Previous Page  16 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 16 / 52 Next Page
Page Background

C

O V E R S T O R Y

:

E

N D L E S S

J

E W E L R Y

D

E

J

U W E L I E R

N R

5 2 0 1 5

16

Endless is bijna twee jaar onderweg. Bent u tevreden met hoe alles tot nog toe

gegaan is?

“Als ik kijk naar wat we hebben bereikt in minder dan twee jaar, dan moet ik

toegeven dat ik zeer trots ben. We hebben in korte tijd 3.500 winkels op 25

verschillende markten verdeeld over vier continenten geopend, ons product is

al genomineerd voor ‘Brand of the Year’, we hebben een lange termijn contract

afgesloten met Jennifer Lopez, die voor ons producten ontwerpt en vermarkt én

we hebben een blijvende trend gecreëerd door mooie sieraden te introduceren

in de fashion markt.”

“Dit gezegd hebbende – om terug te komen op jouw vraag – ben ik niet tevre-

den. Ik ben nooit helemaal tevreden en er is dan ook nog genoeg te doen. We

hebben nog een lange weg te gaan. Dat is waarom we ook zo zwaar blijven

investeren in onze producten, onze distributieketen en onze logistiek, maar

zeker ook onze marketing, waar we een nieuwe focus hebben. Tevreden? Nee.

Trots? Absoluut.”

Wat is in uw ogen de grootste prestatie in de afgelopen twee jaar geweest?

“Dat is zonder twijfel het ontwikkelen van een product naar een merk. Daar

moet je hard voor werken, maar we zijn goed op weg. Ik ben zeer trots op

Endless tot nog toe – en ook op het team achter Endless. De grootste prestatie

is Endless zelf. Het creëren van een wereldmerk vanaf nul in minder dan twee

jaar… Ik denk dat zoiets voor iedereen reden zou zijn om trots te worden.”

Terugkijkend op de afgelopen periode, wat had volgens u beter gekund?

“HEEL VEEL. Wij hebben inderdaad in twee jaar iets bereikt wat maar weinigen

bereiken. En degenen die het daadwerkelijk zo ver schoppen, doen er tientallen

jaren over om dit te bereiken. Dit houdt voor ons in dat we natuurlijk heel wat

uitdagingen op ons bordje kregen, maar dan in zeer korte tijd. We volgen niet

de gebaande paden, dus er is niet een eenduidige manier hoe je zo snel moet

groeien. Dan gaat er wel eens wat mis en er zal ook nog heel veel mis gaan,

maar problemen zijn er om opgelost te worden.”

Endless werd groots geintroduceerd. Had u dit succes meteen verwacht?

“Succes verwacht je nooit. Je moet er gewoon heel hard voor werken, elke

seconde van de dag. Maar of ik verbaasd ben over het succes? Nee eigenlijk

Het is nog geen twee jaar geleden dat Endless Jewelry voor het eerst op het

wereldtoneel verscheen en sindsdien is het eigenlijk enorm hard gegaan.

Bijna twee jaar later is de naam van Endless gevestigd. Jesper Nielsen is de

grote initiator achter het succes en wij spraken al meermaals met de bevlo-

gen Deen. Nu kregen wij wederom de mogelijkheid hem een aantal vragen

te stellen over Endless en dat hebben wij niet nagelaten. Wat vindt Nielsen

wat beter had gekund, wat zijn zijn ambities in Nederland en wat hoe zit

het op productgebied met Endless? Op deze vragen en nog veel meer geeft

Jesper Nielsen antwoord.