D
E
J
U W E L I E R
N R
3 2 0 1 5 23
C
O V E R S T O R Y
mijn eigen moeder vertelde me gekscherend dat ik moest stoppen. Mijn filo-
sofie is echter ‘succes begint waar anderen stoppen’. Opgeven was dus geen
optie. Als het makkelijk was geweest, hadden anderen het wel gedaan. Dit is
wat heel veel vrouwen willen. Dat is wel gebleken uit de grote vraag.”
“Choices by DL is een high end juwelenmerk en dat zal het ook blijven”, ver-
volgt Debora. “We krijgen veel verzoeken om onze collectie bijvoorbeeld in
zilver uit te voeren, maar dat gaat niet gebeuren. Dat is niet geschikt voor dit
product, omdat het te zacht is. We gaan eerder hoger in kwaliteit, door veel
met diamant te werken. Het unieke aan dit merk is dat het high end is én een
wisselsysteem betreft. In het lagere segment is er genoeg aanbod als het gaat
om wisselsystemen, in het hoge segment niet. Het is echter voor een brede
doelgroep interessant en de prijsstelling is gewoon heel concurrerend. We
hebben een goede prijs-kwaliteitverhouding, je krijgt value for money. Voor de
Nederlandse markt zijn we nog op zoek naar top juweliers, maar we zijn al
goed op weg. Naast Nederland zijn we ook actief in Duitsland, waar we een
agent hebben, maar we hebben ook al verkooppunten in Oostenrijk, België,
Portugal, Amerika (Bloomingdales in New York red.) en zelfs Singapore. We
gaan het langzaam uitbreiden, op de juiste manier, met de juiste personen.”
BaselWorld
Dat het goed gaat met Choices by DL bleek ook tijdens BaselWorld, waar
Debora voor de derde keer aanwezig was. “We hebben heel veel aanvragen
gekregen, dus we waren heel tevreden. De afgelopen jaren was het toch zwaar
in de juweliersmarkt, maar we merken dat er steeds meer behoefte is aan een
onderscheidend juwelenmerk. Horlogemerken zijn er genoeg, juwelenmerken
zoals Choices by DL niet. Choices by DL is anders en je genereert een continue
traffic in je winkel, doordat het een wisselsysteem betreft.”
Exposure
Als onderdeel van de bekende diamantairsfamilie Leeser heeft Debora veel
profijt van de exposure van haar eigen merk binnen het Gassan-concern.
“Onlangs hebben we een nieuwe Gassan flagship store geopend in de P.C.
Hooftstraat. Daar heeft Choices by DL een prominente plek bemachtigd. Maar
we hebben ook een leuk pilot project bij de Bijenkorf gehad, waar een pop-
up store van Choices by DL aanwezig was tussen oktober en februari. Daar
hebben we een unieke manier van presenteren ontwikkeld die we nu ook
gebruiken voor onze Gassan-stores. De kleurstenen worden getoond in een
showtafel, terwijl de collectie gepresenteerd wordt onder glazen stolpen. We
vallen met deze manier van presenteren echt op.”
Je weet dat een merk populair is als tout bekend Nederland gespot wordt met
je juwelen. Voor Debora geldt dit zeker. Onlangs werd bijvoorbeeld Prinses
Marilène gespot met de Hippie Chic oorjuwelen van Choices by DL. “Dat is
heel leuk natuurlijk en een bevestiging dat je product goed is. Daarnaast doen
we veel aan marketing. We adverteren veel om meer vraag te creëren. Door
zichtbaar te zijn in de media, in de juiste bladen, zorg je voor meer vraag
vanuit de consument. Dat doen we met een duidelijke visie, zoals we overal
een duidelijke visie voor hebben. Ik verzorg zelf ook columns voor onder meer
Beau Monde, het LXRY Magazine en de website van Wendy magazine. Dat is
leuk om te doen en daardoor vermarkt ik ook mezelf als gezicht en ontwerper
achter Choices by DL.”
Vakkennis
Debora is een druk persoon. Ze is naast haar werk voor Choices by DL ook nog
verantwoordelijk voor de inkoop van juwelen voor Gassan Diamonds, ze stuurt
het styling team aan, ze is belast met het bewaren van de corporate identity van
Gassan en ze is moeder van een dochter van twee. “Ik ben geen workaholic,
want ik maak ook zeker tijd vrij om met mijn dochter samen te zijn, maar ik
vind het wel leuk om verschillende dingen te doen. Ik vind de creatieve kant
van het verhaal heel leuk. Ik moet me misschien meer met de cijfers bezighou-
den, maar ik vind de visuele kant van het vak veel leuker. Ik doe alles met heel
veel plezier. Gelukkig kan ik het allebei doen, want de combinatie maakt het
zo leuk. Maar als je me echt vraagt om een keuze te maken tussen het werken
bij Gassan en het werken met Choices by DL, zou ik toch voor het werken met
Choices by DL gaan. Ik kan overal mee bezig zijn. De kleinste details bepalen,
dat maakt het zo leuk. Zonder mijn achtergrond had ik dit ook nooit zo op
kunnen zetten. Je moet de markt goed kennen om een product goed te kunnen
plaatsen. Choices by DL is een exclusief product, maar wel met continuïteit.
Dit is niet een merk dat snel van de markt verdwenen is”, zo besluit Debora.
Meer informatie: Choices by DL
Tel. +31 (0) 20 622 53 33,
info@choicesbydl.com, www.choicesbydl.nl