te verkopen, maar je weet niet wat je ziet als je kijkt naar de verkoopaantallen.
De dames vinden het heel leuk om te dragen en te verkopen, dat helpt natuur-
lijk ook veel, maar als je het laat zien, verkoopt het zichzelf.”
Exposure
Martijn is altijd al heel actief met marketing, maar heeft de afgelopen tijd zijn
activiteiten nog wat geïntensiveerd. “Het helpt gewoon om actief te zijn. Ik
doe veel op Facebook en Instagram en daarnaast adverteer ik regelmatig bij
lokale en regionale media. Naar aanleiding van de verhuizing hebben we bij-
voorbeeld een uitgebreid artikel geplaatst in een regionale krant en een week
later volgt een advertentie. Daarnaast zijn we van 26 oktober tot 26 december
te horen op de radio bij Omroep Gelderland. Mensen horen je naam en dat
helpt. Daarnaast is het van levensbelang dat je service goed is, dan volgt de
mond-tot-mondreclame vanzelf.”
De officiële opening van de nieuwe winkel van Juwelier van Schaik was op 30
en 31 oktober. “Het wordt in ieder geval heel leuk”, blikt Martijn alvast vooruit
tijdens ons bezoek. “We hebben samen met de bakker en slager wat dingen
geregeld zodat we iedereen lekker en feestelijk kunnen ontvangen. We doen
verder geen openingsactie met kortingen ofzo, maar we geven iedere klant die
op beide dagen iets koopt een slagroomtaart mee. Dat is ludiek en het wordt
naar mijn mening veel meer gewaardeerd dan 10% korting.”
Als de redactie van vaktijdschrift De Juwelier op bezoek is bij Juwelier van
Schaik is men pas net twee weken open op de nieuwe locatie. Her en der
moeten nog wat laatste dingetjes afgewerkt worden, maar verder ziet de winkel
er spic en span uit. “We krijgen ook de hele dag door mensen die het heel leuk
vinden om even te kijken hoe mooi de winkel is geworden en de reacties zijn
alleen maar positief. Zelfs vandaag op een normale doordeweekse dinsdag
hebben we al meer veertig mensen mogen ontvangen in onze nieuwe winkel.
Het leukste was toch wel dat een klant voor ons een cake had gebakken. Dat
is toch mooi! En de cake was nog lekker ook, dus wat wil je nog meer”, vraagt
Martijn zich tot slot hardop af.
Juwelier in Beeld: Juwelier van Schaik - Zetten
Bestaat sinds:
1994
Gevestigd in:
Zetten
Aantal medewerkers:
4
Horlogemerken:
Seiko, Pulsar, Fossil, Diesel, Michael
Kors, Raymond Weil, Edox, KYBOE!,
Casio, TW Steel, DKNY, Daniel
Wellington, Davis, Lorus, Danish Design
Sieradenmerken:
Fossil, Zinzi, Boccia, Eclat, Trollbeads,
MelanO, S!LK, Eclat, Rabinovich, Fossil
Meest kostbare sieradenmerk: Huismerk goud en briljant
Minst kostbare sieradenmerk: MelanO
Meest kostbare horlogemerk: Edox & Raymond Weil
Minst kostbare horlogemerk: Lorus
Trouwringenmerken:
Aller Spanninga
D
E
J
U W E L I E R
N R
5 2 0 1 5 57
▴
Sinds kort verkoopt Juwelier van Schaik ook Daniel Wellington
▴
“MelanO verkoopt zichzelf”
6