Vakinformatie voor de
totale kappersbranche
Verantwoordelijke uitgever Nederland:
GPmedia BV
Van Schaeck Mathonsingel 8
6512 AP Nijmegen, The Netherlands
Telefoon: +31 (0)24 3246146
Telefax: +31 (0)24 3246144
E-mail:
info@gpmedia.nlInternet:
www.gpmedia.nl www.dekapper.bizVerantwoordelijke uitgever België:
De Mey Micheline
Eekhoutdriesstraat 67
9041 OOSTAKKER (B)
Uitgever:
Peter Peeters
Redactie:
Jos Kennis (hoofdredacteur)
j.kennis@gpmedia.nlAdvertentieverkoop:
GPmedia BV
Gerdo van de Peppel (verkoopleider)
g.peppel@gpmedia.nlJeroen Koebrugge (media-adviseur)
j.koebrugge@gpmedia.nlTarieven op internet:
www.gpmedia.nlAlle orders worden afgesloten en uit-
gevoerd conform de Regelingen voor het
Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie
van de Arrondissementsrechtbanken en bij
de Kamers van Koophandel.
Abonnementen:
www.gpmedia.nlof via
info@gpmedia.nlPer jaar in Nederland € 42,-
Per jaar in Europa
€ 51,-
Losse verkoop
€ 10,50
Het abonnement kan elk gewenst moment
ingaan.
Vormgeving:
Studio Intensive
Telefoon: +31 (0)24 3246140
info@studio-intensive.com www.studio-intensive.comDruk:
Geers Offset (België)
ISSN:
1872-9363
© Copyright 2015
Niets uit deze uitgave mag worden ver-
veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door
middel van druk, fotokopie microfilm of
welke andere wijze dan ook, zonder voor-
afgaande toestemming van de uitgever.
De Kapper besteedt de grootst mogelijke
aandacht aan de juistheid van de informa-
tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-
men. Fouten zijn echter niet volledig uit te
sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan
ook op geen enkele wijze verantwoordelijk
voor schade, van welke aard ook, die is
ontstaan als gevolg van handelingen en/
of beslissingen die gebaseerd zijn op de
bedoelde informatie.
TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)
Vakinformatie voor de totale Kappersbranche
|
Juni 2015
|
13e jaargang no.3
|
Prijs
€
10,50
de kapper
COVERSTORY
NIEUWE SALONSERVICES MET
COLORPHLEX
SPECIAL
SALONAUTOMATISERING
ONLINE
BOEKINGSSYSTEMEN
KANS
OF
BEDREIGING
?
Als ondernemende kapper bent u voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om uw
klanten te verrassen, uw salon onder de aandacht te brengen en nieuwe klanten binnen
te halen. Een relatief nieuwe manier om dit te doen is door gebruik te maken van online
boekingssystemen, die de laatste jaren als paddenstoelen uit de grond zijn geschoten.
Inmiddels wordt het steeds duidelijker welke van deze systemen de overhand krijgen,
het meest worden gebruikt door consumenten en de meeste klanten doorspelen naar
de salons. Een systeem dat hier zeker toe behoort is Treatwell en - eerlijk is eerlijk - bij
het schrijven van een artikel over dit online boekingssysteem (u vindt het elders in deze
uitgave) viel ik bijna van m'n stoel. Waarom? Treatwell bestaat nog geen twee jaar, maar
telt inmiddels honderdvijftig medewerkers, heeft kantoren in Amsterdam en Berlijn en is
goed voor bijna een miljoen euro aan geboekte behandelingen per maand. Ook indruk-
wekkend is het cijfer van drie- tot vierhonderd Nederlandse salons die zich maandelijks
als nieuwkomer aanmelden. Mocht u alle klanten hebben die u wilt hebben, doe dan
vooral niets. Maar mocht u de wens van meer en betere klanten hebben en nog niet
gebruikmaken van online boekingssystemen, dan is het wellicht raadzaam om het
bestuderen en vergelijken van de verschillende systemen hoog op uw prioriteitenlijst te
zetten. Veel van uw concurrenten hebben dit al gedaan, dus er is wat dat betreft eigenlijk
geen tijd te verliezen.
En wanneer u zich dan toch aan het verdiepen bent in de wereld van de online boekin-
gen, dan is Treatwell een uitgelezen kans om even een kijkje te nemen bij uw collega's.
Dat mag u behoorlijk letterlijk nemen, want selecteer een willekeurige stad op de site of
in de app, zoek naar kappersbehandelingen
et voilà
: een lijst met deelnemende salons
verschijnt op uw scherm met daarbij interieurfoto's en informatie over behandelingen,
prijzen en ga zo maar door. Zeer waardevolle informatie om eens doorheen te scrollen
alvorens de vraag te stellen of uw salonconcept nog helemaal up-to-date is.
Vernieuwing op z'n tijd is niet alleen belangrijk voor u als kapper, maar ook voor ons
als makers van vaktijdschriften. De afgelopen maanden heeft ons team hard gewerkt aan
een frisse nieuwe vormgeving die we met deze uitgave graag aan u presenteren. De eerst-
volgende uitgave van De Kapper is 'the september issue' met daarin veel nieuwe herfst/
wintertrends, maar voor het zover is wens ik u een mooie, lange en warme zomer toe!
Hoofdredacteur
De Visie
Jo s Ken n i s
Online boekingssystemen mogen
hoog op uw prioriteitenlijst staan
C
O L O F O N
E N
D
E
V
I S I E
D
E
K
A P P E R
N R
3 2 0 1 5 3