I
N T E R V I E W
D
E
J
U W E L I E R
N R
3 2 0 1 5 25
HIP Jewels & Watches is uitgegroeid tot een zeer succesvol winkelconcept,
met vestigingen in Amersfoort, Veenendaal en Uden. De trendstores zijn sinds
een half jaar een sieradenmerk rijker, door de introductie van de Bering Arctic
Symphony ringencollectie in het assortiment. Danielle: “We hebben gekozen
om de Bering ringen op te nemen, omdat de Nederlandse consument nog
steeds graag spaart en zelf samenstelt. Bering is een spaarconcept dat hierop
inspeelt. Het gaat om een kwalitatief mooi product met een even mooie uit-
straling. Daarnaast is dit concept heel makkelijk om mee te werken. Wij heb-
ben een display met voorbeelden van ringen op onze toonbank staan, zodat
mensen zelf kunnen kijken wat ze leuk vinden. Daardoor zijn er geen lange
verkooppraatjes nodig en mag je spreken van
een snelle verkoop. Ook de doorverkoop
is heel goed trouwens, want omdat dit een
spaarsysteem is komen mensen terug in de
winkel. Je genereert dus veel traffic.”
Voorraadbeheer
Danielle is zelf heel enthousiast, net zoals
haar medewerkers. “De dames dragen zelf
ook de ringen van Bering. Dat zegt al genoeg
over hoe ze over de sieraden denken. Het
leuke is dat je gewoon zelf kan bepalen hoe
de ring eruit ziet. Is dat breed, smal, in rosé
of in staal, met bolletjes, glinsterend: alles kan. Het is wel belangrijk dat je de
voorraad goed beheert en bijbestelt. Gelukkig levert Bering ook snel.”
Service
“De ondersteuning en verkoopbegeleiding vanuit Bering is sowieso heel goed”,
zo vervolgt Danielle. “Ze doen veel aan reclame-uitingen, investeren in dis-
plays en visuals en leveren prachtige verpakkingen. Dat is een glazen potje die
men kan bewaren en waar wij hele leuke reacties op krijgen vanuit onze klan-
ten. Daarnaast is Bering ook goed vertegenwoordigd op bijvoorbeeld Facebook
en promoten wij zelf onder onze negenduizend volgers ook regelmatig de
ringen van Bering. Daarop krijgen we zelfs bestellingen! Dat is heel bijzonder.”
Prijs-kwaliteit
In de winkel heeft Bering geen grote vitrineruimte nodig, maar een plekje op
de toonbank is wel handig. “Zoals gezegd gaan klanten zelf al passen en kijken
wat ze mooi vinden, voordat ze geholpen worden. Ze weten al wat ze willen
voordat wij in gesprek gaan met ze. De prijs-kwaliteitverhouding is zeer goed,
want de prijs valt altijd mee als we die vertellen aan de consument. Je hebt al
een ring samengesteld voor € 49,-. De producten blinken op het gebied van
kwaliteit ook uit, want de steentjes zijn gezet en er wordt uitsluitend gewerkt
met de meest hoogwaardige materialen zoals hightech keramiek. De Bering
ringen hebben ons tot nog toe heel veel gebracht, ondanks dat het een eenvou-
dige systeem is. Ik kan dan ook niet anders dan positief zijn”, aldus Danielle
tot slot.
Voor meer informatie: Bering, Tel. 06-3199 3556,
www.beringtime.deBering heeft de laatste jaren naam voor zichzelf gemaakt met de horloge-
modellen met een clean design, hoge kwaliteit en een zeer betaalbare prijs.
Bering profileert zich naast de horloges echter meer en meer met de sieraden
en dan met name de Arctic Symphony ringencollectie. Onder de noemer
‘Twist & Change’ is deze collectie zeer makkelijk naar eigen inzicht samen
te stellen. Dat ook de sieraden populair zijn, merken wij bij HIP Jewels &
Watches in Amersfoort, waar de redactie van vaktijdschrift De Juwelier een
kijkje ging nemen bij Danielle Steenhuis om haar uit te horen over de sieraden
van het merk. “De ringen van Bering hebben een mooie, hippe uitstraling, zijn
daarnaast kwalitatief heel mooi en voor ons is het heel makkelijk om mee te
werken, omdat het zichzelf verkoopt”, zo vertelt Danielle onder meer.
‘De ringen van Bering
verkopen zichzelf’
Danielle Steenhuis met het
Bering ringenconcept
In Veenendaal wordt Bering bij HIP Jewels & Watches goed onder de aandacht gebracht
◀
Op Facebook promoot HIP Jewels & Watches
Bering ook