Previous Page  45 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 45 / 68 Next Page
Page Background

B

A R B E R

S P E C I A L

D

E

K

A P P E R

N R

2 2 0 1 6 45

BarberSociety is een besloten community voor herenkappers,

barbershops en scheersalons met als doel om vakkennis over

het herenvak te delen. Inmiddels hebben bijna 750 herenkap-

pers uit binnen- en buitenland zich aangesloten bij de groep

en komen er nog elke dag nieuwe aanvragen binnen.

DOORVERTALING

Marc van de Hare is medeoprichter van de besloten

Facebook-community en wil BarberSociety laten uitgroeien

tot de grootste groep barbers en herenkappers wereldwijd. De

doorvertaling naar een ‘barbers only’-evenement ziet Marc

hierbij als een logische volgende stap om zijn missie te berei-

ken: “Als derde generatie herenkapper vind ik het belangrijk

om het herenvak levend te houden. Dit inspireerde mij om

in 2013 samen met mijn eerste kracht Jeremia Vlaanderen

BarberSociety op te richten en nu dan BarberSociety Live te

organiseren. Eindelijk een evenement speciaal en exclusief

voor barbers en herenkappers!”, aldus Marc.

Het evenement duurt van 11.00 tot ongeveer 18.00 uur en wordt mede mogelijk gemaakt door hoofdsponsor American

Crew, subsponsor Wahl, vaktijdschrift De Kapper en diverse andere sponsoren. Jan Francissen van American Crew laat

weten zeer enthousiast te zijn over BarberSociety Live: “American Crew is de 'Official Supplier to Men' en kijkt er naar

uit om met de barbers en herenkappers van gedachten te wisselen.” Hetzelfde geldt voor Wahl Nederland. Jeroen Kuin

vertelt: “Als wereldwijd marktleider van tondeuses en trimmers is Wahl 'hofleverancier' van de professionele barber. De

filosofie van ons bedrijf sluit naadloos aan op die van BarberSociety Live. Bij beide staan onwikkeling, verbetering en

het creëren van kansen centraal.”

PROGRAMMA

Bezoekers worden gedurende de dag op de hoogte gehouden van de programmaonderdelen door een bekend gezicht

in het vak, namelijk Chris Foster. In de ruige ruimte van het Machinegebouw zijn een aantal barbershops ingericht voor

demonstraties van nationale en internationale barberteams, zoals het Engelse barberteam The B.O.M.B. Squad. Ook

krijgen bezoekers de gelegenheid om zelf te experimenteren. Daarnaast zijn er productpresentaties van kappersleveran-

ciers en een aantal relevante branchevreemde lifestyle-merken. Barbers kunnen tijdens het event ook terecht voor must

haves, producten en tools voor in de salon. In een aparte ruimte van het Machinegebouw worden presentaties gegeven

over uiteenlopende zakelijke vraagstukken waar tevens ervaringen worden uitgewisseld.

Om het plaatje compleet te maken, is er muziek en kunnen bezoekers genieten van een lekker koud biertje, een portie

bitterballen of een mals stukje vlees van de barbe(r)cue. Met dit alles belooft BarberSociety Live voor zowel onderne-

mers als barberteams een unieke ervaring te worden.

Meer informatie en tickets (€35,- ex. btw):

www.barbersocietylive.nl

BarberSociety

Live

BRENGT BARBERS EN HERENKAPPERS SAMEN

ONLINE COMMUNITY

BARBERSOCIETY ORGANISEERT

ZONDAG 5 JUNI DE EERSTE

EDITIE VAN ‘BARBERSOCIETY

LIVE’ IN AMSTERDAM. DIT

VAKEVENEMENT IS EXCLUSIEF

TOEGANKELIJK VOOR BARBERS

EN HERENKAPPERS EN RICHT

ZICH VOLLEDIG OP HET BAR-

BIERSVAK EN DE INTERESSES

VAN BARBERS. HET IS VOOR

BEZOEKERS DAN OOK DE IDEALE

GELEGENHEID OM KENNIS UIT

TE WISSELEN EN INSPIRATIE OP

TE DOEN. BARBERSOCIETY LIVE

VINDT PLAATS OP EEN STOERE

EN INSPIRERENDE LOCATIE: HET

MACHINEGEBOUW OP HET TER-

REIN VAN DE WESTERGASFABRIEK

IN AMSTERDAM.

Marc van de Hare