Previous Page  57 / 116 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 57 / 116 Next Page
Page Background

J

E W E L S

& W

A T C H E S

N

A J A A R S B E U R S

D

E

J

U W E L I E R

N R

4 2 0 1 5 57

– dus moeder en dochter, of zussen – die geluksmomenten met elkaar delen.

Zo kwamen we op de slogan ‘Colour your Moment’ en dat houdt ook in dat

we in onze reclame-uitingen alleen maar vrouwen samen afbeelden. De her-

kenbare momenten, zoals een moeder die haar dochter als bruid ziet, worden

zodoende gebruikt in onze campagnes, waarin we gebruik hebben gemaakt

van actrices omdat zij emotie kunnen overbrengen op een foto. Met Valentijn

zie je van ons dus ook geen man die zijn vriendin verrast met een MelanO-

sieraad. Je ziet een vrouw die haar vriendin laat zien wat ze gekregen heeft.

Dus vriendinnen onder elkaar is onze doelgroep.”

Producten

Ook op productgebied heeft MelanO natuurlijk ontwikkelingen doorgemaakt

de laatste jaren. Waar voorheen de producten werden uitgebracht onder de

noemer ‘ring’, ‘armband’ of ‘collier’ zijn er nu collecties zoals Vivid en Twisted.

“Daarnaast hebben we alle producten een vrouwennaam gegeven. Dat draag

bij aan de beleving en het verhaal van MelanO, maar het maakt het tevens

persoonlijker en emotioneler. De collecties worden steeds verder gevormd

en uiteraard hebben we ook tijdens de Najaarsbeurs weer een groot aantal

noviteiten (daar leest u elders in dit blad meer over red.) die we presenteren

in onze stand.”

POS-materiaal

De volgende stap was het verhaal van MelanO doortrekken naar het Point of

Sale-materiaal. “Onze nieuwe displays zijn gemaakt om de producten eruit

te laten springen. De displays zijn vervaardigd van roestvrij staal en daardoor

komen de sieraden er heel mooi uit. Daarnaast bieden we dealerboeken aan

in de nieuwe beleving van MelanO en zijn er consumentenfolders ontwikkeld

om in te spelen op de geluksmomenten die vrouwen delen. Zwart-wit beeld en

de producten in kleur. Ook hierdoor komen de sieraden echt op de voorgrond

te staan. Het is helemaal naar onze wens.”

Toekomst

Dat MelanO grote stappen heeft gemaakt kunnen we wel concluderen uit het

verhaal van Jeanne. “Maar dat betekent niet dat we nu stoppen met ontwik-

kelen. Er is nog genoeg te doen, maar we weten voor onszelf nu beter wie we

zijn en waar we naartoe willen. Dit was een belangrijke stap voor MelanO,

maar daarnaast ook een noodzakelijke. Stilzitten en afwachten is geen optie.

Je moet jezelf blijven ontwikkelen en dat geldt voor iedereen binnen MelanO,

maar ook voor onze klanten. Wij denken in ieder geval zo klaar te zijn voor

de toekomst en we hopen dat we deze groei kunnen vasthouden. Er is in ieder

geval nog genoeg potentie.”

Voor meer informatie: MelanO

Tel. 046-4261717,

www.melano-jewelry.com,

J&W-stand: C.332

“Door de enorme groei die we meemaakten, was het echt

nodig om het merk MelanO duidelijk te positioneren. De juiste

uitstraling, het juiste verhaal, de juiste beleving en het juiste

gevoel opwekken. Dat is dan ook de afgelopen twee jaar

gebeurd”