D
E
J
U W E L I E R
N R
4 2 0 1 5 33
kopen we graag de meest exclusieve uitvoeringen, maar de praktijk leert ons
dat we vanuit de basis moeten werken en de klant de ruimte moeten geven om
ook in dit concept door te groeien.”
Hoe is de ondersteuning vanuit Bene-Lux Jewels?
En mocht er dan een keer iets zijn met de MY iMenso-sieraden, zorgt Bene-
Lux Jewels voor een passende oplossing. “Ik kan kort maar krachtig zijn over
de service vanuit Bene-Lux Jewels: die is prima! We hebben sowieso vrijwel
geen problemen en als er eens iets is, wordt het altijd opgelost door Bene-Lux
Jewels, aldus Mireille Schrauwen. Ook Ben de Haan is te spreken over de
ondersteuning vanuit Bene-Lux Jewels. “Ze doen totaal niet moeilijk. Als er iets
niet goed is, dan wordt het opgelost.”
“De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat we eigenlijk zeer weinig servicepro-
blemen hebben. Als er iets is, dan lossen we het zelf op en als dat niet gaat
dan heb ik nog niet meegemaakt dat Bene-Lux Jewels mij geen oplossing kon
bieden. Toevallig hadden we laatst een insignia met parelmoer-inleg die niet
meer in de collectie te vinden was. Na een kort mailtje met de vraag of ze iets
voor me konden betekenen had ik binnen twee dagen stukjes parelmoer in huis
van exact de goede uitvoering. Wij blij, de klant blij en een perfecte service van
Bene-Lux Jewels”, vertelt Dick Broekhuis. “De service is gewoon uitstekend
en de samenwerking verloopt al jaren probleemloos, mede door de geweldige
ondersteuning van onze super vertegenwoordigster Natasja”, zo is Mary van
der Zwart complimenteus.
Nieuwe display
Juwelier Van der Zwart en Broekhuis Juwelier werken sinds kort met de nieuw-
ste display van MY iMenso. Ze zijn zeer te spreken over de nieuwe manier van
presenteren. “De nieuwe display is werkelijk een plaatje om te zien. Je hebt in
één oogopslag het grootste gedeelte van de collectie in beeld. Het is net een
snoepwinkel.” Dat kan Dick Broekhuis beamen. “Het ziet er gewoon super uit
en het draagt bij aan de verkoop van de producten.”
Kunt u andere juweliers aanraden met MY iMenso te werken?
Eigenlijk kunnen we concluderen dat alle ondervraagde partijen meer dan
tevreden zijn met MY iMenso. Sterker nog: alle juweliers raden collega’s aan,
mits er ruimte is, om het merk te gaan verkopen. “Het is zeker het overwegen
waard, maar ik zou dan wel direct met een complete collectie starten, anders
heeft het weinig zin”, stelt Mary van
der Zwart. “Zoals uit ons verhaal al
blijkt zijn wij zeer enthousiast over
MY iMenso”, zo citeren wij Mireille
Schrauwen. “En we werken al vier
jaar met MY iMenso. Ik kan andere
juweliers dus zeker aanraden om
MY iMenso op te nemen.”
“Ik kan andere juweliers zeker aan-
raden dit merk op te nemen”, zegt
Ben de Haan overtuigend. “Het
argument dat alles van echt zilver
is en de grote keuze helpt omzet
te maken. Als wij op een feest met
honderd personen geweest zijn, dan zien wij niet veel mensen met MY iMenso,
dus er is nog genoeg ruimte voor verbetering. Wij adverteren er wel veel mee,
want consumenten moeten ook zien wat er te koop is.”
Dick Broekhuis vult aan: “Belangrijk is dat er plaats is in de winkel voor een
correcte presentatie en uiteraard moeten de medewerkers enthousiast zijn over
het concept. Als deze factoren aanwezig zijn dan zou ik zeker instappen. De
omzetmogelijkheden zijn goed tot zeer goed. U moet niet verbaasd staan te
kijken als u een omloopsnelheid van vier tot vijf keer uw investering realiseert.
Met andere woorden: hebt u nog wat investeringsruimte en hebt u nog plaats in
uw bedrijf? Dan is de overweging MY iMenso op te nemen zeker aan de orde.”
Meer informatie:
Bene-Lux Jewels
Tel. + 31 (0)85 8880599 & +32 (0)89 656115
www.myimenso.comJ&W-stand: A.152
“Heel veel klanten die ermee
beginnen, zien wij weer in de
winkel terug”
Dick Broekhuis