Previous Page  57 / 60 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 57 / 60 Next Page
Page Background

te verkopen, maar je weet niet wat je ziet als je kijkt naar de verkoopaantallen.

De dames vinden het heel leuk om te dragen en te verkopen, dat helpt natuur-

lijk ook veel, maar als je het laat zien, verkoopt het zichzelf.”

Exposure

Martijn is altijd al heel actief met marketing, maar heeft de afgelopen tijd zijn

activiteiten nog wat geïntensiveerd. “Het helpt gewoon om actief te zijn. Ik

doe veel op Facebook en Instagram en daarnaast adverteer ik regelmatig bij

lokale en regionale media. Naar aanleiding van de verhuizing hebben we bij-

voorbeeld een uitgebreid artikel geplaatst in een regionale krant en een week

later volgt een advertentie. Daarnaast zijn we van 26 oktober tot 26 december

te horen op de radio bij Omroep Gelderland. Mensen horen je naam en dat

helpt. Daarnaast is het van levensbelang dat je service goed is, dan volgt de

mond-tot-mondreclame vanzelf.”

De officiële opening van de nieuwe winkel van Juwelier van Schaik was op 30

en 31 oktober. “Het wordt in ieder geval heel leuk”, blikt Martijn alvast vooruit

tijdens ons bezoek. “We hebben samen met de bakker en slager wat dingen

geregeld zodat we iedereen lekker en feestelijk kunnen ontvangen. We doen

verder geen openingsactie met kortingen ofzo, maar we geven iedere klant die

op beide dagen iets koopt een slagroomtaart mee. Dat is ludiek en het wordt

naar mijn mening veel meer gewaardeerd dan 10% korting.”

Als de redactie van vaktijdschrift De Juwelier op bezoek is bij Juwelier van

Schaik is men pas net twee weken open op de nieuwe locatie. Her en der

moeten nog wat laatste dingetjes afgewerkt worden, maar verder ziet de winkel

er spic en span uit. “We krijgen ook de hele dag door mensen die het heel leuk

vinden om even te kijken hoe mooi de winkel is geworden en de reacties zijn

alleen maar positief. Zelfs vandaag op een normale doordeweekse dinsdag

hebben we al meer veertig mensen mogen ontvangen in onze nieuwe winkel.

Het leukste was toch wel dat een klant voor ons een cake had gebakken. Dat

is toch mooi! En de cake was nog lekker ook, dus wat wil je nog meer”, vraagt

Martijn zich tot slot hardop af.

Juwelier in Beeld: Juwelier van Schaik - Zetten

Bestaat sinds:

1994

Gevestigd in:

Zetten

Aantal medewerkers:

4

Horlogemerken:

Seiko, Pulsar, Fossil, Diesel, Michael

Kors, Raymond Weil, Edox, KYBOE!,

Casio, TW Steel, DKNY, Daniel

Wellington, Davis, Lorus, Danish Design

Sieradenmerken:

Fossil, Zinzi, Boccia, Eclat, Trollbeads,

MelanO, S!LK, Eclat, Rabinovich, Fossil

Meest kostbare sieradenmerk: Huismerk goud en briljant

Minst kostbare sieradenmerk: MelanO

Meest kostbare horlogemerk: Edox & Raymond Weil

Minst kostbare horlogemerk: Lorus

Trouwringenmerken:

Aller Spanninga

D

E

J

U W E L I E R

N R

5 2 0 1 5 57

Sinds kort verkoopt Juwelier van Schaik ook Daniel Wellington

“MelanO verkoopt zichzelf”

6