Previous Page  55 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 55 / 60 Next Page
Page Background

D

E

J

U W E L I E R

N R

3 2 0 1 5 55

N

I E U W S

Jesper Nielsen is een bekende in de

wereld van de sieraden. Enorm groot

geworden met Pandora, opgestapt bij

Pandora vanwege een verschil van

mening over de visie van het bedrijf,

zich volledig gestort op een nieuw

project met Endless en iemand die

heel duidelijk weet wat hij wil. “Na

mijn tijd bij Pandora heb ik geprobeerd

niks te doen. Dat ging niet. Ik ben een

ondernemer en ik kan niet stilzitten.

Endless is mijn leven nu. Het ultieme

doel is om tot de top van sieradenmer-

ken te horen en 15.000 deuren te ope-

nen wereldwijd. We zijn heel goed op

weg, iets te goed zelfs, want de groei

in Amerika met 1.100 winkels in een

half jaar is abnormaal. We groeien te

hard en dat is niet op te vangen. Daardoor hebben we problemen met leveren,

maar er is sinds oktober vorig jaar een dealerstop in Europa. We konden het

niet meer aan.”

Dat hebben de dealers in Nederland ook gemerkt, want producten die besteld

werden, kregen ze niet geleverd. Dat leverde de nodige frustraties op bij beide

partijen. Jaap Waterham – country manager Benelux bij Endless – voelde zich

dan ook genoodzaakt tekst en uitleg te geven omtrent de problemen. Allereerst

was echter Jesper Nielsen aan het woord en hij vertelde vooral hoe hij met

Endless is gestart en waar het avontuur moet eindigen: aan de top.

Na deze lange introductie en veel mooie verhalen, werd uiteindelijk duidelijk

waar de problemen liggen. Beloften kunnen niet worden nagekomen, vooral

ingegeven door de zeer sterke en toch wel wat onverwachte groei. Problemen

zijn er echter om opgelost te worden. “Het is een proces en gedurende dat

proces moet je aanpassingen doen”, aldus Jesper Nielsen. Die aanpassingen

worden gedaan en zodoende kregen dealers – als het goed is – begin juni hun

producten uitgeleverd. Tevens werd aangegeven, om problemen in de toekomst

zo veel mogelijk te tackelen, dat de distributie voor de Benelux voor een groot

deel in Nederland komt te liggen. “We moeten het serviceniveau omhoog

halen en we doen er alles aan om jullie te helpen de verkoop te realiseren”,

zo gaf Jaap Waterham aan. “Dat betekent dat wij meer risico’s gaan nemen.”

Risico’s nemen hoort bij ondernemen. Endless heeft het merk geweldig in de

markt gezet, vraag gecreëerd bij consumenten, héél veel dealers wereldwijd

gemaakt, maar kan nu niet leveren. Het is knap hoe snel Endless gegroeid is,

maar het is daarnaast ook niet meer te behappen voor een startende onderne-

ming. Neemt niet weg dat de potentie van het merk onderkend wordt. Dealers

blijven vertrouwen hebben in Endless. Op het gebied van marketing en het

‘bouwen’ van een merk is Jesper Nielsen iemand die zijn vak zeker verstaat.

Pandora is daar hét voorbeeld van. Vertrouwen houden lijkt dan ook het devies,

want vanuit Endless wordt er alles aan gedaan om de problemen op te lossen.

Daarnaast blijft het merk zich enorm profileren richting de consument. Kijk

alleen al naar de deal met Jennifer Lopez en de advertentiecampagnes in bij-

voorbeeld Nederland, samenwerkingen met bloggers en binnenkort de expo-

sure op lokaal niveau met dealers, en je weet dat Endless naam gaat maken.

Uiteraard zijn er zorgen bij dealers en die kunnen niet weggenomen worden

door een gesprek met Jesper Nielsen. De bevlogen ondernemer droomt groot

en laat zich niet van de wijs brengen door tegenslagen. Het feit blijft dat hij

juweliers nodig heeft om zijn producten te verkopen. U bent zijn ‘local hero’s’.

“Jullie weten hoe je de producten moet verkopen en wat je daarvoor nodig

hebt. Ik reik jullie de tools aan om dat te bewerkstelligen. We willen samen-

werken en we gaan veranderen. Wij vinden dit natuurlijk ook niet leuk, maar

de problemen worden verholpen”, aldus Jesper tot slot.

Meer informatie: Endless Jewelry

bnl@endlessjewelry.eu www.endless-jewelry.eu

Het is nog maar anderhalf jaar geleden dat Endless Jewelry voor het eerst op

het wereldtoneel verscheen en sindsdien is het enorm hard gegaan. Achttien

maanden later is de naam van Endless gevestigd. Het sieradenmerk wordt

verkocht in eenentwintig landen, heeft 3.500 dealers, een omzet van dertig

miljoen dollar in 2014 en Jennifer Lopez als boegbeeld. Wat een ongekend

succes, maar het succes heeft ook zeker een keerzijde. De snelle groei heeft

geresulteerd in leveringsproblemen. Resultaat: ontevreden klanten, niet

nagekomen beloften en veel frustraties. Reden voor Endless Benelux om een

road show te organiseren waar Jesper Nielsen tekst en uitleg kwam geven

aan dealers. Ook de redactie van vaktijdschrift De Juwelier was aanwezig

om de verhalen aan te horen. “We gaan ons aanpassen en dit oplossen”, was

de strekking van het verhaal.

Endless

verbetert leveringen