S
A L O N
X :
A V E D A L
I F E S T Y L E
E
X P E R I E N C E
S
A L O N
D
E N
H
A A G
ling willen mensen gewoon weg, en dan zijn er minder goede afspraken te
maken. Mensen zeggen dan vaak ‘Ik heb nu mijn agenda niet bij me, ik bel
later wel.’ Dan gaat er meestal weer extra tijd overheen en als ze bellen kan
het gebeuren dat je volgeboekt zit. Als je aan het begin de volgende afspraken
al inplant, kan je veel sneller vervolgafspraken maken. Je hoeft een klant dan
ook geen ‘nee’ te verkopen.”
Prebooking
Dit vooraf inplannen heet prebooking. “Wij proberen door prebooking acht
afspraken per klant per jaar te realiseren in plaats van vier of vijf. Als dit lukt,
levert dit ons op jaarbasis anderhalf miljoen euro op. Momenteel komt 74%
van de afspraken voort uit prebooking. Deze manier van werken is fijner voor
de salon, de werknemer én de klant. Die krijgt een betere wellnessbeleving en
ondervindt minder stress van het plannen. Veel beautyspecialisten en kappers
door heel Europa realiseren zich dit nog niet. Dit soort service staat vaak nog
op een laag pitje en hier valt veel winst te behalen. In de VS hebben salons dit
over het algemeen veel beter voor elkaar.”
Naast trainingen geven en ondernemen houdt Fred nauwelijks nog tijd over
om zelf te knippen. Toch staat hij elke week nog af en toe in de salon: “Ik zie
mezelf nu vooral als ondernemer, maar in mijn hart voel ik mezelf nog altijd
eerst kapper. Ik probeer daarom ook elke week een paar klanten te knippen.
Bovendien blijf ik daarmee ook nog een beetje in contact met de werkvloer en
zorg ik dat ik het vak niet verleer.”
Voor meer informatie:
AVEDA Lifestyle Experience Salon Den Haag
Tel. 070-3458442
www.avedathehague.nlD
E
K
A P P E R
N R
4 2 0 1 5 53
Profiel
Bestaat sinds:
1925
Locatie:
Denneweg 56, Den Haag
Oppervlakte:
700 m²
Aantal medewerkers:
45
Aantal behandelplaatsen:
51
“We proberen door prebooking
acht afspraken per klant per
jaar te realiseren. Als dit lukt,
levert dit op jaarbasis ander-
half miljoen euro op”