 Flower Nectar Oil Cream,
waarbij het 8-Flower Nectar Essential Oil Elixir is verwerkt in de nachtcrème. In
deze nieuwe crème zijn acht verschillende bloemen opgenomen en de geur is
opgebouwd net zoals in een parfum. De Franse trainster van Darphin, Chantal
Reeves, vertelt tijdens de presentatie dat klanten met deze crème de spa in
huis kunnen halen en kunnen genieten van een ontspannen nachtrust door de
diverse geuren en aroma’s.
Meer informatie:
Care Cosmetics, tel. 078-6521580,
www.carecosmetics.nlLuxe, geur en beleving zijn drie thema’s die centraal staan tijdens de
productpresentatie van de Franse merken Darphin en T.LeClerc van leve-
rancier Care Cosmetics. Op 28 september presenteerde Care Cosmetics
in Amsterdam de nieuwe lijnen van de twee Franse beautymerken uit hun
portfolio. T.LeClerc heeft voor de kerstperiode de lijn Gold & Chic en
Darphin introduceert een nieuwe nachtcrème: 8 Flower Nectar Oil Cream.
D
E
B
E A U T Y S A L O N
N R
5 2 0 1 5 17
Tijdens het event werd
duidelijk dat Neoderma
een nieuwe weg inslaat
op meerdere gebie-
den. Zo krijgt het merk
een nieuwe uitstraling:
“Neoderma heeft een
groen hart en respect
voor de natuur. Daarom
waren de verpakkingen
altijd in groentinten. Het
groene hart verandert
niet, maar Neoderma
krijgt in het najaar van 2016 een meer internationale uitstraling”, vertelt Samantha
Oudenbroek, General Manager van Neoderma Hettinga Benelux. “Het wordt
strakker en hipper. We gebruiken de kleuren zwart en wit en krijgen een nieuw
logo.”
Vernieuwingen bij Neoderma
Neoderma is 23 jaar geleden in Cyprus gestart en vanaf het eerste begin is Iwona
Hettinga de exclusieve distributeur in de Benelux met haar Neoderma Hettinga.
“Het is de bedoeling dat de Neoderma-salons overal ter wereld dezelfde uitstra-
ling krijgen. Dat doen we om de herkenbaarheid van de producten en salons te
vergroten. Zo willen we overal dezelfde geur in de salons hebben en komt de
inrichting van de salons overeen”, aldus Iwona Hettinga.
Nieuwe productlijnen voor apotheken en de retailmarkt
In het najaar van 2016 lanceert Neoderma een nieuwe lijn voor apotheken en een
lijn voor de retailmarkt. “Uiteraard zijn dit andere producten dan de Neoderma-
artikelen bij de schoonheidssalons. Het is de bedoeling dat consumenten die niet
bij de schoonheidssalon komen, toch in aanraking komen met ons merk. Dan
hopen we natuurlijk dat ze daardoor naar de salon gaan voor professioneel advies
en behandelingen. Beide lijnen bevatten een beperkt aantal producten en worden
in andere verpakkingen aangeboden”, vertelt Samantha.
Goede afspraken
“De strategie komt vanuit Cyprus en ik heb besloten om erin mee te gaan”, zegt
Iwona Hettinga. “Ik ga goede afspraken maken met de winkels en apotheken en
zorg ervoor dat de producten strikt gescheiden blijven van de producten die bij
de schoonheidssalons verkrijgbaar zijn. De profes-
sionele markt is en blijft de belangrijkste partner
van Neoderma en krijgt te allen tijden de meeste
ondersteuning.”
Tot slot maakt het team van Neoderma bekend dat
ze in 2016 niet op de beautybeurzen staan. “We
organiseren in het najaar van 2016 een symposi-
um, omdat we persoonlijke aandacht willen geven
aan onze depositairs”, aldus Samantha. De exacte
datum en locatie van het symposium volgen nog.
Meer informatie: Neoderma Hettinga Benelux
Tel. 070-3634025,
www.neoderma.nlHet internationale cosmeticamerk Neoderma komt in 2016 met een aantal
nieuwe ontwikkelingen. Het merk wil graag inspelen op de veranderende
markt en de behoefte van de professional. Tijdens een bijeenkomst op
het hoofdkantoor in Den Haag maakte het team van Neoderma Hettinga
Benelux de nieuwe plannen van het merk voor 2016 bekend.
Nieuwe ontwikkelingen voor cosmeticamerk
Neoderma
in 2016
Iwona Hettinga is de di-
recteur van Neoderma
Hettinga Benelux
General Manager Samantha Oudenbroek van
Neoderma Hettinga Benelux geeft een presentatie
over de nieuwe look & feel van Neoderma
Care Cosmetics
presenteert nieuwe make-up
en huidverzorging met mooie texturen