I
N T E R V I E W
D
E
J
U W E L I E R
N R
4 2 0 1 6 29
NEEMT HEFT IN EIGEN HANDEN
TW STEEL
Kun je uitleggen waarom deze beslissing is genomen?
“Er zijn helaas intern wat problemen ontstaan bij
TimeDistrict.com, waar-
door wij ons genoodzaakt zagen een beslissing te nemen”, zo start Jordy
Cobelens. “We hebben een lange en zeer succesvolle samenwerking gehad
met
TimeDistrict.com, maar door de ontstane omstandigheden waren we
het vertrouwen in een goede afloop verloren. We zagen geen andere uitweg
dan zelf TW Steel weer in de Benelux te gaan vertegenwoordigen. Het was
zeker geen makkelijke keuze, maar wel noodzakelijk om TW Steel weer de
volledige aandacht te geven die het merk verdient en het weer op het niveau
te krijgen waar het thuishoort. Niets dan lof voor
TimeDistrict.comen het
succes dat ze de afgelopen tien jaar hebben gerealiseerd, maar dit was op dit
moment de enige beslissing die we konden nemen.”
Wat gaat er veranderen?
“We gaan onze volledige focus op TW Steel leggen. Alles wordt direct aange-
stuurd vanuit het hoofdkantoor en dat zorgt voor een groot aantal voordelen.
We hebben mensen die dedicated bezig zijn met het merk, de marketing
wordt geïntensiveerd, waarbij we gerichte campagnes gaan opzetten om TW
Steel nog beter onder de aandacht te brengen, we willen meer aandacht voor
retailers en hun wensen, maar verder blijft alles vertrouwd. De vertrouwde
gezichten blijven verbonden aan TW Steel. Zij hebben het merk de afgelopen
tien jaar goed in de markt gezet en zijn ook sinds deze zomer in dienst van
TW Steel Benelux. We gaan extra mensen aan het team toevoegen om de
markt nog beter te kunnen bedienen.”
“Voor de juwelier is dit een positieve ontwikkeling”, zo vervolgt Jordy. “Met
de marketingcampagnes gaan we meer aandacht voor TW Steel genereren en
dat leidt uiteindelijk tot meer omzet in de winkels natuurlijk. Daarnaast zijn
we ook op de voor TW Steel vertrouwde plek aanwezig tijdens de Jewels &
Watches Najaarsbeurs.”
Wat mogen we verwachten als het gaat om productontwikkeling?
“We hebben dit jaar natuurlijk al de Maverick-collectie geintroduceerd, waar-
mee we een nieuwe weg zijn ingeslagen, maar we hebben wel vastgehouden
aan ons eigen DNA. De reacties op deze collectie zijn louter positief. Dit
najaar introduceren we de CEO Adesso. De kroonkap en haak hebben naast
een herzien design ook een nieuwe functie: de kroonkap is een solide screw
down kroon – die groter en handzamer is, terwijl de haak de functie van
pusher heeft om de chronograaf te bedienen. De stijl van deze collectie ligt
in lijn met de Canteen-modellen, maar dan in een chiquer en wat luxer jasje.
Deze nieuwe collectie is te zien tijdens de Jewels & Watches Najaarsbeurs,
waar we TW Steel ook als merk presenteren.”
Meer informatie:
TW Steel Benelux
Tel. 075-204 7100
www.twsteel.nlJ&W-Stand: C.322
OVERSIZED HORLOGEMERK TW STEEL HEEFT EEN NIEUWE DISTRIBUTEUR. HET AFGE-
LOPEN DECENNIA WERD TW STEEL VERTEGENWOORDIGD DOOR TIMEDISTRICT.
COM, MAAR SINDS DEZE ZOMER HEEFT TW STEEL BENELUX DE TOUWTJES ZELF IN
HANDEN GENOMEN. WIJ SPRAKEN MET TW STEEL CEO JORDY COBELENS EN HIJ
GEEFT UITLEG WAAROM HET BEDRIJF DEZE STAP HEEFT GENOMEN.
De nieuwe CEO Adesso
Jordy Cobelens