D
E
J
U W E L I E R
N R
4 2 0 1 5 31
J
E W E L S
& W
A T C H E S
N
A J A A R S B E U R S
Allereerst spraken wij dus met René Migchelsen om te vragen naar de kenmer-
kende aspecten van MY iMenso. “Dat MY iMenso nu zo belangrijk is geworden
in de Nederlandse markt is het gevolg van een goed doordacht marketing-
concept waarbij de consument vooral wordt aangesproken op trend, kwaliteit
en duurzaamheid verpakt in een hedendaags jasje. Zo is de gehele collectie
gemaakt van 925 zilver en natuurlijke stenen en zijn de prijzen gewoon
heel scherp. De innovatiedrang van MY
iMenso spreekt boekdelen. De vele series
die MY iMenso ontwikkeld heeft, weten
de consument en de juwelier elke keer
weer te boeien, waardoor je echt ziet dat
de consument helemaal voor MY iMenso
gaat. Het merk biedt dan ook alle moge-
lijke facetten van de sieradenbranche:
colliers en medaillons, armbanden, rin-
gen, oorbellen en horloges die allemaal
gepersonaliseerd kunnen worden. Dat
alles met strategische marketingcampag-
nes, zoals vele tv-spots, online campag-
nes en magazine-advertenties hebben
het merk bij de consument de nodige
bekendheid gegeven.”
Waarom kiest men voor MY iMenso?
Het klinkt inderdaad mooi, maar wat zeggen de ervaringsdeskundigen over MY
iMenso? Wij benaderden vier juweliers (Broekhuis Juwelier, Juwelier Ben de
Haan, Juwelier Van der Zwart en Juwelier Schrauwen) in het land die werken
met het allround sieradenmerk om hen te vragen wat MY iMenso nu zo uniek
maakt? Dick Broekhuis van Broekhuis Juwelier in Steenbergen werkt sinds
februari 2013 met MY iMenso en de voornaamste reden om voor MY iMenso
te kiezen is de kwaliteit en de diversiteit in het aanbod, zo horen wij. “Wij
hebben gekozen voor MY iMenso vanwege de kwaliteit die door de ontwik-
kelaars is gekozen voor dit marktsegment. Na een gedegen onderzoek naar de
wensen van onze klanten bleek dat zij geen prijs stelden op de varianten met
veelal onedele materialen. De mensen achter MY iMenso hebben vanaf dag
één gekozen om de sieraden uit te voeren in echt zilver. Een keuze waar we
als juweliers blij mee zijn en waardoor we de service kunnen bieden waarop
onze klanten recht hebben. Daarnaast werd ons door de accountmanager
duidelijk gemaakt dat de mensen achter MY iMenso veel tijd en geld steken in
de doorontwikkeling van het product en dat ze open staan voor wensen uit de
markt. Iets dat veel leveranciers van de zogenaamde spaarsystemen niet willen
of eenvoudigweg niet kunnen verwezenlijken door de opgelegde strategie van
bovenaf.”
Ook Juwelier Ben de Haan uit het Noord-Hollandse Blokker vroegen we naar
de keuze voor MY iMenso. “We werken sinds mei 2011 met MY iMenso en de
keuze voor het merk kwam door onze goede ervaring met andere systemen van
Bene-Lux Jewels. Daarnaast kwamen er bij ons in de winkel regelmatig klanten
met wisselmunten die van andere merken waren en elders gekocht bleken te
zijn, waar de kwaliteit gewoon niet toereikend was. Over MY iMenso waren
we meteen laaiend enthousiast.”
Het blijkt dat de hoogwaardigheid van de sieraden een onderscheidend aspect
is van MY iMenso. Ook Juwelier Schrauwen uit Zundert – sinds het voorjaar
van 2011 dealer van MY iMenso – geeft aan dat kwaliteit uiteindelijk de door-
slag gaf om te starten. Mireille Schrauwen: “We hebben eerst alle merken goed
vergeleken. De keuze voor ons om voor dit kwaliteitsproduct te kiezen was
gemakkelijk, want mensen uit de branche zitten hierachter, die weten waar ze
over praten en die gaan voor kwaliteit. Tevens staat men open voor ideeën van
klanten en alles is gemaakt van echt zilver. Dit maakt het een echt juweliers-
waardig product.”
MY iMenso heeft zich in een paar jaar tijd tot één van de grotere sieraden-
merken van Nederland ontpopt. Nederland heeft natuurlijk de muntentrend
gehad waar ook MY iMenso haar voordeel van heeft gehad, maar gelijktijdig
heeft het merk zich vanaf dag één ook daar direct van gedistantieerd. “MY
iMenso heeft altijd getracht met een duurzame en afwijkende collectie te
komen ten opzichte van de collega’s”, aldus René Migchelsen van Bene-Lux
Jewels. “Nu horen wij vaak dat MY iMenso ‘uit de mode’ zou zijn, omdat de
muntentrend niet meer op haar hoogtepunt is. Dat eerste is onzin, want MY
iMenso is veel meer dan alleen een muntenspaarconcept.” Allemaal mooie
woorden, maar hoe staan de ervaringsdeskundigen tegenover MY iMenso?
Daarom hebben we de vrijheid genomen om een aantal MY iMenso-dealers
te benaderen en te vragen naar hun ervaring met MY iMenso.
De meerwaarde van
MY iMenso
volgens de dealers
“MY iMenso is een echt
juwelierswaardig product”
Mary van der Zwart
Lees verder op volgende pagina
▶