Previous Page  3 / 52 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 52 Next Page
Page Background

Vakinformatie voor de

totale kappersbranche

Verantwoordelijke uitgever Nederland:

GPmedia BV

Van Schaeck Mathonsingel 8

6512 AP Nijmegen, The Netherlands

Telefoon: +31 (0)24 3 246146

E-mail:

info@gpmedia.nl

Internet:

www.gpmedia.nl www.dekapper.biz

Verantwoordelijke uitgever België:

De Mey Micheline

Eekhoutdriesstraat 67

9041 OOSTAKKER (B)

Uitgever:

Peter Peeters

Redactie:

Jos Kennis (hoofdredacteur)

j.kennis@gpmedia.nl

Advertentieverkoop:

GPmedia BV

Gerdo van de Peppel (verkoopleider)

g.peppel@gpmedia.nl

Jeroen Koebrugge (media-adviseur)

j.koebrugge@gpmedia.nl

Tarieven op internet:

www.gpmedia.nl

Alle orders worden afgesloten en uit-

gevoerd conform de Regelingen voor het

Advertentiewezen, gedeponeerd ter griffie

van de Arrondissementsrechtbanken en bij

de Kamers van Koophandel.

Vaktijdschrift De Kapper heeft het HOI

Keurmerk. Dit betekent dat de oplage is

gegarandeerd en gecontroleerd.

Abonnementen:

www.gpmedia.nl

of via

info@gpmedia.nl

Per jaar in Nederland € 42,-

Per jaar in Europa

€ 51,-

Losse verkoop

€ 10,50

Het abonnement kan elk gewenst moment

ingaan.

Vormgeving:

Studio Intensive

Telefoon: +31 (0)24 3 246140

info@studio-intensive.com www.studio-intensive.com

Druk:

Geers Offset (België)

ISSN:

1872-9363

© Copyright 2016

Niets uit deze uitgave mag worden ver-

veelvoudigd en/of openbaar gemaakt door

middel van druk, fotokopie microfilm of

welke andere wijze dan ook, zonder voor-

afgaande toestemming van de uitgever.

De Kapper besteedt de grootst mogelijke

aandacht aan de juistheid van de informa-

tie die in het vaktijdschrift wordt opgeno-

men. Fouten zijn echter niet volledig uit te

sluiten. De uitgever en de auteurs zijn dan

ook op geen enkele wijze verantwoordelijk

voor schade, van welke aard ook, die is

ontstaan als gevolg van handelingen en/

of beslissingen die gebaseerd zijn op de

bedoelde informatie.

TweemaandelijksVaktijdschrift - Erkenningsnummer (P708170)

de kapper

SPECIAL

E

DUCATIE

Vakinformatie voor de totale Kappersbranche

|

Juni 2016

|

14e jaargang no. 3

|

Prijs

10,50

COVERSTORY

GET EDUCATED BY

BABYLISSPRO

SALON X

PERFECTHAIR &MAKE-UP

INTERVIEW

MARTIJN ABERS

–NEDERLANDSE KAPPERSAKADEMIE

Soms zou je willen dat er geen deadlines bestaan… Deze uitgave van vaktijdschrift De

Kapper is in de laatste week van mei naar de drukker gestuurd, een datum die al maan-

den geleden was vastgelegd. En laten er in de week daarna nou net een aantal belang-

rijke evenementen plaatsvinden...

Lees je even mee? Op maandag 30 mei vond in Markelo de eerste editie van

Hairdressers Day plaats, tegelijk met Hair Fashion Night van L'Oréal Professionnel. De

dag erop was er een bijeenkomst van Business-Factory waar vier topondernemers uit de

kappersbranche spraken over verschillende bedrijfsconcepten. Op woensdag 1 juni werd

in Den Haag de ANKO Zomerborrel gehouden en de week eindigde met BarberSociety

Live op zondag 5 juni.

Je zult begrijpen dat we ernstig hebben overwogen om de deadline ruim een week te

verplaatsen (zodat we al deze evenementen toch konden meenemen in deze juni-editie),

maar na lang wikken en wegen hebben we besloten dat dit een brug te ver was. Dit

betekent echter wel dat er begin juni extra veel redenen zijn om onze website en social

media-accounts in de gaten te houden, waar reports, foto’s, backgrounds en video’s van

al deze events te vinden zijn. Overigens is het mooi om te zien dat er weer zoveel ver-

schillende (en deels nieuwe) initiatieven georganiseerd zijn en al met al is het een betere

afsluiting van het ‘evenementen-seizoen’ dan de kappersbranche in de afgelopen jaren

heeft gehad.

Het vasthouden aan de deadline heeft trouwens wel een aantal bijkomende voordelen,

namelijk dat er extra veel redactionele ruimte is voor andere onderwerpen dan de boven-

genoemde evenementen. Zo is er in deze uitgave van De Kapper volop aandacht voor de

onderwerpen ‘Educatie’ en ‘Salonautomatisering en –management’, thema’s die ervoor

zorgen dat jij de juiste tools in handen hebt om verder te professionaliseren en je salon

nog beter te stroomlijnen.

In het kader van de educatie-special hebben we een uitgebreid interview gehouden met

Martijn Abers, directeur van De Nederlandse Kappersakademie. Nu ging dit interview

vooral over NKA zelf, maar kwam als vanzelf ook het reguliere kappersonderwijs op

ROC’s aan bod. Stages bij erkende leerbedrijven vormen een belangrijk onderdeel van

deze opleidingen. Op zich is het natuurlijk mooi dat deze samenwerking tussen scho-

len en salons bestaat, maar daarbij moet wel de kanttekening geplaatst worden dat de

verschillen in de manier waarop leerbedrijven met hun stagiairs omgaan in mijn ogen

veel te groot zijn. Het gebeurt maar al te vaak dat de leerlingen wekenlang uitsluitend

koffie schenken en de vloer aanvegen. Nu is een lekker bakkie natuurlijk nooit weg,

maar – liever gisteren dan vandaag – zullen we toch echt beter moeten omgaan met de

jonge talenten die het vak naar een hoger

niveau moeten tillen. En Martijn Abers heeft

gelijk: goede educatie is in eerste instantie

de verantwoordelijkheid van de scholen zelf

en zou niet afhankelijk moeten zijn van de

welwillendheid van leerbedrijven. Het naar

boven laten drijven en verder ontwikkelen van

jong talent is daarvoor gewoon te belangrijk,

want uiteindelijk is de hele sector hiervan

afhankelijk.

Een mooie zomer toegewenst!

Hoofdredacteur ‘De Kapper’

Jo s Ken n i s

C

O L O F O N

E N

D

E

V

I S I E

DE JUISTE TOOLS OM VERDER

TE PROFESSIONALISEREN

De Visie

D

E

K

A P P E R

N R

3 2 0 1 6 3