Previous Page  49 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 49 / 68 Next Page
Page Background

D

E

K

A P P E R

N R

2 2 0 1 6 49

B

A R B E R

S P E C I A L

GAIJESS

OP

TOP HAIR INTERNATIONAL

Danny en Raymon hebben beide een eigen salon en werken freelance als Technical

Trainer voor Indola. Het Gaijess-concept is dan ook mede dankzij Indola tot stand

gekomen. “Het komt erop neer dat Indola niet zozeer gericht is op mannen. Vooral

het oldschool werk, zoals het ouderwetse scheren, werd een gemis. Wij hebben

deze vaardigheden, maar tegenwoordig wordt dit niet meer geleerd op school. Hier

wilden we in eerste instantie eigenlijk gewoon voor de grap op inspelen. We zijn

een keer persoonlijk gevraagd om ergens een training te geven en zodoende is het

een serieus concept geworden”, aldus Raymon.

OLDSCHOOL

De focus van het Gaijess-concept lag vooral op het oldschool herenknipwerk met

een knipoog naar de trends van nu. Danny: “We geven trainingen voor specifieke

jaren vijftig barbier- en herenhaarsnit. De stijl van de jaren vijftig en de traditionele

uitstraling vormen dan ook de basis die vertaald wordt naar hedendaagse draag-

baarheid voor de klant en maakbaarheid in de salon. Maar Gaijess staat ook voor

de trend die nog komen gaat.”

HET HOOGST HAALBARE

Die ene training zorgde ervoor dat de heren steeds meer gevraagd werden voor

workshops, shows en presentaties. Mede door social media werd het duo ook voor

andere zaken benaderd. “Indola heeft ons gevraagd of we de nieuwe mannen-

haarmodelijn voor 2016 wilden bedenken en daar zijn wij Indola nog steeds dank-

baar voor. Dat is echt het mooiste wat je als kapper mag doen. Het is zo leuk om

te zien dat andere kappers wereldwijd onze kniptechniek gebruiken. Vaktechnisch

is dit echt het hoogst haalbare”, vertellen de meesterkappers stralend.

EIGEN PRODUCTEN

Daarnaast hebben ze sinds kort een eigen pomade op waterbasis gelanceerd,

genaamd Gaijess Pomade. Verder hebben ze drie lijnen ontwikkeld, waaraan

binnenkort een vierde wordt toegevoegd. “We ontwikkelen nieuwe, specifieke

producten omdat we ze missen in ons eigen assortiment”, legt Danny uit. “Het is

soms allemaal wel druk omdat we natuurlijk ook nog allebei een eigen zaak heb-

ben, maar het is te leuk om te doen dus dan krijg je er ook genoeg energie van.”

HAARO

Wanneer we vragen naar de samenwerking met de Duitse leverancier Haaro,

vertelt Danny: “Tien jaar geleden maakte ik voor het eerst kennis met de merken

Joewell, E-Kwip en Y.S. Park van Haaro. Ik vond de scharen en kammen die het

bedrijf aanbood erg interessant. Ik heb toen contact opgenomen met Haaro en van-

wege het goede contact help ik ze vaak mee op een beurs. Later heeft Haaro ons

benaderd of wij ook trainingen voor hun willen geven, omdat het bedrijf verschil-

lende baardkammen, scheermessen en scharen in het assortiment heeft die speci-

aal ontwikkeld zijn voor het herenvak. Hier zagen wij wel iets in en van daaruit

is het balletje eigenlijk gaan rollen. We vinden het dan ook fantastisch dat we de

Gaijess-technieken hier op Top Hair International mogen presenteren in samen-

werking met Haaro. Samen bereiken we hier een groot en internationaal publiek.”

Meer informatie:

www.gaijess.com

,

www.haaro.de

GAIJESS IS EEN INITIATIEF VAN RAYMON SCHULTE EN DANNY VERHEIJEN, BEIDE FREELANCE TECHNICAL TRAINER VOOR INDOLA NEDERLAND.

DE KAPPERS ZIJN GESPECIALISEERD IN HEREN-HAARSTIJLEN, SCHEERTECHNIEKEN EN BARBER WORKSHOPS EN WERKEN SAMEN MET KAPPERS-

SCHARENSPECIALIST HAARO. TIJDENS DE KAPPERSVAKBEURS TOP HAIR INTERNATIONAL IN DÜSSELDORF KONDEN BEZOEKERS DE MEESTERKAP-

PERS LIVE AAN HET WERK ZIEN. VAKTIJDSCHRIFT DE KAPPER WAS ERBIJ EN SPRAK MET DE TWEE HEREN OVER HUN AUTHENTIEKE CONCEPT.

Raymon Schulte en Danny Verheijen vormen samen het Gaijess-duo