Previous Page  53 / 56 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 53 / 56 Next Page
Page Background

S

A L O N

X :

A V E D A L

I F E S T Y L E

E

X P E R I E N C E

S

A L O N

D

E N

H

A A G

ling willen mensen gewoon weg, en dan zijn er minder goede afspraken te

maken. Mensen zeggen dan vaak ‘Ik heb nu mijn agenda niet bij me, ik bel

later wel.’ Dan gaat er meestal weer extra tijd overheen en als ze bellen kan

het gebeuren dat je volgeboekt zit. Als je aan het begin de volgende afspraken

al inplant, kan je veel sneller vervolgafspraken maken. Je hoeft een klant dan

ook geen ‘nee’ te verkopen.”

Prebooking

Dit vooraf inplannen heet prebooking. “Wij proberen door prebooking acht

afspraken per klant per jaar te realiseren in plaats van vier of vijf. Als dit lukt,

levert dit ons op jaarbasis anderhalf miljoen euro op. Momenteel komt 74%

van de afspraken voort uit prebooking. Deze manier van werken is fijner voor

de salon, de werknemer én de klant. Die krijgt een betere wellnessbeleving en

ondervindt minder stress van het plannen. Veel beautyspecialisten en kappers

door heel Europa realiseren zich dit nog niet. Dit soort service staat vaak nog

op een laag pitje en hier valt veel winst te behalen. In de VS hebben salons dit

over het algemeen veel beter voor elkaar.”

Naast trainingen geven en ondernemen houdt Fred nauwelijks nog tijd over

om zelf te knippen. Toch staat hij elke week nog af en toe in de salon: “Ik zie

mezelf nu vooral als ondernemer, maar in mijn hart voel ik mezelf nog altijd

eerst kapper. Ik probeer daarom ook elke week een paar klanten te knippen.

Bovendien blijf ik daarmee ook nog een beetje in contact met de werkvloer en

zorg ik dat ik het vak niet verleer.”

Voor meer informatie:

AVEDA Lifestyle Experience Salon Den Haag

Tel. 070-3458442

www.avedathehague.nl

D

E

K

A P P E R

N R

4 2 0 1 5 53

Profiel

Bestaat sinds:

1925

Locatie:

Denneweg 56, Den Haag

Oppervlakte:

700 m²

Aantal medewerkers:

45

Aantal behandelplaatsen:

51

“We proberen door prebooking

acht afspraken per klant per

jaar te realiseren. Als dit lukt,

levert dit op jaarbasis ander-

half miljoen euro op”