Previous Page  65 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 65 / 68 Next Page
Page Background

D

E

J

U W E L I E R

N R

6 2 0 1 6 65

BEGRIP

Tjeerd vervolgt: “In grote lijnen zijn dat de veranderingen die wij hebben doorge-

voerd. Er was ook niet zo heel veel verandering nodig. Juwelier van den Mosselaar is

een begrip geworden door de manier van service verlenen, de uitgebreide collectie,

de klantvriendelijkheid en ga zo maar door. Dat moeten wij zien vast te houden,

maar je wilt toch je eigen stempel ook drukken. Vandaar het nieuwe logo, de nieuwe

huisstijl en de kleine andere veranderingen.”

“De overgang is ook geruisloos gegaan. We hebben er niet veel ruchtbaarheid aan

gegeven en met reden. Je krijgt al zo snel verhalen in een kleiner dorp. Mensen vroe-

gen in het begin wel naar Henk, maar dan vertelden we dat hij van zijn pensioen

aan het genieten is. Verder hebben we alleen maar positieve reacties gehad”, aldus

Daniëlle.

PROFESSIONALISEREN

Buiten de eerste kleine aanpassingen, hebben Tjeerd en Daniëlle voor de komende

jaren wel plannen om nog meer hun eigen stempel te gaan drukken. “We zouden

graag het interieur van de winkel en de buitenkant aanpakken. De laatste verbouwing

heeft in 2007 plaatsgevonden, maar wij vinden dat er nog wel wat aangepast kan

worden. Daarbij willen we ons meer gaan richten op de Magma sieradenlijn en daar

een brochure van uitbrengen. Een stukje verdere professionalisering staat ook op de

agenda en we willen graag stagiaires van de vakschool een plek geven om zich het

beroep juwelier eigen te maken. Dat zal moeilijk worden, want de aanwas is niet

groot, maar het vak kan wel wat nieuw elan gebruiken”, zegt Tjeerd.

LUXER

“Wat ik leuk zou vinden is het assortiment uit te breiden met wat luxere merken”,

geeft Daniëlle aan. “Het liefst een mooi horlogemerk zoals Ebel. Het assortiment

stopt bij de mooie Seiko’s, maar nu de markt aantrekt kunnen we weer wat duurdere

merken toevoegen. En de goudverkoop neemt ook toe, dus de voorraad moeten we

wat verder op peil brengen. Je moet ook niet te gek doen qua merken, want de men-

sen zijn hier wat terughoudender. Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg. We

moeten natuurlijk wel goed kijken naar onze doelgroep en wat zij willen.”

TOEKOMST

Gevraagd naar de toekomstplannen geven Tjeerd en Daniëlle aan dat er zeker plan-

nen zijn, maar de ambitie om uit te breiden is er niet. “We willen de winkel op

dezelfde manier voortzetten en hopen op een verdere groei. We gaan niet spectacu-

lair uitbreiden of andere vestigingen openen. We zijn ook wel gehecht aan

ons privéleven en met twee dochters willen we ook tijd voor hen vrijhou-

den. Ze zijn overigens nog niet heel erg met de winkel bezig, maar helpen

wel met Facebook-berichten en de jongste heeft laatst klokken helpen

repareren. Wie weet willen ze in de toekomst wel meer betrokken worden,

maar op deze leeftijd - ze zijn twaalf en veertien - wist ik ook niet wat ik

precies wilde gaan doen. We zullen het wel zien”, zegt Daniëlle tot slot.