36
D
E
J
U W E L I E R
N R
3 2 0 1 6
I
N T E R V I E W
KUN JE WAT OVER JEZELF VERTELLEN?
“Ik ben al weer 27 jaar geleden gestart bij Van Kempen & Begeer en zodoen-
de zijdelings met de juweliersbranche in aanraking gekomen. Vervolgens
ben ik werkzaam geweest bij de huidige Richemont Group als Salesmanager
van Baume & Mercier en Montblanc en sinds tien jaar ben ik in Nederland
verantwoordelijk voor de verkoop van het prachtige horlogemerk EBEL in
Nederland.”
HOE BEN JE BIJ EBEL TERECHT GEKOMEN?
“Ik was al tien jaar werkzaam bij Richemont en zag de uitdaging bij EBEL.
Het merk was net overgenomen door de MGI Luxury Group en ik wilde graag
onderdeel zijn van hun ambitieuze plannen met EBEL. Zodoende ben ik over-
gestapt, na een belletje van Loek Oprinsen, destijds de Managing Director
van MGI Northern Europe, te München, die mij overtuigde over de plannen
met EBEL. In de afgelopen tien jaar is er veel gebeurd. EBEL heeft zich verder
ontwikkeld en doet weer waar het goed in is: stijlvolle, herkenbare en moder-
ne luxe horloges ontwikkelen.”
DE MERKEN EBEL, LOCMAN, MONTEGRAPPA, CHARRIOL EN LOUIS
ERARD VALLEN IN NEDERLAND ONDER DE VERANTWOORDELIJKHEID
VAN ROB VAN MULLEM, SALESMANAGER VAN INTERNATIONAL
LUXURY PARTNERS (ILP). DE 49-JARIGE VAN MULLEM IS AL 27 JAAR
BEKEND IN DE JUWELIERSBRANCHE EN HEEFT DUS DE NODIGE
ERVARING OPGEBOUWD. DIE ERVARING GEBRUIKT HIJ NU OM DE
MERKEN ZOALS HIERBOVEN BENOEMD GOED IN DE MARKT TE ZET-
TEN. WIJ SPRAKEN MET VAN MULLEM OVER ZIJN ERVARING EN DE
VERSCHILLENDE MERKEN DIE HIJ VOERT.
HOE ZIE JIJ EBEL ALS MERK?
“In de door mannen gedomineerde horlogewereld is EBEL een opvallende uit-
zondering. Aan de wieg van het merk staan namelijk een man en een vrouw,
het echtpaar Eugène Blum en Alice Lévy. EBEL is in 1911 opgericht en altijd
trouw gebleven aan de eigen kernwaarden: de vervaardiging van hoogwaar-
dige Zwitserse horloge waarin technische deskundigheid wordt gecombineerd
INTERNATIONAL LUXURY PARTNERS
PROFILEERT ZICH ALS
TOTAALLEVERANCIER
De opvallende banden van Charriol
EBEL Wave Grande