Previous Page  25 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 25 / 60 Next Page
Page Background

I

N T E R V I E W

D

E

J

U W E L I E R

N R

3 2 0 1 5 25

HIP Jewels & Watches is uitgegroeid tot een zeer succesvol winkelconcept,

met vestigingen in Amersfoort, Veenendaal en Uden. De trendstores zijn sinds

een half jaar een sieradenmerk rijker, door de introductie van de Bering Arctic

Symphony ringencollectie in het assortiment. Danielle: “We hebben gekozen

om de Bering ringen op te nemen, omdat de Nederlandse consument nog

steeds graag spaart en zelf samenstelt. Bering is een spaarconcept dat hierop

inspeelt. Het gaat om een kwalitatief mooi product met een even mooie uit-

straling. Daarnaast is dit concept heel makkelijk om mee te werken. Wij heb-

ben een display met voorbeelden van ringen op onze toonbank staan, zodat

mensen zelf kunnen kijken wat ze leuk vinden. Daardoor zijn er geen lange

verkooppraatjes nodig en mag je spreken van

een snelle verkoop. Ook de doorverkoop

is heel goed trouwens, want omdat dit een

spaarsysteem is komen mensen terug in de

winkel. Je genereert dus veel traffic.”

Voorraadbeheer

Danielle is zelf heel enthousiast, net zoals

haar medewerkers. “De dames dragen zelf

ook de ringen van Bering. Dat zegt al genoeg

over hoe ze over de sieraden denken. Het

leuke is dat je gewoon zelf kan bepalen hoe

de ring eruit ziet. Is dat breed, smal, in rosé

of in staal, met bolletjes, glinsterend: alles kan. Het is wel belangrijk dat je de

voorraad goed beheert en bijbestelt. Gelukkig levert Bering ook snel.”

Service

“De ondersteuning en verkoopbegeleiding vanuit Bering is sowieso heel goed”,

zo vervolgt Danielle. “Ze doen veel aan reclame-uitingen, investeren in dis-

plays en visuals en leveren prachtige verpakkingen. Dat is een glazen potje die

men kan bewaren en waar wij hele leuke reacties op krijgen vanuit onze klan-

ten. Daarnaast is Bering ook goed vertegenwoordigd op bijvoorbeeld Facebook

en promoten wij zelf onder onze negenduizend volgers ook regelmatig de

ringen van Bering. Daarop krijgen we zelfs bestellingen! Dat is heel bijzonder.”

Prijs-kwaliteit

In de winkel heeft Bering geen grote vitrineruimte nodig, maar een plekje op

de toonbank is wel handig. “Zoals gezegd gaan klanten zelf al passen en kijken

wat ze mooi vinden, voordat ze geholpen worden. Ze weten al wat ze willen

voordat wij in gesprek gaan met ze. De prijs-kwaliteitverhouding is zeer goed,

want de prijs valt altijd mee als we die vertellen aan de consument. Je hebt al

een ring samengesteld voor € 49,-. De producten blinken op het gebied van

kwaliteit ook uit, want de steentjes zijn gezet en er wordt uitsluitend gewerkt

met de meest hoogwaardige materialen zoals hightech keramiek. De Bering

ringen hebben ons tot nog toe heel veel gebracht, ondanks dat het een eenvou-

dige systeem is. Ik kan dan ook niet anders dan positief zijn”, aldus Danielle

tot slot.

Voor meer informatie: Bering, Tel. 06-3199 3556,

www.beringtime.de

Bering heeft de laatste jaren naam voor zichzelf gemaakt met de horloge-

modellen met een clean design, hoge kwaliteit en een zeer betaalbare prijs.

Bering profileert zich naast de horloges echter meer en meer met de sieraden

en dan met name de Arctic Symphony ringencollectie. Onder de noemer

‘Twist & Change’ is deze collectie zeer makkelijk naar eigen inzicht samen

te stellen. Dat ook de sieraden populair zijn, merken wij bij HIP Jewels &

Watches in Amersfoort, waar de redactie van vaktijdschrift De Juwelier een

kijkje ging nemen bij Danielle Steenhuis om haar uit te horen over de sieraden

van het merk. “De ringen van Bering hebben een mooie, hippe uitstraling, zijn

daarnaast kwalitatief heel mooi en voor ons is het heel makkelijk om mee te

werken, omdat het zichzelf verkoopt”, zo vertelt Danielle onder meer.

‘De ringen van Bering

verkopen zichzelf’

Danielle Steenhuis met het

Bering ringenconcept

In Veenendaal wordt Bering bij HIP Jewels & Watches goed onder de aandacht gebracht

Op Facebook promoot HIP Jewels & Watches

Bering ook