D
E
J
U W E L I E R
N R
3 2 0 1 6 31
S
I E R A D E N
MELANO
ZET
BELANGRIJKE STAPPEN
“We hebben begin dit jaar ons nieuwe pand betrokken”, zo begint Wim.
“De verhuizing had nogal wat voeten in aarde. De afgelopen maanden heb-
ben voor ons in het teken gestaan van het MelanO-DNA implementeren in
het pand. Dat wil zeggen veel kleur en mooie open ruimtes. Alles is er aan
gedaan zodat onze medewerkers optimaal kunnen werken. Creatieve ruimtes
zorgen ervoor dat onze designers het beste in zichzelf naar boven kunnen
halen. Het magazijn en alle medewerkers nemen eind juni ook hun plek in
op onze nieuwe locatie. We zijn nu al helemaal op ons plek. Het voelt goed.”
SERVICE
Om partners zo goed mogelijk te bedienen, is er tevens enorm geïnvesteerd
in het automatisch picken van de orders. “Service staat nog steeds heel hoog
bij ons in het vaandel”, aldus Wim. “Niet alleen op productgebied, maar ook
bij het leveren van producten streven wij het hoogste na. Daarom hebben
wij veel geld geïnvesteerd in een machine die orders automatisch verwerkt.
Zodoende kunnen we bestelling sneller, maar ook foutloos leveren. Het assor-
timent is natuurlijk heel divers en we zullen ons op productniveau blijven
ontwikkelen. Dan is het belangrijk dat je snel en goed kunt leveren.”
Daarnaast heeft het management van MelanO ook nadrukkelijk gekeken naar
de toekomst. Hoe ziet de consument eruit? En wat zijn de behoeften uit de
markt? Wim: “De consument verandert, net als zijn of haar wensen. Wij moe-
ten inspelen op hun behoeften. Dat houdt in dat we meer lokaal moeten kij-
ken naar die wensen en snel moeten kunnen schakelen. Wij willen ons meer
en meer als sparringpartner opwerpen en onze klanten adviseren waar moge-
lijk. We hebben intern heel veel kennis en knowhow en onze klanten hebben
daarbij natuurlijk ook veel kennis waar wij van willen leren. Het begint bij
het delen van informatie.”
MELANO IS ZICH DE LAATSTE JAREN ENORM AAN HET ONTWIKKELEN. NIET ALLEEN ALS MERK, MAAR ZEER ZEKER OOK ALS ORGANISATIE.
WE WETEN ALLEMAAL DAT GROEI ZORGT VOOR EEN ANDERE DYNAMIEK BINNEN EEN BEDRIJF. JE MOET ALS BEDRIJF STAPPEN MAKEN.
HEEL SIMPEL GEZEGD: JE MOET PROFESSIONALISEREN. DAARBIJ HOUDT MELANO HET KOOPGEDRAG EN DE WENSEN VAN DE CONSUMENT
SCHERP IN DE GATEN. HET BEDRIJF HEEFT GECONCLUDEERD DAT ER STEEDS SNELLER MOET INGESPEELD WORDEN OP DE BEHOEFTEN VAN
DE KLANTEN. “DAN KUN JE JE ALS ONDERNEMER ONDERSCHEIDEN”, ZO VERTELT WIM BEEKWILDER. OOK VERTELT HIJ OVER DE MEEST
RECENTE STAPPEN DIE ZIJN GEZET DOOR MELANO OM KLANTEN ZO OPTIMAAL MOGELIJK TE BLIJVEN BEDIENEN.
MARKETING
Op marketinggebied heeft MelanO de afgelopen tijd natuurlijk al enorme
stappen gemaakt. Maar stilstand betekent achteruitgang, zo weet Wim ook.
“We richten ons met de marketingcampagnes duidelijk op vrouwen en haar
geluksmomenten met vriendinnen. Dat gaan we verder uitbreiden door ons
meer te richten op de stijlen van de vrouw. Vrouwen zijn drie keer per dag
een andere vrouw: op het werk zijn ze iemand anders, dan bijvoorbeeld ’s
avonds als ze op stap zijn met vriendinnen of in de sportschool. Daar horen
andere stijlen bij. Dat gaan we nu verder uitrollen.”
Wim geeft aan dat er ook online stappen worden gezet. “Ons klantenportal
waar dealers inloggen wordt verder geoptimaliseerd. Dat houdt in dat het
allemaal wat toegankelijker wordt, maar belangrijker nog, dat we de infor-
matievoorziening vanuit MelanO richting onze partners vergroten. Staat er
een reclamecampagne op de planning? Dan moeten onze dealers weten
waar die campagne plaatsvindt, wanneer we starten én welke producten aan
bod komen, zodat ze kunnen inspelen op de vraag vanuit consumenten. Dat
wordt nu allemaal inzichtelijk op onze website. We moeten onze klanten zo
goed mogelijk faciliteren, des te beter de gezamenlijke resultaten.”
Meer informatie:
MelanO
Tel. 046-4261717
www.melano-jewelry.com