Previous Page  31 / 116 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 31 / 116 Next Page
Page Background

D

E

J

U W E L I E R

N R

4 2 0 1 5 31

J

E W E L S

& W

A T C H E S

N

A J A A R S B E U R S

Allereerst spraken wij dus met René Migchelsen om te vragen naar de kenmer-

kende aspecten van MY iMenso. “Dat MY iMenso nu zo belangrijk is geworden

in de Nederlandse markt is het gevolg van een goed doordacht marketing-

concept waarbij de consument vooral wordt aangesproken op trend, kwaliteit

en duurzaamheid verpakt in een hedendaags jasje. Zo is de gehele collectie

gemaakt van 925 zilver en natuurlijke stenen en zijn de prijzen gewoon

heel scherp. De innovatiedrang van MY

iMenso spreekt boekdelen. De vele series

die MY iMenso ontwikkeld heeft, weten

de consument en de juwelier elke keer

weer te boeien, waardoor je echt ziet dat

de consument helemaal voor MY iMenso

gaat. Het merk biedt dan ook alle moge-

lijke facetten van de sieradenbranche:

colliers en medaillons, armbanden, rin-

gen, oorbellen en horloges die allemaal

gepersonaliseerd kunnen worden. Dat

alles met strategische marketingcampag-

nes, zoals vele tv-spots, online campag-

nes en magazine-advertenties hebben

het merk bij de consument de nodige

bekendheid gegeven.”

Waarom kiest men voor MY iMenso?

Het klinkt inderdaad mooi, maar wat zeggen de ervaringsdeskundigen over MY

iMenso? Wij benaderden vier juweliers (Broekhuis Juwelier, Juwelier Ben de

Haan, Juwelier Van der Zwart en Juwelier Schrauwen) in het land die werken

met het allround sieradenmerk om hen te vragen wat MY iMenso nu zo uniek

maakt? Dick Broekhuis van Broekhuis Juwelier in Steenbergen werkt sinds

februari 2013 met MY iMenso en de voornaamste reden om voor MY iMenso

te kiezen is de kwaliteit en de diversiteit in het aanbod, zo horen wij. “Wij

hebben gekozen voor MY iMenso vanwege de kwaliteit die door de ontwik-

kelaars is gekozen voor dit marktsegment. Na een gedegen onderzoek naar de

wensen van onze klanten bleek dat zij geen prijs stelden op de varianten met

veelal onedele materialen. De mensen achter MY iMenso hebben vanaf dag

één gekozen om de sieraden uit te voeren in echt zilver. Een keuze waar we

als juweliers blij mee zijn en waardoor we de service kunnen bieden waarop

onze klanten recht hebben. Daarnaast werd ons door de accountmanager

duidelijk gemaakt dat de mensen achter MY iMenso veel tijd en geld steken in

de doorontwikkeling van het product en dat ze open staan voor wensen uit de

markt. Iets dat veel leveranciers van de zogenaamde spaarsystemen niet willen

of eenvoudigweg niet kunnen verwezenlijken door de opgelegde strategie van

bovenaf.”

Ook Juwelier Ben de Haan uit het Noord-Hollandse Blokker vroegen we naar

de keuze voor MY iMenso. “We werken sinds mei 2011 met MY iMenso en de

keuze voor het merk kwam door onze goede ervaring met andere systemen van

Bene-Lux Jewels. Daarnaast kwamen er bij ons in de winkel regelmatig klanten

met wisselmunten die van andere merken waren en elders gekocht bleken te

zijn, waar de kwaliteit gewoon niet toereikend was. Over MY iMenso waren

we meteen laaiend enthousiast.”

Het blijkt dat de hoogwaardigheid van de sieraden een onderscheidend aspect

is van MY iMenso. Ook Juwelier Schrauwen uit Zundert – sinds het voorjaar

van 2011 dealer van MY iMenso – geeft aan dat kwaliteit uiteindelijk de door-

slag gaf om te starten. Mireille Schrauwen: “We hebben eerst alle merken goed

vergeleken. De keuze voor ons om voor dit kwaliteitsproduct te kiezen was

gemakkelijk, want mensen uit de branche zitten hierachter, die weten waar ze

over praten en die gaan voor kwaliteit. Tevens staat men open voor ideeën van

klanten en alles is gemaakt van echt zilver. Dit maakt het een echt juweliers-

waardig product.”

MY iMenso heeft zich in een paar jaar tijd tot één van de grotere sieraden-

merken van Nederland ontpopt. Nederland heeft natuurlijk de muntentrend

gehad waar ook MY iMenso haar voordeel van heeft gehad, maar gelijktijdig

heeft het merk zich vanaf dag één ook daar direct van gedistantieerd. “MY

iMenso heeft altijd getracht met een duurzame en afwijkende collectie te

komen ten opzichte van de collega’s”, aldus René Migchelsen van Bene-Lux

Jewels. “Nu horen wij vaak dat MY iMenso ‘uit de mode’ zou zijn, omdat de

muntentrend niet meer op haar hoogtepunt is. Dat eerste is onzin, want MY

iMenso is veel meer dan alleen een muntenspaarconcept.” Allemaal mooie

woorden, maar hoe staan de ervaringsdeskundigen tegenover MY iMenso?

Daarom hebben we de vrijheid genomen om een aantal MY iMenso-dealers

te benaderen en te vragen naar hun ervaring met MY iMenso.

De meerwaarde van

MY iMenso

volgens de dealers

“MY iMenso is een echt

juwelierswaardig product”

Mary van der Zwart

Lees verder op volgende pagina