D
E
K
A P P E R
N R
2 2 0 1 6 49
B
A R B E R
S P E C I A L
GAIJESS
OP
TOP HAIR INTERNATIONAL
Danny en Raymon hebben beide een eigen salon en werken freelance als Technical
Trainer voor Indola. Het Gaijess-concept is dan ook mede dankzij Indola tot stand
gekomen. “Het komt erop neer dat Indola niet zozeer gericht is op mannen. Vooral
het oldschool werk, zoals het ouderwetse scheren, werd een gemis. Wij hebben
deze vaardigheden, maar tegenwoordig wordt dit niet meer geleerd op school. Hier
wilden we in eerste instantie eigenlijk gewoon voor de grap op inspelen. We zijn
een keer persoonlijk gevraagd om ergens een training te geven en zodoende is het
een serieus concept geworden”, aldus Raymon.
OLDSCHOOL
De focus van het Gaijess-concept lag vooral op het oldschool herenknipwerk met
een knipoog naar de trends van nu. Danny: “We geven trainingen voor specifieke
jaren vijftig barbier- en herenhaarsnit. De stijl van de jaren vijftig en de traditionele
uitstraling vormen dan ook de basis die vertaald wordt naar hedendaagse draag-
baarheid voor de klant en maakbaarheid in de salon. Maar Gaijess staat ook voor
de trend die nog komen gaat.”
HET HOOGST HAALBARE
Die ene training zorgde ervoor dat de heren steeds meer gevraagd werden voor
workshops, shows en presentaties. Mede door social media werd het duo ook voor
andere zaken benaderd. “Indola heeft ons gevraagd of we de nieuwe mannen-
haarmodelijn voor 2016 wilden bedenken en daar zijn wij Indola nog steeds dank-
baar voor. Dat is echt het mooiste wat je als kapper mag doen. Het is zo leuk om
te zien dat andere kappers wereldwijd onze kniptechniek gebruiken. Vaktechnisch
is dit echt het hoogst haalbare”, vertellen de meesterkappers stralend.
EIGEN PRODUCTEN
Daarnaast hebben ze sinds kort een eigen pomade op waterbasis gelanceerd,
genaamd Gaijess Pomade. Verder hebben ze drie lijnen ontwikkeld, waaraan
binnenkort een vierde wordt toegevoegd. “We ontwikkelen nieuwe, specifieke
producten omdat we ze missen in ons eigen assortiment”, legt Danny uit. “Het is
soms allemaal wel druk omdat we natuurlijk ook nog allebei een eigen zaak heb-
ben, maar het is te leuk om te doen dus dan krijg je er ook genoeg energie van.”
HAARO
Wanneer we vragen naar de samenwerking met de Duitse leverancier Haaro,
vertelt Danny: “Tien jaar geleden maakte ik voor het eerst kennis met de merken
Joewell, E-Kwip en Y.S. Park van Haaro. Ik vond de scharen en kammen die het
bedrijf aanbood erg interessant. Ik heb toen contact opgenomen met Haaro en van-
wege het goede contact help ik ze vaak mee op een beurs. Later heeft Haaro ons
benaderd of wij ook trainingen voor hun willen geven, omdat het bedrijf verschil-
lende baardkammen, scheermessen en scharen in het assortiment heeft die speci-
aal ontwikkeld zijn voor het herenvak. Hier zagen wij wel iets in en van daaruit
is het balletje eigenlijk gaan rollen. We vinden het dan ook fantastisch dat we de
Gaijess-technieken hier op Top Hair International mogen presenteren in samen-
werking met Haaro. Samen bereiken we hier een groot en internationaal publiek.”
Meer informatie:
www.gaijess.com,
www.haaro.deGAIJESS IS EEN INITIATIEF VAN RAYMON SCHULTE EN DANNY VERHEIJEN, BEIDE FREELANCE TECHNICAL TRAINER VOOR INDOLA NEDERLAND.
DE KAPPERS ZIJN GESPECIALISEERD IN HEREN-HAARSTIJLEN, SCHEERTECHNIEKEN EN BARBER WORKSHOPS EN WERKEN SAMEN MET KAPPERS-
SCHARENSPECIALIST HAARO. TIJDENS DE KAPPERSVAKBEURS TOP HAIR INTERNATIONAL IN DÜSSELDORF KONDEN BEZOEKERS DE MEESTERKAP-
PERS LIVE AAN HET WERK ZIEN. VAKTIJDSCHRIFT DE KAPPER WAS ERBIJ EN SPRAK MET DE TWEE HEREN OVER HUN AUTHENTIEKE CONCEPT.
Raymon Schulte en Danny Verheijen vormen samen het Gaijess-duo