Previous Page  9 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 9 / 52 Next Page
Page Background

D

E

K

A P P E R

N R

1 2 0 1 6 9

B

E D R I J F S R I S I C O

S

&

P R E V E N T I E

Je bewust zijn van bedrijfsrisico’s

“Als saloneigenaar of zzp’er in de kappersbranche is het belangrijk om eens wat afstand

te nemen, zodat je met een frisse blik kijkt welke punten verbeterd kunnen worden”,

vertelt Antoine. “Je kunt bijvoorbeeld de online activiteiten eens tegen het licht houden,

de vraag stellen of het interieur nog up-to-date is of nieuwe manieren bedenken om aan

klantenbinding te doen. Uiteraard adviseer ik hairstylisten ook vaak om enkele keren

per jaar tijd te nemen om zich te verdiepen in bedrijfsrisico’s. Door dit te doen, kun je

veel problemen voorkomen. Daarbij kun je denken aan thema’s als aansprakelijkheid,

rechtsbijstand, brand, waterschade, inbraak, diefstal en arbeidsongeschiktheid. In de

rubriek ‘Bedrijfsrisico & Preventie’ worden deze thema’s het komende jaar één voor één

behandeld.”

ONLINE TOOL

“Schade voorkomen is altijd beter dan verzekeren”, vervolgt Antoine. “Daarom helpen

we kappers graag bij het in kaart brengen van de belangrijkste risico’s in hun vak. Een

handig hulpmiddel hierbij is de ‘infographic kappersbranche’ die te vinden is via de

zoekfunctie op

www.interpolis.nl/zakelijk.

Hier zie je precies wat de meestvoorko-

mende schades in de sector zijn, hoe collega-kappers zich verzekerd hebben, wat de

belangrijkste risico's in de kappersbranche zijn en wat je zelf kunt doen om risico’s zo

klein mogelijk te maken.”

KENNIS DELEN

“Op

interpolis.nl/zakelijk

zijn dus verschillende handige tools te vinden die echt zijn

toegespitst op de dagelijkse praktijk in de kapsalon. Toch kan ik me best voorstellen dat

kappers behoefte hebben aan persoonlijke tips en uiteraard biedt Interpolis hiervoor

volop mogelijkheden. Eén telefoontje of mailtje naar mij volstaat om antwoord te krijgen

op je vraag. Ik vind het belangrijk om dat te benadrukken, want wat de juiste preventie-

maatregelen zijn, is per situatie verschillend. Uiteraard delen we onze kennis en ervarin-

gen graag met kappers die hun onderneming verder willen professionaliseren.”

EEN NIEUWE, VASTE RUBRIEK IN VAKTIJDSCHRIFT DE KAPPER IS

‘BEDRIJFSRISICO’S & PREVENTIE’, DIE GEMAAKT WORDT IN SAMENWERKING

MET INTERPOLIS. HET DOEL VAN DEZE RUBRIEK IS OM JE MEER BEWUST

TE MAKEN VAN DE RISICO’S DIE HET KAPPERSVAK MET ZICH MEEBRENGT.

“BEWUSTZIJN EN HET NEMEN VAN DE JUISTE PREVENTIEMAATREGELEN VER-

KLEINEN DEZE RISICO’S AANZIENLIJK”, BENADRUKT ANTOINE VAN EIJCK, DIE

ALS RISICO- EN PREVENTIEADVISEUR BIJ INTERPOLIS GESPECIALISEERD IS IN DE

KAPPERS- EN BEAUTYBRANCHE.

HOORT BIJ

PROFESSIONEEL ONDERNEMERSCHAP

ONLINE MAGAZINE!

Heel toegankelijk en informatief

is het interactieve online maga-

zine, dat helemaal draait om pre-

ventie in de kappersbranche. Ga

op

interpolis.nl/zakelijk

naar de

zoekfunctie, vul de woorden ‘kap-

pers magazine’ in en je kunt pre-

cies zien hoe Hardy’s in Tilburg

actief is met het minimaliseren

van bedrijfsrisico’s in de salon!

EVEN VOORSTELLEN…

Als Risico- en Preventieadviseur bij Interpolis weet

Antoine van Eijck (39) als geen ander wat de belang-

rijkste valkuilen voor kappers zijn en hoe deze voor-

komen kunnen worden. Antoine werkt sinds 2004

bij Interpolis en richt zich op het volledige mkb en

specifiek op de kappers- en schoonheidsbranche. Wil

je gebruikmaken van zijn kennis en ervaring? Stuur

dan een mailtje naar

a.van.eijck@interpolis.nl

Meer informatie:

Interpolis

Tel. 013-462 91 11

www.interpolis.nl/zakelijk