Vakinformatie voor de
totale kappersbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen, The Netherlands
Telefoon: +31 (0)24 3 246146
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.dekapper.bizVerantwoordelijke uitgever België:
GPmedia BV
Postbus 10000
2300 Turnhout (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Jos Kennis (hoofdredacteur)
j.kennis@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlJeroen Koebrugge (media-adviseur)
j.koebrugge@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI
Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is
gegarandeerd en gecontroleerd.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland € 42,-
Per jaar in Europa
€ 51,-
Losse verkoop
€ 10,50
Het abonnement kan elk gewenst
moment ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3 246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comFotografie:
Maaike van Esch
Druk:
PRinterface
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2017
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door
middel van druk, fotokopie microfilm of
welke andere wijze dan ook, zonder voor-
afgaande toestemming van de uitgever.
De Kapper besteedt de grootst mogelijke
aandacht aan de juistheid van de informa-
tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-
men. Fouten zijn echter niet volledig uit te
sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan
ook op geen enkele wijze verantwoordelijk
voor schade, van welke aard ook, die is
ontstaan als gevolg van handelingen en/
of beslissingen die gebaseerd zijn op de
bedoelde informatie.
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708169)
de kapper
Vakinformatie voor de totale Kappersbranche
|
April 2017
|
15e jaargang no. 2
|
Prijs
€
10,50
COVERSTORY
ULTRON
INTERVIEW
STEPHAN CONZEN OVER GLYNT
Special
SALONAUTOMATISERING
&HAIREXTENSIONS
Traditioneel wordt de lente gezien als een seizoen van vernieuwing en verandering. Wat betreft de
kapperssector lijkt dat dit jaar zeker op te gaan. Op de voorjaarsbeurzen staat men uitgebreid stil bij alle
nieuwe ontwikkelingen in de branche. Een goed voorbeeld is de barber-trend die momenteel booming
is en dit jaar voor het eerst een prominente plaats innam op Top Hair International. De beurs die geheel
op deze deelsector gericht is, Barbersociety Live, was met de eerste editie vorig jaar zelfs zo succesvol
dat ze dit jaar hun beursoppervlak gaan vergroten. Bovendien is er dit jaar wederom een nieuwe beurs:
The Hair X-perience. Alle voor- of nabeschouwingen vind je natuurlijk in deze editie van De Kapper.
Ook buiten de beurzen om is er genoeg verandering en vernieuwing in de branche. Zo komt Ultron, dit
jaar vijftien lentes jong, met drie geheel nieuwe producten. Bovendien trakteert het bedrijf door middel
van een leuke actie: wil je je eigen salon een kleine opfrisbeurt geven door een nieuwe haardroger te
winnen? Blader dan door naar de Coverstory en kijk hoe je kans maakt. Ook relatief nieuw in Nederland
is Glynt. Het merk bestaat weliswaar al sinds de jaren ’70 en is hier al sinds 2010 actief, maar na een
moeizame start begint het bedrijf nu pas écht met het bestormen van de Nederlandse markt. In een
openhartig interview vertelt Stephan Conzen ons hier alles over.
Ten slotte zijn er natuurlijk ook overkoepelende trends die terug te zien zijn in de hele beautysector. Zo
zal het u wellicht opvallen dat onze artikelen steeds vaker de woorden ‘groen’, ‘organisch’, ‘biologisch’
en ‘veganistisch’ bevatten. Consumenten vinden duurzame producten steeds belangrijker en veel produ-
centen van beauty- en kappersproducten spelen hierop in. U ook? Mirna van Donselaar licht belangrijke
trends als deze uitgebreid toe.
Veel spannende nieuwe ontwikkelingen dus. Maar niet alleen op het gebied van producten, kniptech-
nieken, trends en tools blijven de ontwikkelingen zich continu opvolgen. Ook wat betreft de randbezig-
heden van de kapper, die vaak worden gezien als ‘rompslomp’, verandert er veel en deze veranderingen
zijn voor de ondernemer minstens zo belangrijk. Hoe vaak ben je bijvoorbeeld in staat de telefoon aan
te nemen? Telefoonboek voerde een onderzoek uit en doet aanbevelingen. Heb je al eens gedacht aan
een app om alle boekingen en vele andere gegevens bij te houden? Een groot aantal interessante apps
krijgen in dit nummer de aandacht. Wat weet je van big data? Patrick Klappe uit zijn zorgen. En hoe
zien je visuals eruit?
Veel kappers willen gewoon doen waar ze
goed in zijn: knippen. Zij vinden deze bij-
zaken vaak niet erg relevant of interessant.
Helaas zijn juist deze dingen vaak van invloed
op de omzet, vaak meer dan de gebruikte pro-
ducten en gereedschappen. Bij nieuwe ont-
wikkelingen ontluiken dus niet alleen nieu-
we kansen, maar ook nieuwe bedreigingen.
Gelukkig staat deze editie van Vaktijdschrift
De Kapper gedeeltelijk in het teken van salon-
automatisering en -management, zodat je ook
gelijk op de hoogte bent van al het nieuws op
dat front. Veel kijk- en leesplezier!
Jo s Ken n i s
C
o l o f o n
e n
D
e
V
i s i e
“BIJ NIEUWE ONTWIKKELINGEN
ONTLUIKEN NIET ALLEEN KANSEN,
MAAR OOK BEDREIGINGEN”
De Visie
D
e
K
a p p e r
n r
2 2 0 1 7
3
WWW. V I TA L I T Y S . I T
EEN BEHANDELING UIT HET MIDDELLANDSE
ZEEGEBIED DIE HET HAAR INTENS VOEDT
MASTIEKOLI, DRUIVENPITOLIE EN BIOLOGISCHE ARGANOLIE
TRILOGY
Via de Rechargi g Oil System technologie herstelt Trilogy de natuurlijke vet-, eiwit- en mineraalbalans van de haarvezels.
RECHARGING OIL SYSTEM
PH I L I P P E VAN L AND EGHEM
|
T E L : + 3 2 4 7 5 8 4 0 7 5 8
|
E - MA I L : A ACOS@S K YNE T. B E