Previous Page  31 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 31 / 68 Next Page
Page Background

D

E

J

U W E L I E R

N R

3 2 0 1 6 31

S

I E R A D E N

MELANO

ZET

BELANGRIJKE STAPPEN

“We hebben begin dit jaar ons nieuwe pand betrokken”, zo begint Wim.

“De verhuizing had nogal wat voeten in aarde. De afgelopen maanden heb-

ben voor ons in het teken gestaan van het MelanO-DNA implementeren in

het pand. Dat wil zeggen veel kleur en mooie open ruimtes. Alles is er aan

gedaan zodat onze medewerkers optimaal kunnen werken. Creatieve ruimtes

zorgen ervoor dat onze designers het beste in zichzelf naar boven kunnen

halen. Het magazijn en alle medewerkers nemen eind juni ook hun plek in

op onze nieuwe locatie. We zijn nu al helemaal op ons plek. Het voelt goed.”

SERVICE

Om partners zo goed mogelijk te bedienen, is er tevens enorm geïnvesteerd

in het automatisch picken van de orders. “Service staat nog steeds heel hoog

bij ons in het vaandel”, aldus Wim. “Niet alleen op productgebied, maar ook

bij het leveren van producten streven wij het hoogste na. Daarom hebben

wij veel geld geïnvesteerd in een machine die orders automatisch verwerkt.

Zodoende kunnen we bestelling sneller, maar ook foutloos leveren. Het assor-

timent is natuurlijk heel divers en we zullen ons op productniveau blijven

ontwikkelen. Dan is het belangrijk dat je snel en goed kunt leveren.”

Daarnaast heeft het management van MelanO ook nadrukkelijk gekeken naar

de toekomst. Hoe ziet de consument eruit? En wat zijn de behoeften uit de

markt? Wim: “De consument verandert, net als zijn of haar wensen. Wij moe-

ten inspelen op hun behoeften. Dat houdt in dat we meer lokaal moeten kij-

ken naar die wensen en snel moeten kunnen schakelen. Wij willen ons meer

en meer als sparringpartner opwerpen en onze klanten adviseren waar moge-

lijk. We hebben intern heel veel kennis en knowhow en onze klanten hebben

daarbij natuurlijk ook veel kennis waar wij van willen leren. Het begint bij

het delen van informatie.”

MELANO IS ZICH DE LAATSTE JAREN ENORM AAN HET ONTWIKKELEN. NIET ALLEEN ALS MERK, MAAR ZEER ZEKER OOK ALS ORGANISATIE.

WE WETEN ALLEMAAL DAT GROEI ZORGT VOOR EEN ANDERE DYNAMIEK BINNEN EEN BEDRIJF. JE MOET ALS BEDRIJF STAPPEN MAKEN.

HEEL SIMPEL GEZEGD: JE MOET PROFESSIONALISEREN. DAARBIJ HOUDT MELANO HET KOOPGEDRAG EN DE WENSEN VAN DE CONSUMENT

SCHERP IN DE GATEN. HET BEDRIJF HEEFT GECONCLUDEERD DAT ER STEEDS SNELLER MOET INGESPEELD WORDEN OP DE BEHOEFTEN VAN

DE KLANTEN. “DAN KUN JE JE ALS ONDERNEMER ONDERSCHEIDEN”, ZO VERTELT WIM BEEKWILDER. OOK VERTELT HIJ OVER DE MEEST

RECENTE STAPPEN DIE ZIJN GEZET DOOR MELANO OM KLANTEN ZO OPTIMAAL MOGELIJK TE BLIJVEN BEDIENEN.

MARKETING

Op marketinggebied heeft MelanO de afgelopen tijd natuurlijk al enorme

stappen gemaakt. Maar stilstand betekent achteruitgang, zo weet Wim ook.

“We richten ons met de marketingcampagnes duidelijk op vrouwen en haar

geluksmomenten met vriendinnen. Dat gaan we verder uitbreiden door ons

meer te richten op de stijlen van de vrouw. Vrouwen zijn drie keer per dag

een andere vrouw: op het werk zijn ze iemand anders, dan bijvoorbeeld ’s

avonds als ze op stap zijn met vriendinnen of in de sportschool. Daar horen

andere stijlen bij. Dat gaan we nu verder uitrollen.”

Wim geeft aan dat er ook online stappen worden gezet. “Ons klantenportal

waar dealers inloggen wordt verder geoptimaliseerd. Dat houdt in dat het

allemaal wat toegankelijker wordt, maar belangrijker nog, dat we de infor-

matievoorziening vanuit MelanO richting onze partners vergroten. Staat er

een reclamecampagne op de planning? Dan moeten onze dealers weten

waar die campagne plaatsvindt, wanneer we starten én welke producten aan

bod komen, zodat ze kunnen inspelen op de vraag vanuit consumenten. Dat

wordt nu allemaal inzichtelijk op onze website. We moeten onze klanten zo

goed mogelijk faciliteren, des te beter de gezamenlijke resultaten.”

Meer informatie:

MelanO

Tel. 046-4261717

www.melano-jewelry.com