J
E W E L S
& W
A T C H E S
N
A J A A R S B E U R S
D
E
J
U W E L I E R
N R
4 2 0 1 5 57
– dus moeder en dochter, of zussen – die geluksmomenten met elkaar delen.
Zo kwamen we op de slogan ‘Colour your Moment’ en dat houdt ook in dat
we in onze reclame-uitingen alleen maar vrouwen samen afbeelden. De her-
kenbare momenten, zoals een moeder die haar dochter als bruid ziet, worden
zodoende gebruikt in onze campagnes, waarin we gebruik hebben gemaakt
van actrices omdat zij emotie kunnen overbrengen op een foto. Met Valentijn
zie je van ons dus ook geen man die zijn vriendin verrast met een MelanO-
sieraad. Je ziet een vrouw die haar vriendin laat zien wat ze gekregen heeft.
Dus vriendinnen onder elkaar is onze doelgroep.”
Producten
Ook op productgebied heeft MelanO natuurlijk ontwikkelingen doorgemaakt
de laatste jaren. Waar voorheen de producten werden uitgebracht onder de
noemer ‘ring’, ‘armband’ of ‘collier’ zijn er nu collecties zoals Vivid en Twisted.
“Daarnaast hebben we alle producten een vrouwennaam gegeven. Dat draag
bij aan de beleving en het verhaal van MelanO, maar het maakt het tevens
persoonlijker en emotioneler. De collecties worden steeds verder gevormd
en uiteraard hebben we ook tijdens de Najaarsbeurs weer een groot aantal
noviteiten (daar leest u elders in dit blad meer over red.) die we presenteren
in onze stand.”
POS-materiaal
De volgende stap was het verhaal van MelanO doortrekken naar het Point of
Sale-materiaal. “Onze nieuwe displays zijn gemaakt om de producten eruit
te laten springen. De displays zijn vervaardigd van roestvrij staal en daardoor
komen de sieraden er heel mooi uit. Daarnaast bieden we dealerboeken aan
in de nieuwe beleving van MelanO en zijn er consumentenfolders ontwikkeld
om in te spelen op de geluksmomenten die vrouwen delen. Zwart-wit beeld en
de producten in kleur. Ook hierdoor komen de sieraden echt op de voorgrond
te staan. Het is helemaal naar onze wens.”
Toekomst
Dat MelanO grote stappen heeft gemaakt kunnen we wel concluderen uit het
verhaal van Jeanne. “Maar dat betekent niet dat we nu stoppen met ontwik-
kelen. Er is nog genoeg te doen, maar we weten voor onszelf nu beter wie we
zijn en waar we naartoe willen. Dit was een belangrijke stap voor MelanO,
maar daarnaast ook een noodzakelijke. Stilzitten en afwachten is geen optie.
Je moet jezelf blijven ontwikkelen en dat geldt voor iedereen binnen MelanO,
maar ook voor onze klanten. Wij denken in ieder geval zo klaar te zijn voor
de toekomst en we hopen dat we deze groei kunnen vasthouden. Er is in ieder
geval nog genoeg potentie.”
Voor meer informatie: MelanO
Tel. 046-4261717,
www.melano-jewelry.com,J&W-stand: C.332
“Door de enorme groei die we meemaakten, was het echt
nodig om het merk MelanO duidelijk te positioneren. De juiste
uitstraling, het juiste verhaal, de juiste beleving en het juiste
gevoel opwekken. Dat is dan ook de afgelopen twee jaar
gebeurd”