Previous Page  3 / 68 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 68 Next Page
Page Background

Vakinformatie voor de

totale kappersbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dekapper.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

GPmedia BV

Postbus 10000

2300 Turnhout (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Jos Kennis (hoofdredacteur)

j.kennis@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Jeroen Koebrugge (media-adviseur)

j.koebrugge@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit­

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst

moment ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Fotografie:

Maaike van Esch

Druk:

PRinterface

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2017

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door

middel van druk, fotokopie microfilm of

welke andere wijze dan ook, zonder voor-

afgaande toestemming van de uitgever.

De Kapper besteedt de grootst mogelijke

aandacht aan de juistheid van de informa-

tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-

men. Fouten zijn echter niet volledig uit te

sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan

ook op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook, die is

ontstaan als gevolg van handelingen en/

of beslissingen die gebaseerd zijn op de

bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708169)

de kapper

Vakinformatie voor de totale Kappersbranche

|

April 2017

|

15e jaargang no. 2

|

Prijs

10,50

COVERSTORY

ULTRON

INTERVIEW

STEPHAN CONZEN OVER GLYNT

Special

SALONAUTOMATISERING

&HAIREXTENSIONS

Traditioneel wordt de lente gezien als een seizoen van vernieuwing en verandering. Wat betreft de

kapperssector lijkt dat dit jaar zeker op te gaan. Op de voorjaarsbeurzen staat men uitgebreid stil bij alle

nieuwe ontwikkelingen in de branche. Een goed voorbeeld is de barber-trend die momenteel booming

is en dit jaar voor het eerst een prominente plaats innam op Top Hair International. De beurs die geheel

op deze deelsector gericht is, Barbersociety Live, was met de eerste editie vorig jaar zelfs zo succesvol

dat ze dit jaar hun beursoppervlak gaan vergroten. Bovendien is er dit jaar wederom een nieuwe beurs:

The Hair X-perience. Alle voor- of nabeschouwingen vind je natuurlijk in deze editie van De Kapper.

Ook buiten de beurzen om is er genoeg verandering en vernieuwing in de branche. Zo komt Ultron, dit

jaar vijftien lentes jong, met drie geheel nieuwe producten. Bovendien trakteert het bedrijf door middel

van een leuke actie: wil je je eigen salon een kleine opfrisbeurt geven door een nieuwe haardroger te

winnen? Blader dan door naar de Coverstory en kijk hoe je kans maakt. Ook relatief nieuw in Nederland

is Glynt. Het merk bestaat weliswaar al sinds de jaren ’70 en is hier al sinds 2010 actief, maar na een

moeizame start begint het bedrijf nu pas écht met het bestormen van de Nederlandse markt. In een

openhartig interview vertelt Stephan Conzen ons hier alles over.

Ten slotte zijn er natuurlijk ook overkoepelende trends die terug te zien zijn in de hele beautysector. Zo

zal het u wellicht opvallen dat onze artikelen steeds vaker de woorden ‘groen’, ‘organisch’, ‘biologisch’

en ‘veganistisch’ bevatten. Consumenten vinden duurzame producten steeds belangrijker en veel produ-

centen van beauty- en kappersproducten spelen hierop in. U ook? Mirna van Donselaar licht belangrijke

trends als deze uitgebreid toe.

Veel spannende nieuwe ontwikkelingen dus. Maar niet alleen op het gebied van producten, kniptech-

nieken, trends en tools blijven de ontwikkelingen zich continu opvolgen. Ook wat betreft de randbezig-

heden van de kapper, die vaak worden gezien als ‘rompslomp’, verandert er veel en deze veranderingen

zijn voor de ondernemer minstens zo belangrijk. Hoe vaak ben je bijvoorbeeld in staat de telefoon aan

te nemen? Telefoonboek voerde een onderzoek uit en doet aanbevelingen. Heb je al eens gedacht aan

een app om alle boekingen en vele andere gegevens bij te houden? Een groot aantal interessante apps

krijgen in dit nummer de aandacht. Wat weet je van big data? Patrick Klappe uit zijn zorgen. En hoe

zien je visuals eruit?

Veel kappers willen gewoon doen waar ze

goed in zijn: knippen. Zij vinden deze bij-

zaken vaak niet erg relevant of interessant.

Helaas zijn juist deze dingen vaak van invloed

op de omzet, vaak meer dan de gebruikte pro-

ducten en gereedschappen. Bij nieuwe ont-

wikkelingen ontluiken dus niet alleen nieu-

we kansen, maar ook nieuwe bedreigingen.

Gelukkig staat deze editie van Vaktijdschrift

De Kapper gedeeltelijk in het teken van salon-

automatisering en -management, zodat je ook

gelijk op de hoogte bent van al het nieuws op

dat front. Veel kijk- en leesplezier!

Jo s Ken n i s

C

o l o f o n

e n

D

e

V

i s i e

“BIJ NIEUWE ONTWIKKELINGEN

ONTLUIKEN NIET ALLEEN KANSEN,

MAAR OOK BEDREIGINGEN”

De Visie

D

e

K

a p p e r

n r

2 2 0 1 7

3

WWW. V I TA L I T Y S . I T

EEN BEHANDELING UIT HET MIDDELLANDSE

ZEEGEBIED DIE HET HAAR INTENS VOEDT

MASTIEKOLI, DRUIVENPITOLIE EN BIOLOGISCHE ARGANOLIE

TRILOGY

Via de Rechargi g Oil System technologie herstelt Trilogy de natuurlijke vet-, eiwit- en mineraalbalans van de haarvezels.

RECHARGING OIL SYSTEM

PH I L I P P E VAN L AND EGHEM

|

T E L : + 3 2 4 7 5 8 4 0 7 5 8

|

E - MA I L : A ACOS@S K YNE T. B E