Previous Page  3 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 52 Next Page
Page Background

Vakinformatie voor de

totale kappersbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3246146

Telefax: +31 (0)24 3246144

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dekapper.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Jos Kennis (hoofdredacteur)

j.kennis@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Jeroen Koebrugge (media-adviseur)

j.koebrugge@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst moment

ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2015

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door

middel van druk, fotokopie microfilm of

welke andere wijze dan ook, zonder voor-

afgaande toestemming van de uitgever.

De Kapper besteedt de grootst mogelijke

aandacht aan de juistheid van de informa-

tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-

men. Fouten zijn echter niet volledig uit te

sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan

ook op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook, die is

ontstaan als gevolg van handelingen en/

of beslissingen die gebaseerd zijn op de

bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)

Vakinformatie voor de totale Kappersbranche

|

Juni 2015

|

13e jaargang no.3

|

Prijs

10,50

de kapper

COVERSTORY

NIEUWE SALONSERVICES MET

COLORPHLEX

SPECIAL

SALONAUTOMATISERING

ONLINE

BOEKINGSSYSTEMEN

KANS

OF

BEDREIGING

?

Als ondernemende kapper bent u voortdurend op zoek naar nieuwe manieren om uw

klanten te verrassen, uw salon onder de aandacht te brengen en nieuwe klanten binnen

te halen. Een relatief nieuwe manier om dit te doen is door gebruik te maken van online

boekingssystemen, die de laatste jaren als paddenstoelen uit de grond zijn geschoten.

Inmiddels wordt het steeds duidelijker welke van deze systemen de overhand krijgen,

het meest worden gebruikt door consumenten en de meeste klanten doorspelen naar

de salons. Een systeem dat hier zeker toe behoort is Treatwell en - eerlijk is eerlijk - bij

het schrijven van een artikel over dit online boekingssysteem (u vindt het elders in deze

uitgave) viel ik bijna van m'n stoel. Waarom? Treatwell bestaat nog geen twee jaar, maar

telt inmiddels honderdvijftig medewerkers, heeft kantoren in Amsterdam en Berlijn en is

goed voor bijna een miljoen euro aan geboekte behandelingen per maand. Ook indruk-

wekkend is het cijfer van drie- tot vierhonderd Nederlandse salons die zich maandelijks

als nieuwkomer aanmelden. Mocht u alle klanten hebben die u wilt hebben, doe dan

vooral niets. Maar mocht u de wens van meer en betere klanten hebben en nog niet

gebruikmaken van online boekingssystemen, dan is het wellicht raadzaam om het

bestuderen en vergelijken van de verschillende systemen hoog op uw prioriteitenlijst te

zetten. Veel van uw concurrenten hebben dit al gedaan, dus er is wat dat betreft eigenlijk

geen tijd te verliezen.

En wanneer u zich dan toch aan het verdiepen bent in de wereld van de online boekin-

gen, dan is Treatwell een uitgelezen kans om even een kijkje te nemen bij uw collega's.

Dat mag u behoorlijk letterlijk nemen, want selecteer een willekeurige stad op de site of

in de app, zoek naar kappersbehandelingen

et voilà

: een lijst met deelnemende salons

verschijnt op uw scherm met daarbij interieurfoto's en informatie over behandelingen,

prijzen en ga zo maar door. Zeer waardevolle informatie om eens doorheen te scrollen

alvorens de vraag te stellen of uw salonconcept nog helemaal up-to-date is.

Vernieuwing op z'n tijd is niet alleen belangrijk voor u als kapper, maar ook voor ons

als makers van vaktijdschriften. De afgelopen maanden heeft ons team hard gewerkt aan

een frisse nieuwe vormgeving die we met deze uitgave graag aan u presenteren. De eerst-

volgende uitgave van De Kapper is 'the september issue' met daarin veel nieuwe herfst/

wintertrends, maar voor het zover is wens ik u een mooie, lange en warme zomer toe!

Hoofdredacteur

De Visie

Jo s Ken n i s

Online boekingssystemen mogen

hoog op uw prioriteitenlijst staan

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

D

E

K

A P P E R

N R

3 2 0 1 5 3