Previous Page  21 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 21 / 52 Next Page
Page Background

B

E U R S V E R S L A G

Tijdens de drie beursdagen werd Jewels & Watches bezocht door 2115 bezoe-

kers. Van het totale aantal bezoekers van de Najaarsbeurs (bijna 8.000 bezoe-

kers) gaf bijna zeventig procent aan nieuwe bedrijven, leveranciers of merken

te hebben leren kennen. Met andere woorden: retailers zijn druk op zoek

gegaan naar nieuwe collecties en merken, wat niet alleen te zien was bij de

vaste showrooms, maar ook in de Plaza. Bij sommige exposanten (The Rubz,

Fromanteel, Fossil) moest je zelfs even enkele minuten geduld hebben voordat

de betreffende leverancier in de gelegenheid was om je te woord te staan,

wat natuurlijk een teken aan de wand is voor het huidige toerental waarop de

juweliersbranche draait. Wat betreft bezoekersaantallen mag de showroom van

MelanO beschouwd worden als een klasse apart. Hier waren alle tafeltjes drie

dagen lang van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat bezet. Een ander opvallend

gegeven was het grote aantal bezoekers dat vanuit België naar de Najaarsbeurs

was gekomen, wat ongetwijfeld ook te maken heeft met de annulering van de

september-editie van de Brusselse vakbeurs Aurum Rings & Things.

Het bleef in het Beatrixgebouw niet alleen bij kijken, vergelijken en ontdekken:

de gemiddelde orderbereidheid bleek ook tot tevredenheid van de exposanten

te stemmen. Een evaluatie van de beursorganisatie liet zien dat 75% van alle

bezoekers directe orders heeft geplaatst voor een gemiddeld bedrag van €

2.219,-. Opvallend hierbij is ook dat bijna de helft (46%) van de inkopende

bezoekers deze aankopen deed bij exposanten waarmee nog niet eerder zaken

was gedaan. De gemiddelde bezoekduur was iets meer dan vier uur en deze

tijdsduur was waarschijnlijk nog wat langer geweest wanneer het niet zo’n

prachtig zomerweer was geweest (en de temperatuur in het beursgebouw wat

aangenamer). De redactie van De Juwelier liet zich echter niet afremmen door

een graadje Celsius meer of minder en ontdekte een groot aantal interessante

noviteiten, die verwerkt zijn in deze fotoreportage en tot redactionele artikelen

die u elders in deze uitgave vindt.

6 tot en met 8 maart 2016 mag u alvast met rood omcirkelen in uw agenda. Op

die data vindt de Voorjaarsbeurs plaats! Meer informatie alsmede interviews,

foto’s en reacties op de laatste Najaarsbeurs zijn te vinden op

trademart.nl

.

Als we afgaan op de gesprekken die het team van De Juwelier tijdens de

afgelopen Najaarsbeurs heeft gevoerd met exposanten, beursbezoekers en

de organisatie dan is er slechts één conclusie mogelijk, namelijk dat het een

positieve beurseditie is geweest die voor de meerderheid van de betrokke-

nen in een optimistische stemming verlopen is.

Optimisme, grote orderbereidheid en volop nieuwe connecties

tijdens

Jewels & Watches Najaarsbeurs 2015

D

E

J

U W E L I E R

N R

5 2 0 1 5 21

Bij Drijfhout waren verschillende presentaties te zien van apparatuur die nog nooit

eerder in Nederland te zien was. Een voorbeeld hiervan is de ‘galvano-machine’ die

bedoeld is voor het vergulden (in elke kleur) en rhodineren van juwelen

Drukbezocht in de Plaza was de stand van het jonge Deens merk ‘The Rubz’, waar-

van het assortiment bestaat uit stoere en vaak kleurige schakelarmbanden. De twee-

kleurige armbanden hebben een geadviseerde verkoopprijs van € 49,-

Het Belgische merk Chris Alexxa van de gelijknamige designer was voor de eerste

keer present in de Plaza. Haar collecties worden in Nederland sinds begin dit jaar

vertegenwoordigd door Peter Wagenvoort

Fotografie: Maaike van Esch