Previous Page  29 / 114 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 29 / 114 Next Page
Page Background

I

N T E R V I E W

D

E

J

U W E L I E R

N R

4 2 0 1 6 29

NEEMT HEFT IN EIGEN HANDEN

TW STEEL

Kun je uitleggen waarom deze beslissing is genomen?

“Er zijn helaas intern wat problemen ontstaan bij

TimeDistrict.com

, waar-

door wij ons genoodzaakt zagen een beslissing te nemen”, zo start Jordy

Cobelens. “We hebben een lange en zeer succesvolle samenwerking gehad

met

TimeDistrict.com

, maar door de ontstane omstandigheden waren we

het vertrouwen in een goede afloop verloren. We zagen geen andere uitweg

dan zelf TW Steel weer in de Benelux te gaan vertegenwoordigen. Het was

zeker geen makkelijke keuze, maar wel noodzakelijk om TW Steel weer de

volledige aandacht te geven die het merk verdient en het weer op het niveau

te krijgen waar het thuishoort. Niets dan lof voor

TimeDistrict.com

en het

succes dat ze de afgelopen tien jaar hebben gerealiseerd, maar dit was op dit

moment de enige beslissing die we konden nemen.”

Wat gaat er veranderen?

“We gaan onze volledige focus op TW Steel leggen. Alles wordt direct aange-

stuurd vanuit het hoofdkantoor en dat zorgt voor een groot aantal voordelen.

We hebben mensen die dedicated bezig zijn met het merk, de marketing

wordt geïntensiveerd, waarbij we gerichte campagnes gaan opzetten om TW

Steel nog beter onder de aandacht te brengen, we willen meer aandacht voor

retailers en hun wensen, maar verder blijft alles vertrouwd. De vertrouwde

gezichten blijven verbonden aan TW Steel. Zij hebben het merk de afgelopen

tien jaar goed in de markt gezet en zijn ook sinds deze zomer in dienst van

TW Steel Benelux. We gaan extra mensen aan het team toevoegen om de

markt nog beter te kunnen bedienen.”

“Voor de juwelier is dit een positieve ontwikkeling”, zo vervolgt Jordy. “Met

de marketingcampagnes gaan we meer aandacht voor TW Steel genereren en

dat leidt uiteindelijk tot meer omzet in de winkels natuurlijk. Daarnaast zijn

we ook op de voor TW Steel vertrouwde plek aanwezig tijdens de Jewels &

Watches Najaarsbeurs.”

Wat mogen we verwachten als het gaat om productontwikkeling?

“We hebben dit jaar natuurlijk al de Maverick-collectie geintroduceerd, waar-

mee we een nieuwe weg zijn ingeslagen, maar we hebben wel vastgehouden

aan ons eigen DNA. De reacties op deze collectie zijn louter positief. Dit

najaar introduceren we de CEO Adesso. De kroonkap en haak hebben naast

een herzien design ook een nieuwe functie: de kroonkap is een solide screw

down kroon – die groter en handzamer is, terwijl de haak de functie van

pusher heeft om de chronograaf te bedienen. De stijl van deze collectie ligt

in lijn met de Canteen-modellen, maar dan in een chiquer en wat luxer jasje.

Deze nieuwe collectie is te zien tijdens de Jewels & Watches Najaarsbeurs,

waar we TW Steel ook als merk presenteren.”

Meer informatie:

TW Steel Benelux

Tel. 075-204 7100

www.twsteel.nl

J&W-Stand: C.322

OVERSIZED HORLOGEMERK TW STEEL HEEFT EEN NIEUWE DISTRIBUTEUR. HET AFGE-

LOPEN DECENNIA WERD TW STEEL VERTEGENWOORDIGD DOOR TIMEDISTRICT.

COM, MAAR SINDS DEZE ZOMER HEEFT TW STEEL BENELUX DE TOUWTJES ZELF IN

HANDEN GENOMEN. WIJ SPRAKEN MET TW STEEL CEO JORDY COBELENS EN HIJ

GEEFT UITLEG WAAROM HET BEDRIJF DEZE STAP HEEFT GENOMEN.

De nieuwe CEO Adesso

Jordy Cobelens